Corsa c radio unit vervangen.

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa c radio unit vervangen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18344903
    yellowcaps
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 June 2017

      Hallo,

      Ik ben sinds kort de eigenaar van een Corsa c uit 2001. Prima bakkie alleen viel de radio wat tegen.
      Het gaat om de standaard radio met cassette speler. Nu heb ik een beetje impulsief via marktplaats een andere radio unit gekocht, namelijk het CD30 model. Nou is mijn vraag of je deze unit zomaar kan vervangen? Ik ben op de hoogte dat er code opgevraagd zal moeten worden bij de dealer of aan andere database en dat ik een verloopstukje van iso naar quadlock nodig zal hebben, maar nou kwam ik na nog een beetje onderzoek een artikel tegen dat iets onheilspellender overkwam. Hierin stond namelijk dat de deze radio’s bij het verwijderen “gescheiden” moeten worden. Mocht dit niet goed gebeuren en wordt de radio alsnog geïnstalleerd dat dit nare gevolgen kan hebben.
      linkje van het artikel hier

      Iemand hier ervaring mee of nog wat aanvullende informatie?

      Alvast bedankt.

      #18344904
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Code opgevraagd bij dealer, zonder originele auto? Denk het niet.
        Anders, er is geen codes database voor cd30.

        Nu, van oude radio naar cd30 is een betje werk te doen:
        – andere frame
        – andere stekker
        – stuur kabels nu naar display
        – andere display dat werk met cd30 en je moet kopen deze display als reset en dan inleren met een reset cd30
        – andere display stekker
        – schakel plus nu naar diaplay en niet bij radio stekker
        – nieuw canbus kabels tussen cd30 en display.

        Ik kan je helpen met code vinden en montage, maar je moet vinden allees onderdelen.

        #18344905
        yellowcaps
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 June 2017

          Bedankt voor je reactie.
          Dit klinkt niet als een beetje maar eerder als een heleboel werk om eerlijk te zijn. Ik dacht namelijk dat ik met een quadlock adapter klaar zou zijn. Als ik u goed begrijp is mijn display dus niet meer bruikbaar? Zou u mij misschien een beetje uit willen leggen waarom er andere kabels in moeten? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk.

          Alvast bedankt.

          #18344906
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            Een cd30 praten helemaal anders met een display, dan jouw oude radio en display.
            Dus prefacelift corsa c display is helemaal anders dan een facelift corsa c display.

            Geloof je mee niet?
            Dan zelf lezen, google translate.

            https://www.corsa-c.ro/index.php?/topic/8-upgrade-de-la-cdr2005-la-cd70-navi/

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.