Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa b x12xe @ Jet Cars 02-DN-HJ
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2015 om 00:22 #18275240
c14se :wub Ik klaag niet over dit blokje. geen mankementen meegemaakt.. moet wel zeggen dat ik eigenlijk niet veel snellers heb gereden ;)
oke, subaru impreza wrx sti king:28 februari 2015 om 00:39 #18275241verbruik ligt een groot deel ook aan je rechter voet..
ik kan met me x25xe vectra meer kms rijden dan met een x16xe corsatje met normaal rijgedrag…
corsatje deed ik 450 km op 45 liter
vectra deed ik bijna 700 km op 60 literbij veel stads gebruik is een corsa beter.. als je veel snelweg rijdt kun je beter een iets grotere auto pakken.. als er een long ratio bak opzit draait die best wel laag in toeren op de snelweg .. die corsa gsi had best wel een hoog gebruik op de snelweg…
28 februari 2015 om 08:07 #18275242Kijk, eerste zin heb je het al helemaal raak :jerry
mn c16se met f13cr hangt op 120kmpu aan de 3500toeren
als ik dan mijn gas instamp, naait ie dr best lekker uit
en dat is zooooooo leuk :jerry28 februari 2015 om 14:29 #18275243@trashmetal wrote:
Kijk, eerste zin heb je het al helemaal raak :jerry
mn c16se met f13cr hangt op 120kmpu aan de 3500toeren
als ik dan mijn gas instamp, naait ie dr best lekker uit
en dat is zooooooo leuk :jerryZelfde geldt voor mij met me x25xe met een f23cr bak maar het verbruik maakt me niks uit… Een auto moet mij plezier geven.. Als ik alleen. Maar van a naar b zou willen kon ik net zo goed de bus of trein pakken
28 februari 2015 om 16:59 #18275244F23SR 3,82 zit er op elke B2 V6
Ik heb zelf F23WR 3,82 internals in het V6 huis gezet.
(Heb nog een sprintbak voor een diesel liggen :jerry)verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 februari 2015 om 17:22 #18275245@wim-v6 wrote:
F23SR 3,82 zit er op elke B2 V6
Ik heb zelf F23WR 3,82 internals in het V6 huis gezet.
(Heb nog een sprintbak voor een diesel liggen :jerry)verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ja die bak bedoelde ik eigenlijk.. Was um ff kwijt hoe ik die noemen moest…. thx wim
28 februari 2015 om 18:00 #182752463150tpm bij 120km/u (B2 V6)
2650tpm bij 120km/u (mijn B2 V6)verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
28 februari 2015 om 18:59 #18275247@wim-v6 wrote:
3150tpm bij 120km/u (B2 V6)
2650tpm bij 120km/u (mijn B2 V6)verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
klopt en bij me corsa gsi was het helemaal een ramp…
bijna 4000 toeren bij 120~130 km/h.. ben van tilburg naar london gereden.. was 570 km.. en toen ik halverwege uit de euro tunnel kwam moest ik gaan tanken want had alleen het reserve over en ben vol vertrokken…1 maart 2015 om 00:22 #18275248Ik had dat ook bart-gsi… heb de 5de versnelling gewisseld :)
Resultaat op een X14XE Corsa B:
1 maart 2015 om 01:32 #18275249@Aapje wrote:
Ik had dat ook bart-gsi… heb de 5de versnelling gewisseld :)
Resultaat op een X14XE Corsa B:
dat is beter werk.. in engeland was er ook een bedrijf die met de zelfde ratio ook een 6 bak kon ontwikkelen….
dus dan blijft de acceleratie in de 5de versnelling het zelfde maar het koste veel meer dan gedacht.. dus dat heb ik toen laten gaan… was een bedrijf met een mentaliteit.. als het niet op onze site staat kunnen we het altijd maken… maarja de prijs stond er wel naar.. voor een 6 bak aan me X16xe was ik tussen de 3000 en 7000 euro kwijt… want dan werd ook de behuizing qua ontwerp overgenomen zodat de behuizing langer werd misschien een leuk kostbaar idee voor iemand die langer dan 2 jaar met zijn corsa gsi doet :P bij mij was motortje plof… was wel kut.. maar goed deze vectra zet ook wel een smile op me gezicht iedere keer als die v6 tot leven komt…1 maart 2015 om 08:24 #18275250Wel leuk die praat over GSi’s en v6’en
maar heb dit topic gestart omdat ik kleiner en zuiniger moet gaan rijden
en wat leuks heb gezien bij JC :Ddoor dit geauwehoer ben ik weer aan het twijfelen over een x14xe :jerry
1 maart 2015 om 09:14 #18275251X12XE in goede staat is knap zuiniger als de eigenlijk niet heel zuinige x14xe x16xe motoren.
Zuinig en vlot kan de turbo diesel zijn, maar dan moet je wel de kilometers ervoor rijden.
Mojn moeder haar x14xe was wel redelijk zuinig zelfs met de 3800toeren bij 120 wilde deze wel 1op15 halen (600km +/- op 40liter).
De x12xe kan dit ook goed halen, en zal zeker met rustig rijden in de stad een stuk zuiniger zijn.Ook deze draait bijna 4000toeren bij 120km/u.
Verschil zit m vooral in de stad / buitenwegen tussen deze 2 motoren.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 10:10 #18275252@trashmetal wrote:
Wel leuk die praat over GSi’s en v6’en
maar heb dit topic gestart omdat ik kleiner en zuiniger moet gaan rijden
en wat leuks heb gezien bij JC :Ddoor dit geauwehoer ben ik weer aan het twijfelen over een x14xe :jerry
Ik zou lekker die 3d Astra houden. Die valt volgens mij al een klasse goedkoper uit dan andere Astra-F’s in de MRB en dat met de 100pk motor erin…
Ik heb beide X12XE en X14XE’s op dit moment, als ik kan kiezen (korotm vriendin niet weg is met de x14xe) pak ik de 1.4. De X12XE is mij te sloom, zuinig wel maar ZOOO sloom.
1:17,8 rijdt m’n X12XE op stad/buitenwegen, 1:14 op de snelweg
De X14XE van mij met m’n modificatie werkt op 1:15 allroundMaargoed een B Corsa op 4000 rpm maakt een hoop herrie op de snelweg…. ben je snel zat…
1 maart 2015 om 10:20 #18275253Ik gebruik de auto dagelijks 50 km snelweg
wat boodschappenritjes in het dorp
en een paar keer per maand een rit van +- 100kmwat denken jullie? x12xe of x14xe beter?
nadeel van de x14xe is dat er een powerbox op kan
en dat brengt weer enorme jeuk in de rechtervoet met zich mee :jerry1 maart 2015 om 10:43 #18275254P.s. een c14se is ook nog een goede optie :hmmz
1 maart 2015 om 11:10 #18275255Een grotere auto kopen haha, je gaat toch geen 50 km per dag in de herrie zitten.
Kies gewoon een Vectra 1.6 je is maar 1175 kg rijd met 2 vingers in de neus 1 op 14. Lekker ruim en veiliger dan een corsa
1 maart 2015 om 12:27 #18275256Dat is erg leuk remutr… maar hij heeft wat gedoe met verzekering e.d. daardoor vallen zijn vaste lasten al erg hoog uit…
X12XE’s zijn in mijn ogen best wel gevoelig voor slecht onderhoud, als je verkeerde olie gebruikt gaan ze snel ratelen/tikken. Heb zelf de ervaring dat de sensoren allemaal kapot gegaan zijn nu de auto 200k gereden heeft… Dus heb ze nu een voor 1 vervangen…
Voordeel van de X12XE is dat alles bereikbaar is in de motorruimte, lekker veel ruimte… En je hebt ene ketting i.p.v. riem.
Voordeel aan de X14XE? Betrouwbare ECU + sensoren, onderdelen zijn betaalbaarder en meer pit… Nadeel? Worden veel afgetrapt dus één zoeken voor weinig geld is een uitdaging…
Nadeel? Motorruimte zit propvol met meuk, vooral als je een Airco+Stuurbekrachtiging editie hebt zoals ik (en dan heb ik nog ruimte over waar ook nog een ABS kan zitten)… Dus de powerbox monteren is leuk om te doen, heeft als voordeel vooral dat je motorruimte wat vrije ruimte krijgt… Weer handig met sleutelen :) De performance zou ik ‘t niet eens voor doen…
Nadeel is wel dat de X14XE wsslijk net zoveel weegt als je Astra F, 890kg weegt mijne. De X12XE zit een klasse goedkoper (850kg).
En m.b.t. de X12XE wat je al zei neem een sport editie, niet eens om de uitvoering… maar omdat je dan het onderstel erbij krijgt… De wegligging van een sport is veuuul beter dan die van een ECO. :P
1 maart 2015 om 15:34 #18275257Anders een Corsa B 1.5TD? Gezien je KM’s gaat rijden? Lekker dieselen en goedkoop in aanschaf!
1 maart 2015 om 15:54 #18275258@basss27 wrote:
Anders een Corsa B 1.5TD? Gezien je KM’s gaat rijden? Lekker dieselen en goedkoop in aanschaf!
kun je beter voor een 1.7td gaan… heb al eens een stukje gereden met een 1.5td.. maar die was voor mijn gevoel niet vooruit te branden… ik was toen een 1.4 en de 1.6 gewend dus kan ook daar aan liggen maar naast de corsa b heb je ook de c corsa met een 1.2 of een 1.4 twinport misschien dat dat ook een optie is..
1 maart 2015 om 17:33 #18275259Bart, een 1.7TD is er niet van de Corsa-B.
Ikzelf heb een 1.5TD deze is standaard net zo vlot als een 1.4-8V / 1.2-16V.
Mijne doet 0-100 9seconden
Top rond de 200km/u
Gemiddeld verbruik rond de 1op18verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 17:37 #18275260Ik zou kiezen voor een x12xe als je een goeie kan treffen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 17:42 #18275261@wim-v6 wrote:
Bart, een 1.7TD is er niet van de Corsa-B.
Ikzelf heb een 1.5TD deze is standaard net zo vlot als een 1.4-8V / 1.2-16V.
Mijne doet 0-100 9seconden
Top rond de 200km/u
Gemiddeld verbruik rond de 1op18verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Was die 1.7td er wel van een combo of ook niet?? Had toen een c combo 1.7 cdti (rode letters). En had een gereedschapkoffer achterin staan en toen ik turbodruk had toen hoorde ik gewoon de koffer naar de achterdeuren schuiven… Die ging er overgens wel vandoor.. Leuke auto van hertz…
1 maart 2015 om 17:49 #18275262We hebben het over een Corsa-B Combo-B.
Daar is in bijde geen 1.7TD geleverd geweest.
In de Corsa-B zijn de 1.5D 1.5TD & 1.7D geleverd.
Hiervan is de 1.5TD de vlotste en de 1.7D de zuinigste, zeker als ECO uitvoering, dan heeft de 1.7D een langere bak.In de Combo-B is enkelt de 1.7D geleverd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 17:50 #18275263Ik denk dat ik het indd beter bij een x12xe sport kan laten
van het onderstel weet ik en ook dat de remmen geventileerd zijn ;)1 maart 2015 om 17:51 #18275264X12xe sport heeft gewoon massieve schijven voor, net als de diesels in sport uitvoering.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.