Corsa C remschijven op Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C remschijven op Corsa B

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273860
    willematrix
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2015

      Hallo allemaal,

      vraag i.v.m. remmerij: een vriend van me heeft nog een set remschijven van een corsa C liggen (verkeerde besteld), 240×20. Ik heb zelf een Corsa B, daar gaat standaard 236×20 op. Kan ik die remschijven op mijn corsa B kwijt, of past dat niet in de klauw?

      Groeten,

      Willem

      #18299147
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Gewoon ff passen he dan weet je het.
        Als je nu 3 mm over hebt in de klauw tussen klauw en schijf zal het wel passen.

        Maar is ook nog de vraag of de diepte van de schijf op de naaf klopt.

        #18299148
        willematrix
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2015

          Hoi,

          ja ga het dit weekend maar gewoon proberen. Vraag me alleen af als ik nu een paar mm speling heb, of die er met een reden zit? In principe beweegt het nauwelijks ten opzichte van elkaar zou je zeggen, dus heb je nauwelijks speling nodig.

          Goede opmerking over diepte op de naaf, dat zou inderdaad anders kunnen zijn.. Dikte is wel hetzelfde maar zegt natuurlijk niets. Hopen dat Opel een beetje consequent is geweest.

          Laat wel weten hoe het ging.

          Groeten,
          Willem

          #18299149
          willematrix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2015

            Update: ze passen niet. Op zich was de buitendiameter geen probleem, maar de binnendiameter was ook groter en er zit dus speling op als je de schijf op de naaf plaatst. Helaas!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.