Corsa C foutcode P0141

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C foutcode P0141

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378044
    pjfick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 January 2020

      Motormanagement lampje brandt sinds vandaag constant, ik heb als opgeslagen foutcode P0141 lambda sensor B1 S-2 storing in verwarming en als actieve foutcode Lambda sensor B1 S-2 storing in stroomcircuit P0136

      Wat is hier aan de hand, welke lambda sensor is het de voorste bij de uitlaat waar je bovenop kijkt of die achter de katalysator.

      Als het de sensor is die achter de katalysator zit, is deze gemakkelijk te vervangen of moet je daarvoor een brug hebben (hobbyist heeft geen brug, wel een krik etc>

      #18378182
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Ik weet even niet zeker welke het is, want bij mijn OPCOM vertelt hij bij een lambda sensor of het 1 (voorste) of de 2 (na de kat) is.

        Simpel misschien, maar heb je al een naar de stekkers en draden gekeken: even loshalen (als ze al niet los zijn), beetje contactspray en weer in elkaar zetten ?
        Misschien zit er wel een aparte zekering voor de lambdasenensor verwarming die gesprongen is ?
        gr,

        The Duke

        #18378874
        pjfick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 January 2020

          Ik heb inmiddels de Lambdasonde achter de katalysator vernieuwd (merk Bosch) en het probleem opgelost, er zijn geen foutmeldingscodes meer en het motormanagement lampje brandt niet meer

          #18378876
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            :good:

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.