Corsa C 1.4 16v Probleem met electronisch gasklephuis

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 1.4 16v Probleem met electronisch gasklephuis

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238421
    Bumblebee Tuna
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2004

      Onze corsa 1.4 16v van 2001 (volgens mij z14XE heeft sinds enige tijd problemen.
      Hij loopt constant in noodloop, af en toe gaat het wel goed, maar voornamelijk veel noodloop.

      Nadat we hem hebben laten uitlezen bleek het gasklephuis (electronisch) problemen te geven.
      In eerste instantie hadden we deze schoongemaakt, en reed de auto ook daadwerkelijk een tijdje goed.
      even later had hij weer kuren, en heb ik het gasklephuis vervangen. Echter, nog steeds noodloop…

      Nu zei de monteur dat deze misschien bij de opel-dealer “aangeleerd” moet worden?

      heeft iemand van jullie misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
      Het vervangende gasklephuis is iig van het goede type, onderdeelnummers waren gelijk.

      Ik hoop dat iemand van jullie raad weet.

      alvast bedankt!

      #17887163
      Bumblebee Tuna
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        We hebben het probleem ondertussen gevonden, computer is defect… dure grap helaas :-(

        #17887164
        opel-motorsport
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2009

          ergens een occasietje scoren op de sloop kost een 4-5 tientjes

          #17887165
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Bij van kessel(sloop) in schinnen stond gister een c-corsa met een 1400 16v motor erin, een zwarte, deze was nog niet gestript, kijk of je deze computer te pakken krijg!

            #17887166
            Bumblebee Tuna
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 July 2004

              thnx mannen,

              De computer alleen heb je helaas niet veel aan, ook de ring van je contactslot en kilometerteller moet je dan omzetten.
              Ik heb de computer weggebracht om te laten reviseren, kost iets minder dan de helft van een nieuwe.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.