Corsa C. mag ik nou wel of niet met mist verlichting rijden?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C. mag ik nou wel of niet met mist verlichting rijden?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549648
    SebasKitten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 January 2023

      hallo goededag.

      ik merk de laaste tijd veel autos te zien met mist verlichting aan de voor zeide aan de onderkant die ten alle tijden aan staan. beide overdag en snachts.

      nu rijd ik een corsa c uit 2000. en ook all is volgends de APK de verlichting goed. ik heb nog steeds moeite met zicht als ik alleen op de weg zit of er is geen lampen in de omgeving.

      momenteel heb ik er de betere koplampen van een 2006 erin gezet samen met de orginele specificatie h7 lampen. en ja het is beter. maar het is nog steeds geen pret in het donker vegeleken met andere autos,

       

      mag ik nu wel met mist verlichting aan rijden gezien bijna alle nieuwe auto’s dat nu ook doen?

       

      de mist verlichting op mijn auto lijken niet te storen voor anderen ( heb ze aangezet en voor de auto gestaan. ook in de verte merk ik geen irritatie op. personelijk heb ik meer last van de LED koplampen)

       

      vergeleken met nieuwe auto’s geeft normaal licht+mist lichten nog steeds minder fel licht dan moderne auto’s.

       

      ik heb het nu all aan een aantal mensen gevraagd en d’r blijkt geen concreet antword. “ja volgends de wet mag het niet. dus nee” ja maar hoe zit dat dan met de moderne wagens dan die dat toch doen vanuit fabriek?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.