Corsa C Lekke koppakking of wat anders?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C Lekke koppakking of wat anders?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18444850
    sfearox
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 October 2020

      Tijdens het rijden viel het vermogen ineens weg en lampje motorstoring ging aan en uit paar keer en blijft nu branden. Auto naar huis gesleept. Start nog wel en rijd weinig vermogen. Je ruikt hem ook heel erg en maakt een ander geluid. Hier een filmpje

       

      #18444860
      computerbug
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 April 2011

        Hoi, sfearox

        Voor zover ik het kan beoordelen, betreft geluid, heb ik het idee dat hij op 3 cilinders loopt, Maar ik kan het mis hebben.

        Of je moet hem uit laten lezen Obd of opcom.

        Misschien is er bij jou in de buurt met een Obd of opcom.

        Controleer de bougies en bobine en slush onder je olie dop, dit kost dan tot zo ver niets.

         

        #18444882
        sfearox
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 October 2020

          [quote quote=18444860]Hoi, sfearox Voor zover ik het kan beoordelen, betreft geluid, heb ik het idee dat hij op 3 cilinders loopt, Maar ik kan het mis hebben. Of je moet hem uit laten lezen Obd of opcom. Misschien is er bij jou in de buurt met een Obd of opcom. Controleer de bougies en bobine en slush onder je olie dop, dit kost dan tot zo ver niets.[/quote]

          Als 1 van de nokkenassen gebroken is dan start die niet meer toch, en kan je niet rijden? Morgen even uitlezen.

          #18444885
          Bart…
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 March 2019

            Kan verschillende oorzaken hebben, is zo niet vast te stellen.

            #18444896
            sfearox
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 October 2020

              [quote quote=18444885]Kan verschillende oorzaken hebben, is zo niet vast te stellen.[/quote][quote quote=18444885]Kan verschillende oorzaken hebben, is zo niet vast te stellen.[/quote]

              Net uitgelezen

              P0301 OBD-II-foutcode: cilinder 1 gevonden met ontstekingsfout

              P0300 OBD-II-foutcode: gedetecteerd willekeurig / meervoudige cilinderstoring

              #18444897
              sfearox
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 October 2020

                [quote quote=18444860]Hoi, sfearox Voor zover ik het kan beoordelen, betreft geluid, heb ik het idee dat hij op 3 cilinders loopt, Maar ik kan het mis hebben. Of je moet hem uit laten lezen Obd of opcom. Misschien is er bij jou in de buurt met een Obd of opcom. Controleer de bougies en bobine en slush onder je olie dop, dit kost dan tot zo ver niets.[/quote]

                Net uitgelezen

                P0301 OBD-II-foutcode: cilinder 1 gevonden met ontstekingsfout

                P0300 OBD-II-foutcode: gedetecteerd willekeurig / meervoudige cilinderstoring

                #18444984
                sfearox
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  16 October 2020

                  Hoor graag advies wat ik nu het beste als eerst kan testen met deze foutcodes. Zat zelf te denken om eerst een compressietest te doen?

                  #18445014
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Wat is de motorcode?

                    Hoe zien de bougies er uit?

                    Hoe ziet de bobine er uit?

                    Zit er olie in het koelwater of water in de olie?

                    Je kan een cilinderlektest laten doen of het koelvloeistof systeem op druk zetten om te kijken of de koppakking lek is.

                    Ook kan je natuurlijk een compressietest doen.

                    #18445018
                    bandido
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 February 2010

                      Bougies vernieuwen en bobine.

                      #18445020
                      sfearox
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 October 2020

                        [quote quote=18445014]P0301 OBD-II-foutcode: cilinder 1 gevonden met ontstekingsfout P0300[/quote]

                        P0301 , P0300 zijn de codes. Gaat om een z14xe.

                        Koelvloeistof ziet er nog schoon uit en is vol. Heb alleen het idee dat het olie iets gezakt is met peilen.

                        Heb verder weinig verstand en geen speciaal gereedschap. Maar een bougie of de bobine vervangen moet wel lukken denk ik. Heb ze nog niet bekeken

                        #18445534
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Haal de bobine en bougies er maar is uit voor een controle.

                          Als je de bobine gaat vervangen, dan ook gelijk nieuwe bougies erin doen.

                          #18445558
                          sfearox
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            16 October 2020

                            [quote quote=18445534]Haal de bobine en bougies er maar is uit voor een controle. Als je de bobine gaat vervangen, dan ook gelijk nieuwe bougies erin doen.[/quote]

                            Heb de bobine los gehaald zag er nog als nieuw uit niks aan te zien. Bougies ook niks aan te zien, buitenkant dan. Heb de bobine nog doorgemeten maar kon geen gekke dingen vinden.

                            Auto staat bij de garage en hoor het pas volgend weekend.

                            #18447846
                            sfearox
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 October 2020

                              Even een update. Koppakking is lek + zuiger heeft een opdonder gehad. Kosten 1000-1500euro. Helaas.

                              #18448116
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Ander blok van de sloop erin of deze hele auto weg doen of in onderdelen verkopen.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.