Corsa C lek als een mandje

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C lek als een mandje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18439908
    basvo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 October 2021

      Hallo allemaal,

      Ik ben sinds 5 jaar in het bezit van mijn Corsa C. Heb er erg veel fijne kilometers mee gereden. Alleen heb ik sinds een vorig jaar winter een aardig probleem mbt vochtigheid in mijn auto. Het begon met beslagen ruiten aan de binnenkant, wat in de winter uitmonden tot het probleem dat ik binnen in de auto meer moest krabben dan buiten op de ruit! Ook kreeg ik op den duur problemen met schimmelvorming in de auto.

      Ik heb mijn auto na de winter professioneel laten reinigen voor de schimmel en heb proberen uit te zoeken waar het lek probleem vandaan kwam. Al snel kwam ik op verschillende topics tegen dat het moest liggen aan de zekeringenkast onder de motorkap. Deze heb ik toen opengemaakt en kwam er inderdaad tegen dat de pakking helemaal rot geworden was. Deze heb ook vervolgens helemaal eruit gepulkt en volgespoten met zwarte afdichtkit, vervolgens heb ik deze na het aanbrengen van de kit gelijk weer op de zekeringenkast dichtgedraaid, zodat deze goed zou afdichten en waterdicht zou worden.(zie plaatje hieronder)

      unnamed

      Nadat ik deze handelingen had uitgevoerd dacht ik dat het lek wel gevonden zou zijn. Ik heb dus afgelopen zomer elke zonnige dag de hele dag mijn ramen open gehad zodat alles lekker zou opdrogen. Uiteindelijk na een paar weken was heel de auto gelukkig droog. Nu hoopte ik dat het dus helemaal fagelopen zou zijn. Helaas…. Nu het de afgelopen weken weer flink heeft lopen regenen is alles weer vol water gelopen en kan ik weer iedere dag fanatiek met een trekker de binnenkant helemaal droog trekken… Nu ben ik alleen bang voor de zomer, aangezien ik bij de vrijwillige brandweer zit en ik het mij niet kan veroorloven om snachts voor een uitruk mijn ramen aan de binnenkant te gaan krabben.

      Ik heb ook binnen flink lopen zoeken waar het water vandaan komt, kapjes aan de binnenkant weggehaald, gevoeld onder de stuurkolom etc. Ik kan het niet vinden… Wel ligt er een grote plas water onder mijn bestuurders mat, het staatg er letterlijk onder water.(foto hier onder) . Maar ook daar kan ik er maar niet achter komen waar het vandaan komt. Kan iemand mij aub helpen? Ik zou het zelf echt niet meer weten…unnamed (1)

      Alvast bedankt! :help:

      #18440020
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Heeft de auto airco?

        #18440037
        basvo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 October 2021

          Deze Corsa betreft er eentje met airco/climate control

          #18440173
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Heb je de afwateringstuit van de airco al gecontroleerd, als die verstopt zit loopt het kachelhuis ook vol met water.

            #18440176
            basvo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 October 2021

              [quote quote=18440173]Heb je de afwateringstuit van de airco al gecontroleerd, als die verstopt zit loopt het kachelhuis ook vol met water.[/quote]

              Heb je misschien een foto waar die zich bevindt? Heb de afwateringsklepjes onder de motorkap wel al schoongemaakt, maar die van de airco zit ergens anders dan denk ik?

              #18441265
              Floris112
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 May 2015

                Hoi Basvo,

                Ik heb al een paar jaar hetzelfde probleem. De kitrand van de rembekrachtiger is rot en daar sijpelt water naar binnen. Zie hier een filmpje: https://youtu.be/ChzIbEmGfgU?t=542

                Ik heb het al een bij mijn garage laten fixen. Hij heeft het het geheel gedemonteerd, laten drogen, teruggezet en verse kit erop gezet. Maar het lek nog steeds… Al is het wel iets minder dan wat het hiervoor was.

                Ik heb nog geluk dat ik nog geen schimmel heb staan en de auto bij goed warm weer helemaal opdroogt. Dus er is mee te leven.

                Als de airco afvoer verstopt zou zitten, dan zou het water aan de passagierszijde zitten. Dat feestje heb ik hiervoor al gehad. Dat was gelukkig makkelijk te fixen door de auto op een verhoging te zetten en het tuitje van de afvoer onder de auto open te knippen.

                Sterkte ermee!

                #18441278
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  Hoi, jongens

                  Deze al gezien, ik denk maar mee. https://www.youtube.com/watch?v=SGcAqSaJIiU

                  #18441283
                  Floris112
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 May 2015

                    Hi computerbug, dat filmpje van The Savage Garage kon ik zo snel niet meer vinden, maar is idd wel duidelijker! Destijds dat filmpje ook doorgestuurd naar mijn garagist om het probleem (en de oplossing) uit te leggen.

                    #18441390
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Voor beste oplossing, hele dashboard moet eraf.

                      #18441593
                      basvo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 October 2021

                        Bedankt voor alle antwoorden! Heb ook een aantal YouTube filmpjes gekeken en ga zaterdag proberen alles uit elkaar te halen en dicht te kitten. Hoop dat dat het oplost!

                        #18441595
                        basvo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 October 2021

                          [quote quote=18441390]Voor beste oplossing, hele dashboard moet eraf.[/quote]

                          kan je dit toelichten?

                          #18441599
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            8D65BD19-598C-433B-9068-43F7F0B71549EA5C8238-5477-49D2-8A8C-76245EEB3593A2402364-43F3-4C80-96D9-4A62E5D337E2

                            #18441663
                            Bart…
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 March 2019

                              Kan ook zonder je dashboard eruit te halen. Wel zou ik de mat eruithalen om goed te laten drogen zodat je geen schimmellucht krijg.

                              #18442342
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Water kan overal vandaan komen….

                                Had ooit een A Corsa en ook continue water / vocht erin, nooit kunnen vinden waar het vandaan kwam.
                                Totdat ik de auto vanwege teveel roest aan de achterkant/onderkant moest slopen.
                                Bleek dat het voorraamrubber lek bovenin was en het via het rubber / metaal naar beneden liep.

                                Trouwens een paar vochtvreters in de auto en rijden met de kachel op standje crematie en de ramen open helpt al om vocht kwijt te raken.
                                Bij veel vocht elke dag een verse stapel kranten er in.
                                Continue airco aan zetten helpt ook wel.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.