Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa C, sproeiwater reservoir lekt
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 november 2020om 13:38 door bandido.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2020 om 10:46 #18396294
Dag opel leden,
Het lijkt er sterk op dat het vanuit dit reservoir naar beneden lekt, het is nat onderin bij het reservoir en onder de auto lekkage.
Verder kan ik geen bron vinden (koelwater blijft op niveau enz)
Kan ik het makkelijk demonteren dit resevoir/bakje. Ik ben er mee bezig, maar dat valt tegen. Zoals ik het nu zie, kan ik het bakje er niet
uit tillen, het drukt met de bovenkant van het sproeimotortje tegen de onderkant van de ruitenwisser motor.
Weet iemand hoe dit werkt/opgelost moet worden zodat het je het reservoir kunt uitbouwen (lijkt mij niet de bedoeling dat de
ruitenwisser motor uit gebouwd moet worden/ zie ook niet hoe).
fiesta
9 november 2020 om 15:24 #18396316Ik heb zelfde probleem gehad. Slangetje was los gegaan van sproeier motortje. Ruitenwisser uitbouwen ja.
10 november 2020 om 12:58 #18396412Paravan deel los halen, mechaniek boutje aan de bestuurders kant loshalen. Dan heb je de ruimt om het reservoir eruit te halen, paar weken geleden nog één gedaan.
11 november 2020 om 11:38 #18396539Dag leden,
Het is moeilijk bereikbaar het reservoir, hij lekt bij de hoek verbindings stukjes aan de twee slangetjes (achter en voor aansluiting). Kan ik
ze daar los halen, aan het slangetje ?, hoe krijg is deze vervolgens dicht. Ik dacht misschien kit er tussen (na los halen) en dan vastzetten/laten drogen. Maar ik kan het hoekstukje waarmee het slangetje verbinding maakt met het slangetje niet makkelijk eraf trekken, kun je dat op die plek los trekken (zonder iets stuk te maken).
11 november 2020 om 19:29 #18396606Het reservoir eruit halen met motortje en naar onderdelen boer gaan en nieuw slangetje kopen met verbinding stuk. Heb ik ook gedaan.
11 november 2020 om 19:32 #18396607Of naar de sloop en daar alles eruit trekken. Zo gepiept.
12 november 2020 om 10:40 #18396745dag forum leden,
Het slangetje zelf loopt in het chassis, het hoekstukje is gekoppeld aan het slangetje (zie foto), ik heb al geprobeerd het koppelhoekje/slangetje eraf te halen bij het koppelstukje, dat gaat niet makkelijk. Ik wil nog geen kracht gebruiken omdat ik niet weet of ik iets stuk kan maken op die plek???.
Bovendien als ik het hoekstukje vervang door een van de sloop, is die ook gedemonteerd/gemonteerd geweest, dicht het dan nog af.
13 november 2020 om 07:57 #18396805Googelen mijn vriend.
Misschien heb je hier iets aan.
https://www.techniekwebshop.nl/toebehoren-voor-reservoir-ruitensproeier.html
13 november 2020 om 10:32 #18396830dag opel leden,
Kan ik het lostrekken (met kracht!!) bij de aangegeven verbindingspunten, maak ik dan niets stuk?
groeten
fiesta
13 november 2020 om 13:38 #18396850Meestal is het vernieuwen. Slangen worden hard na loop der jaren. Ik heb ze vernieuwd.
Gewoon trekken zo hard je kan. Maar vernieuw ze maar.
Bij mij gingen ze weer los na paar dagen.
Heb ze vernieuwd, en een Tyrap nog extra erom gedaan.
Suc6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.