Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 1.3 CDTI thermostaat/koelwatertemperatuur

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264109
    prince
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2012

      Leden,

      Wie van jullie weet waar de temperatuurmeter moet staan bij de 1.3 cdti als de motor warm is? die van mij blijft maximaal op 80 graden staan. En ik vind eigenlijk ook wel dat hij vrij langzaam warm wordt.

      Misschien is dit wel normaal, maar ik vroeg het me toch af. Aangezien ik volgende weekend de olie en koelvloeistof ga verversen kan ik het beter in één keer doen mocht de thermostaat niet goed zijn.

      Helaas heb ik al gezien dat je alleen het hele thermostaathuis kunt vervangen….

      Alvast bedankt voor de tips!

      #18218050
      prince
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2012

        Korte update:

        Ik heb gisteren even flink gas gegeven op de Duitse Autobahn en vanaf 130-140 km per uur loopt de temperatuurmeter wel verder op richting de 90 graden.

        Dus blijft bij mij de vraag of de thermostaat dan goed is, want hij zakt bij stilstand bijvoorbeeld niet beneden de 80 graden…

        #18218051
        Zakdoekje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 November 2012

          Je zou je thermostaat eruit kunnen halen, en kijken wat de openingstemperatuur is. Staat er meestal op.. Zit bij de meeste auto’s rond de 90 graden.. Als je weet wat die temperatuur is, kan je je auto koud starten, en dan voelen aan de bovenste slang die naar je radiateur gaat of die warm word op die betreffende openingstemperatuur. Dan weet je of de thermostaat zn werk doet. Suc6!

          #18218052
          prince
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 May 2012

            Hoi, de openingstemperatuur weet ik die is 88 graden…. Testen gaat niet zo makkelijk, omdat het een compleet thermostaathuis is waar de thermostaat in zit.

            Ik ga hem idd dan maar eens proberen bij koude motor. De slang voelen….

            #18218053
            Zakdoekje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2012

              Ja, dat is de beste manier.

              #18218054
              prince
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 May 2012

                Thermostaat gisteren getest na het vervangen van de KVS en deze is prima in orde!!

                Topic kan op slot

                #18218055
                Zakdoekje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 November 2012

                  Dan kan ie niet op slot, want het probleem van je temperatuur is niet opgelost, toch?

                  #18218056
                  prince
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2012

                    Jawel. Thermostaat is goed en heb het met nog twee andere 1.3 cdti’s vergeleken. Die blijven ook allebei rond de 80 graden staan en worden ongeveer net zo snel warm.

                    Bedankt voor je reactie!

                    #18218057
                    Zakdoekje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 November 2012

                      Nou, dat is mooi dan. Haha. Dan is er gelukkig nooit een probleem geweest.

                      #18375188
                      Flairckje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 November 2019

                        Die van mij blijft ook op 80 graden hangen met 120 km/u. Rond de 77 met stadsverkeer. Geprobeerd het thermostaathuis te vervangen maar had geen goed gereedschap om de slangenklemmen van het huis af te halen, dus wil het misschien laten doen. Als het nodig is. In dit topic lees ik dat er meer 1.3 cdti’s rond de 80 graden draaien. Maar de openingstemperatuur is toch 88 graden? Wel apart. Ik weet dus nu niet zeker of ik hem moet laten vervangen.

                        Iemand nog een idee, dit is een oud topic maar ik probeer toch maar even.

                        Mijn roetfilter regenereert de laatste tijd ook wat vaker, en kan me voorstellen als de motor niet lekker warm wordt, de roetfilter ook niet warm genoeg wordt.

                        Corsa 1.3 cdti 95 Pk 2011

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.