(Corsa C) Nieuwe sigarettenaansteker: hoe moet ik hem aansluiten?

Forumindex Forums Modellen Corsa (Corsa C) Nieuwe sigarettenaansteker: hoe moet ik hem aansluiten?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18385033
    Lee Yawn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 August 2020

      Ik weet weinig van bedrading, maar ik moet de originele sigarettenaansteker van mijn Corsa C vervangen met een nieuwe inbouwdoos.

      Hoe moet ik de originele draden aansluiten op het nieuwe exemplaar?

      De originele aansteker heeft 3 draden die erin gaan, waarvan één een lampje is. Mijn nieuwe inbouwdoos heeft enkel een + en erop zitten. Hier wat plaatjes:

      Foto 2 NLFoto 1 NL

      Hopelijk heeft iemand advies? :)

      #18385040
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Bruin is Massa (-) en Zwart is geschakelde plus (+). Aansluiting van het lampje komt te vervalen, ik zou de zwarte stekker met bruine draad loshalen, de zwarte draad past met de originele stekker op plus aansluiting. Met een kleine schroevendraaier kun je borg lip van de bruine stekker losmaken waardoor deze uit de zwarte behuizing kan, deze kun je dan loshalen en op de – aansluiting zetten. Omdat dit de massa kabel is hoeft deze ook niet perse in een afgeschermde huls.

        #18385045
        Lee Yawn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 August 2020

          Dank voor je reactie, Haasje!

          Als ik dit zo lees, kan het echter geen kwaad om de behuizing van de bruine stekker alsnog te laten zitten. Het is alleen een beetje overbodig, als ik het goed begrijp.

          In elk geval bedoel je: bruin op -, zwart op +, en het andere kabeltje gewoon los laten hangen.

          Omdat ik echt 0 verstand hiervan heb, wil ik nog vragen of ik qua veiligheid nog ergens rekening mee moet houden tijdens de installatie. Kan de accu gewoon aangesloten blijven? Moet ik bepaalde dingen niet aanraken? Hopelijk leer ik vandaag nog 1 of 2 dingen….

          #18385046
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Zorgen dat het contact niet aan staat, en de zwarte kabel niet tegen metalen delen laten slingeren.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.