Corsa C 1.2 Bj 2002 Lekkage bestuurderskant

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C 1.2 Bj 2002 Lekkage bestuurderskant

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369238
    sinan_180cc@hotmail.com
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 October 2019

      Beste leden,

      Ik heb vorig jaar de ECU kast dicht gekit, nadat ik hierin water trof deze drupte telkens bij het 1e keer optrekken naar binnen op linker voet.

      Nu heb ik weer hetzelfde probleem, ik heb de ECU kast dat zwarte kapje los gehaald zie geen sporen van water.

      Maar als ik aan de binnenzijde onder de pedalen kijk zie ik dat de water binnenkomt bij de motorkapkabel, en de kastje die via de chutboord na binnen schuift in 2 hoekzijden waar die vorig jaar lekte, alleen vind ik het vreemd dat de ECU plastig kap geen water in zit maar wel naar binnen water glijd als het veel regent.

      Ik was zo blij 1 jaar er vanaf en sinds gisteren is het weer begonnen.

      Iemand tips ? ik houd het in de gaten, morgen ga ik eraan knutselen weer

      #18369240
      Bart…
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 March 2019

        Hoi,

        Enige oplossing is die zwarte kap goed afkitten aan 2 kanten. Wacht hier niet lang mee want de schimmel heb je zo in je auto zitten.

        #18369242
        liviu2004
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 April 2014

          299D53EF-B59D-46AF-B49D-A5289CC827AD19E45DC0-B943-4AC2-94D3-30CBB6E5ACFAF5D5CAD0-6103-43C9-8B38-2B842649A86D86B1E4D4-D2CE-4F86-B41F-3C34465A8E22

          #18369249
          sinan_180cc@hotmail.com
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 October 2019

            Beste,

            bedankt voor de reacties,ik  ga de ecu kast met vuilniszak strak afdekken, dit heb ik bij 2 c modellen Corsa s gezien.

            daarnaast de laatste 3 foto’s van Liviu, is dat de element achter de pedalen ? Die heb ik vorig jaar niet langs de randen gekit, ik had echter de ecu behuizing die door de schutbord na binnen loopt gekit en de motorkapkabel die loopt door de schutbord daar nog gekit.

            ik was echt blij net de vloermatten droog en nou weer nat en vocht op de bestuurdersdeur raam.

            ik ga er zo mee aan de slag ik zal posten wat ik tegen ga komen

            #18369256
            sinan_180cc@hotmail.com
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 October 2019

              Beste leden,

              ik heb de ecu kast verwijderd ik zag wat modder sporen, en ik vermoed dat die vanuit de achterzijde van de ecu bak lekte en via de overloop tussen schutbord naar binnen toe.

              ik heb de ecu kap los gehaald, hier een stevig zak overheen getrokken kapje erop en schroeven erin. Ik heb 3 emmers water geleegd overheen daarna de auto nog gewassen, resultaat, tot heden niks. De uiteinden van de zak heb ik goed strak getrokken en daarna eromheen gekit.

              zoals ik eerder aangaf ik zag dat de uiteinde van de ecu kap wat modderig en nat vochtig was en nogmaals kitten zag ik geen optie dus heb ik een goed stevig zak over getrokken.

              #18369262
              richardschaeks
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2008

                Meestal bij de bcm lekt die, 9 van de 10 c corsa hebben of krijgen dit!

                #18369822
                bandido
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 February 2010

                  Ik kreeg ook natte voeten in mijn corsa c. Heb in de ecu deksel rubberen tochtstrip gedaan, maar deze was beetje te dik en dus flink op deksel moeten drukken om hem weer vast te krijgen. Maar ik heb nu Sponsrubber van 8mm diameter besteld 1 meter lang voor iets van 2 euro. Als deze binnen is plaats ik deze erin.

                  Maar had ook de rembekrachtiger opnieuw moeten afkitten, deze lekte ook.

                  Nu flink de kachel gebruiken en vochtvreter in de auto om de vochtige vloer weer droog te krijgen. Zal wel aantal weken duren.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.