Corsa C "blaasjes" in de lak? (pic)

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C "blaasjes" in de lak? (pic)

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208280
    AlmightyArjen
      Lid sinds:
      6 January 2007

      Hallo allemaal

      Ik heb een corsa C 1.7 DTI uit 2003 en sinds kort onstaan er in eens blaasjes op één plek. Als je er met je nagel overheen gaat laat de lak los en is de witte onderlak zichtbaar. De blaasjes zijn een paar mm groot (de grootsten). de “plek” met blaasjes zit boven het rechter bovenwiel, bijna op de motorkap. Weet iemand wat dit is en wat de oorzaak is?

      Is er ook een stift ofzo dat je het kan bijwerken? Zo ja, waar haal je die en weet iemand zo de kleur van mijn auto te noemen??

      #17452759
      vincenttor
        Lid sinds:
        16 April 2008

        kan van alles zijn
        onthechting doormiddel van ondergrond niet goed schoon gemaakt
        wie weet is het de pekel wel van de laatste dagen die kan ook wat schade aanrichten
        het rare is dat de primer laag wel erop blijft zitten
        steenslag kunnen wel wel uitsluiten
        dus blijft het bij onthechting door slecht gespoten/ontvet/etc pekel
        misschien wel wat anders maar t is lastig zo te beoordelen en ja je kan er niet veel aan doen dan t risico niet nemen en helemaal over te laten spuiten wie weet begint ie ergens anders weer na een tijdje
        of je hebt nog garante of iets dergelijks
        ben verder ook geen expert in auto lak ofzo
        er zijn lakstiften voor alleen zie je dat natuurlijk wel of je stoort je er niet aan
        de kleurcode staat volgens mij meestal onder je motorkap op het type plaatje van de auto

        succes rmee

        #17452760
        Dennis-Corsa-B
          Lid sinds:
          20 May 2008

          ik heb ook zoiets ooit gehad toen ik iets had gespoten was in me scooter tijd had het opnieuw gespoten en toen kreeg ik ook dat effect ook, slecht gespoten ff vlug bij spuiten zeg maar

          kan ook iets van verfafbijt zijn ofzo ergens doorheen gereden of remvloeistof is ook slecht voor je lack
          pekel lijkt me niet want dan moet elke auto er last van hebben ieder jaar dus dat lijkt mij niet
          rijd is langs een spuit bedrijf missn weten zij het

          #17452761
          Dietrich Concept
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2004

            kan niet met een stift bijgewerkt moet compleet laten spuiten

            #17452762
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Dit effect krijg je als je aan het spuiten bent, en de onderlaag is niet goed vetvrij gemaakt. soms doen ze er dan een middeltje door de lak waardoor dit effect verdwijnt…

              maar neem aan dat je dit deel niet recent hebt laten bij spuiten anders had je dat meteen wel gezien!

              niet iets chemisch op de lak gekomen?

              #17452763
              dionsastra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                volgens mijn vocht in de lak

                #17452764
                Manta-aero
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 June 2004

                  Idd dat denk ik ook, kan het niet zijn dat de auto afgedekt heeft gestaan met een dekzeil ofzo. Dan wil dat ook nog weleens voorkomen.

                  #17452765
                  Corsafreak81
                    Lid sinds:
                    1 March 2008

                    Hoi AlmightyArjen ,

                    Misschien moet je even bij de Opel dealer langsrijden om info te vragen over de lak.
                    Misschien is het een fout of hij is overgespoten slect.
                    Maar zoiezo kunnen ze bij de dealer er ff naar kijken met het deskundige oog en dan evt met garantie spuiten.

                    Je weet het nooit.

                    GR

                    #17452766
                    AlmightyArjen
                      Lid sinds:
                      6 January 2007

                      origineel gepost door Manta-aero
                      Idd dat denk ik ook, kan het niet zijn dat de auto afgedekt heeft gestaan met een dekzeil ofzo. Dan wil dat ook nog weleens voorkomen.

                      maar hoe komt die vocht eronder dan? Ik bedoel, de “onderkant” is afgedekt omdat de hele auto een laklaag heeft…

                      #17452767
                      OPelc
                        Lid sinds:
                        28 April 2008

                        meestal heb je toch iets van 10 jaar garantie op de lak dus even langs de dealer rijden is misschien ook wel verstandig.

                        #17452768
                        dionsastra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          kan zijn vocht in de luchtlieding
                          misschien een stuk geplamuurd en dat is nat geworden
                          dan komt het vocht er op een keer uit

                          #17452769
                          corsageak
                            Lid sinds:
                            28 October 2009

                            dit is gewoon een kwestie van niet goed ontvet met overspuiten oid. kan ook zijn door dat er een bijv. zuur soort op heeft gelegen, dan gaat dat ook met zon erop opzwellen en krijg je blaasjes..

                            #17452770
                            foofighter
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 October 2008

                              zooow! je trapt best hard man!
                              Sorry voor de -offtopic:P

                              #17452771
                              Famempeters
                                Lid sinds:
                                8 March 2008

                                Dat is blits en dat zit in de gromd laag is eens overgespoten en niet goed of uitgedroogd de grondlaag of er is niet goed ontvet geweest , is geen siloconen dan zijn het meteen kratertjes.

                                ben je zeker dat er niet nadien aangespoten is zou je bij de VOD eens langs kunnen rijden om is te laten zien je weet maar nooit .

                                is er nadien aangewerkt en weet je niet waar ben je klaar dan is het goed door schuuren opnieuw gronden en spuiten de enige optie .

                                heb jaren auto,s gespoten en heb dit ook wel gehad ondanks dat je denkt dat je alles goed voorbereid hebt voor het spuiten ,we zijn mensen en er gaat wel eens iets waar je weinig grip op hebt .dat er van die lak pantsers kwamen maakte ik voor dat ik aan het schuren ging ik eerst met siliconen reiniger aan de gang en met thinner nawrijven om maar geen kratertjes te krijgen na en tijdens het spuiten .

                                bert

                                #17452772
                                R.Frankhuisen
                                  Lid sinds:
                                  2 March 2009

                                  in mijn ogen lijken het wel kookblaasjes die onstaan met het stoken van een auto na het spuiten..

                                  maar je zegt dat ze uit het niets onstaan?? ik denk dat iemand zo grappig is geweest een chemisch goedje over je auto heen te gooien..

                                  want als ze de auto slecht overgespoten/voorbewerkt hebben dan zie je dat gelijk op het moment als je hem koopt..

                                  de lak die je onder je blauwe lak ziet is waarschijnlijk transportlak ( zo noemen ze dat ) en dat is een soort epoxy en die is bestand tegen bijna alles en daarom blijft deze lak wel zitten

                                  #17452773
                                  corsawubbe
                                    Lid sinds:
                                    15 June 2008

                                    vet cool dat opel forum…

                                    meneer krijgt een jaar na dato nog steeds adviezen…..:jerry

                                    #17452774
                                    robert_corsa
                                      Lid sinds:
                                      16 May 2009

                                      af fabriek is de lak mestal wel goed hoor.
                                      als het overespoten is (door schade)kan het meerdere oorzaken hebben.
                                      ben geen spuiter, maar spuit heel vaak radiatoren, dus weet wel het 1 en ander.
                                      -onderlaag niet goed ontvet.
                                      -metaal niet goed ontvet, kunnen nog metaalzouten op hebben gezeten die pas naar boven komen als het metaal afgesloten wordt (gespoten ds)
                                      -grondlaag syntetisch (op terpetine basis) en de lak op acrylbasis (water dus:P)
                                      -iemand met een goedje op je auto lopen smeren.

                                      geen verfafbijt, dat vreet de hele lak weg.
                                      ook geen lucht in de lak, metaal ademd niet, in een houten kozijn kan dit wel, vooral met een donkere kleur, met de zon erop.

                                      gewoon naar de dealer gaan, je heb 10 jaar garantie op de lak, die spuit het wel over.

                                      succes

                                      #17452775
                                      Bart Hoedemaker
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2007

                                        origineel gepost door OPelc
                                        meestal heb je toch iets van 10 jaar garantie op de lak dus even langs de dealer rijden is misschien ook wel verstandig.

                                        Alleen als je het complete plan van hun uitvoert, en alle beurten doet :vertag

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.