Corsa C 2005 nieuwe immobiliser installeren?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 2005 nieuwe immobiliser installeren?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18550245
    Jeroen1971
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 February 2024

      Hele Forum afgezocht maar helaas niet kunnen vinden, maar plots heeft 1 van mijn Corsa C’s een probleem met de Immobilizer.

      Na contact aanzetten gaan alle lampjes weer netjes uit, maar komt plots de auto met steeksleutel knipperend in beeld, foutcode P1612.

      Wat zoekwerk gedaan, en veel mensen hebben ervaring met slechte contacten op de immo en of instrument cluster, hele zaakje uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar zo kwam ik er ook achter dat het loshalen en opnieuw aansluiten van de immobilizer connector ervoor zorgde dat het foutlampje vast bleef branden en de auto ‘gewoon’ gestart kon worden… foutcodes: 1612, 3059 dus ook geen request van ecu received.

      Resetten enzo met Opcom, alles lijkt te lukken, maar toch komt de fout steeds terug (immobilizer stekker los, en vast, en we rijden weer, maar pfff onhandig en onbetrouwbaar natuurlijk).

      Twijfelend aan de immobiliser een tweedehandsje gekocht, maar hoe kan ik die ‘pairen’ met mijn ecu want de PIN van de auto werkt natuurlijk niet op de nieuwe immobilizer :negative:  (en bij deze immobilizer zat geen eigen pin ofzo)

      Weet iemand hoe ik (met Opcom) deze nieuwe immobilizer werkend krijg op de auto ? ? ? ?

      Alvast bedankt :yahoo:

      #18550253
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ik heb gereset immo box LS, die werkt prima en inleren zonder problemen.

        #18550264
        Jeroen1971
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 February 2024

          Okay, maar hoe ga ik te werk om deze immo aan het werk te krijgen, sleutels programmeren is geen probleem, maar eerste waar de immo om vraagt in opcom is een pincode :scratch: of moet ik via opcom eerst het systeem vertellen dat er een nieuwe immo unit aanwezig is?… maar hoe??? :wacko:

          het zal best te doen zijn , maar ik loop een beetje vast in opcom doordat ik niet zeker weet welke weg te volgen (en natuurlijk liefst niet in een security wait time terecht kom) :unsure:

          #18550293
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Als die tweedehands niet is afgemeld kun je hem ook niet aanmelden. Dan moet je deze eerst met de orginele code van de auto waar die uit kwam afmelden.

            #18550294
            Jeroen1971
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 February 2024

              N’avond Haasje17 :good:

              er even vanuit gaande dat hij wél is afgemeld (zie geen sleutels ofzo geprogrammeerd in Opcom) hoe zou ik hem dan moeten aanmelden in deze nieuwe positie/auto ? :unsure:

              #18550302
              liviu2004
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 April 2014
                #18550337
                Jeroen1971
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 February 2024

                  Dank Liviu2004 :good: nooit aan gedacht om gewoon naar een pdf guide te zoeken :unsure:

                  Met deze guide blijkt in ieder geval dat de immobilizer dus NIET was reset, en de verkopende partij heeft ook geen pin (nutteloos dus om het überhaupt te verkopen).

                  De guide wel gebruikt om de originele immo te resetten (wat helaas de volgende ochtend niet het probleem bleek) dus nu ook de ECU ge-reset en eens kijken of dat verbetering brengt :scratch:

                   

                  #18550340
                  liviu2004
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 April 2014

                    Ik heb gezegd, ik heb gereset immo box, een volle doosje.

                    #18551183
                    Jeroen1971
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 February 2024

                      Na al een tijdje met de nood oplossing rondgereden te hebben (even immo loskoppelen, aansluiten, contact uit +5sec en contact weer aan… starten). ben ik toch nog op zoek naar een echte reparatie maar heb helaas geen idee hoe verder. :cry:

                      Hoe het begon;

                      • 8 weken op vakantie geweest, accu losgekoppeld gehad, na 8 weken weer aangesloten, gewoon starten, maar de volgende dag knipperde het onderhoudslampje…

                      Gedaan tot nu toe;

                      • Codes uitlezen en resetten.
                      • Alle connectors schoongemaakt (Immo, ECU, BCM en instrumentenpaneel)
                      • ECU Reset en inleren met opcom
                      • Immo Reset en inleren met opcom
                      • Power Drain Reset paar uur (accu los en kabels doorverbinden)

                      elke keer lijkt het een dagje goed te gaan, en dan plots weer knipperend onderhouden lampje :negative:

                      Met goede hint van Liviu2004 lekker wezen stoeien met opcom maar zonder resultaat :wacko:

                      Slagroomtaart voor de oplossing!!!!!


                      @liviu2004
                      ; nog goede ideeën?

                      #18551238
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        Waar is deze auto?

                        #18551239
                        Jeroen1971
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 February 2024

                          Hai Liviu, omgeving eindhoven :wacko:  maar hij kan makkelijk verplaatsen hoor :good:

                          #18551240
                          liviu2004
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 April 2014

                            Naar Krimpen a/d Lek?

                            #18551241
                            Jeroen1971
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 February 2024

                              Voor de oplossing is een stuk rijden niet erg :good:

                              #18551248
                              liviu2004
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 April 2014

                                ok, ik laat je weten met een prive bericht.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.