corsa c 1.2, foutcode 0170

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa c 1.2, foutcode 0170

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18478224
    fiesta
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 April 2018

      dag leden,

       

      IK krijg deze foutmelding, waarbij het uilaatlampje brand.

      Nu heb ik gelezen dat dit verschillende oorzaken kan hebben (LMM enz), maar ook een vacuum lek. Zowel bij de olie vuldop als de pijlstok (mist ook het onderste rubbertje!), zie ik goed zichtbaar olie vlekken (niet door mijzelf veroorzaakt bv door bijvullen). Duidt dit op een vacuum lek op die onderdelen ?corsa oliedopcorsa pijlstok

      Dank jullie voor de bijdrage!

      #18478242
      Motormuis
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 March 2005

        de vacum lek kan ook op je rembekrachtiger zijn dit gebeurt vaker ff met remreiniger op alle plekken suiten met draaiende motor als het toerental afneemt dan heb je de lekkage gevonden

        #18478258
        fiesta
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 April 2018

          Dank je motormuis,

          En bij de olievuldop en/of pijlstok, kan daar ook een lek zijn? (is daar mbv de fotos een indicatie voor?)

          #18478265
          Joostem
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 August 2022

            Hi,

            lijkt me sterk dat een klein vacuüm lek zorgt voor dat uitlaat lampje.

            Zou inderdaad eerder de lambdasonde verwachten. Hoe kom je aan die foutcode? OBD scanner?

            #18478337
            fiesta
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 April 2018

              dag leden,

              De foutcode verkrijg ik door het gas en de rem ingedrukt te houden; de foutcode wordt dan geblinkt door het controle lampje.

               

               

              #18478340
              Joostem
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 August 2022

                Hi Fiesta,

                Heb je buiten het lampje nog andere symptomen? Slechtlopende idle? Slechter verbruik?

                #18478343
                Motormuis
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 March 2005

                  dat er bij de pijlstok een vacuum lek zou zitten dan moet er ook onderdruk in de motor zitten daardoor zou de pijlstok er uit gedrukt worden

                  #18478437
                  fiesta
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 April 2018

                    Dag leden,

                    Allemaal bedankt voor de bijdrage, naast het brandend uitlaat lampje heb ik geen symptomen. Loopt (ook stationeer)/start goed/trekt goed/verbruik goed

                    #18478451
                    Joostem
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 August 2022

                      op de Corsa C zit maar 1 lambdasonde, als je een wiel omhoog doet kun je er makkelijk bij. Misschien even connector los wat contactspray en weer terug. Of beter nog de lambdasonde zelf eruit schroeven en schoonmaken.

                      ik heb niet heel lang geleden de uitlaat van mijn Corsa C vervangen en de lambda zat moer en moer vast.

                      Je zou ook kunnen beginnen met een flesje Wynn catalysator / Lambda cleaner. Kijken of dat wat uithaalt.

                      #18478768
                      fiesta
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 April 2018

                        dag Joostem en anderen,

                        Hierbij een foto wat bij mij de lambdasonde is volgens mij, ik kan er van boven onder de kap bij (direkt achter de bumber).

                        Kan ik die kabel eraf trekken, mogelijk dan de LS met een bougie sleutel demonteren (als dat dezelfde maat is?).

                        met een gewone sleutel lukt dat niet denk ik, of ik moet dat kapje demonteren, maar dan nog kun je er niet bij/geen kracht op de sleutel zetten/zit klem tussen motorblok en chassis.

                         

                        lambda sonde corsa

                         

                        #18478786
                        bandido
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 February 2010

                          Als je kabel volgt moet er een stekker zitten en die eruit halen.
                          Kap die op spruitstuk zit verwijderen.
                          Lambdasonde inspuiten met wd40 en even laten inwerken.
                          lambdasonde kan best vast zitten er is een dop voor maar kan ook met een ringsleutel

                          #18478798
                          Joostem
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            28 August 2022

                            [quote quote=18478768]dag Joostem en anderen, Hierbij een foto wat bij mij de lambdasonde is volgens mij, ik kan er van boven onder de kap bij (direkt achter de bumber). Kan ik die kabel eraf trekken, mogelijk dan de LS met een bougie sleutel demonteren (als dat dezelfde maat is?). met een gewone sleutel lukt dat niet denk ik, of ik moet dat kapje demonteren, maar dan nog kun je er niet bij/geen kracht op de sleutel zetten/zit klem tussen motorblok en chassis. lambda sonde corsa[/quote]

                            Excuus er zijn er inderdaad 2, eentje voor de cat en eentje na. Zie plaatjes. Zoals Bandido zegt, kunnen erg vast zitten. Heb je anders je chassis nummer? Kan ik even kijken welke jij hebt.

                            75E4464C-D031-4343-9269-ACAF9B88025127B90C26-E5D7-424A-8380-A52F6CD51DC1

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.