corsa C, sproeiwater reservoir lekt

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa C, sproeiwater reservoir lekt

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18396294
    fiesta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2018

      Dag opel leden,

      Het lijkt er sterk op dat het vanuit dit reservoir naar beneden lekt, het is nat onderin bij het reservoir en onder de auto lekkage.

      Verder kan ik geen bron vinden (koelwater blijft op niveau enz)

      Kan ik het makkelijk demonteren dit resevoir/bakje. Ik ben er mee bezig, maar dat valt tegen. Zoals ik het nu zie, kan ik het bakje er niet

      uit tillen, het drukt met de bovenkant van het sproeimotortje tegen de onderkant van de ruitenwisser motor.

      Weet iemand hoe dit werkt/opgelost moet worden zodat het je het reservoir kunt uitbouwen (lijkt mij niet de bedoeling dat de

      ruitenwisser motor uit gebouwd moet worden/ zie ook niet hoe).

       

      fiesta

      corsa sproei reservoir uitbouwen

       

       

       

       

       

      #18396316
      bandido
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 February 2010

        Ik heb zelfde probleem gehad. Slangetje was los gegaan van sproeier motortje. Ruitenwisser uitbouwen ja.

        #18396412
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Paravan deel los halen, mechaniek boutje aan de bestuurders kant loshalen. Dan heb je de ruimt om het reservoir eruit te halen, paar weken geleden nog één gedaan.

          #18396539
          fiesta
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 April 2018

            Dag leden,

            Het is moeilijk bereikbaar het reservoir, hij lekt bij de hoek verbindings stukjes aan de twee slangetjes (achter en voor aansluiting). Kan ik

            ze daar los halen, aan het slangetje ?, hoe krijg is deze vervolgens dicht. Ik dacht misschien kit er tussen (na los halen) en dan vastzetten/laten drogen. Maar ik kan het hoekstukje waarmee het slangetje verbinding maakt met het slangetje niet makkelijk eraf trekken, kun je dat op die plek los trekken (zonder iets stuk te maken).

            corsa ruitensproeier motor verbinding

            #18396606
            bandido
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2010

              Het reservoir eruit halen met motortje en naar onderdelen boer gaan en nieuw slangetje kopen met verbinding stuk. Heb ik ook gedaan.

              #18396607
              bandido
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 February 2010

                Of naar de sloop en daar alles eruit trekken. Zo gepiept.

                 

                #18396745
                fiesta
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 April 2018

                  dag forum leden,

                   

                  Het slangetje zelf loopt in het chassis,  het hoekstukje is gekoppeld aan het slangetje (zie foto), ik heb al geprobeerd het koppelhoekje/slangetje eraf te halen bij het koppelstukje, dat gaat niet makkelijk. Ik wil nog geen kracht gebruiken omdat ik niet weet of ik iets stuk kan maken op die plek???corsa ruitensproeier motor verbinding.

                  Bovendien als ik het hoekstukje vervang door een van de sloop, is die ook gedemonteerd/gemonteerd geweest, dicht het dan nog af.

                   

                  #18396805
                  bandido
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 February 2010

                    Googelen mijn vriend.

                    Misschien heb je hier iets aan.

                    https://www.techniekwebshop.nl/toebehoren-voor-reservoir-ruitensproeier.html

                    #18396830
                    fiesta
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 April 2018

                      dag opel leden,

                      Kan ik het lostrekken (met kracht!!) bij de aangegeven verbindingspunten, maak ik dan niets stuk?

                       

                      groeten

                      fiesta

                      #18396850
                      bandido
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 February 2010

                        Meestal is het vernieuwen. Slangen worden hard na loop der jaren. Ik heb ze vernieuwd.

                        Gewoon trekken zo hard je kan. Maar vernieuw ze maar.

                        Bij mij gingen ze weer los na paar dagen.

                        Heb ze vernieuwd, en een Tyrap nog extra erom gedaan.

                        Suc6

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.