Corsa b x1.0xe probleempje

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b x1.0xe probleempje

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248534
    champo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2006

      Dag heren en dames,

      Ik ben sinds dit weekend de eigenaar van een Corsa b x1.0xe uit 1999 en de stottert soms. Het is net alsof de ontsteking er ineens heel even mee stopt en dan schokt hij tijdens het rijden.

      Wat gedaan:
      Bougies eruit gehaald(deze zijn mooi licht bruin en schoon)
      met een led lampje op de zuigers gekeken(droog en een KLEINE roetafzetting)
      gashuis schoongemaakt
      slangetje tussen de kop en het gashuis schoongemaakt want die zat vol yoghurt
      luchtfilter bekeken en deze is als nieuw
      Einddemper is lek

      Verder blijft het lampje van de airbag continue branden en die van het motormanagement brandt alleen zo nu en dan bij stationair. Koude start doet hij op 1.5 cilinder en het duur een paar sec voor ze allemaal echt aanslaan. Ook lijkt het erop dat hij wat moeite heeft om zijn stationaire toerental te vinden en deze schommelt ook een beetje. Langzamer dan 1000 doet hij niet.

      Ik hoop dat iemand een idee heeft en mij kan helpen.

      Groet
      Eric

      #18017912
      champo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2006

        Vandaag de auto uit laten lezen en dat gaf geen duidelijk antwoord. “Probleem stationairloop” JOH!?. Volgens de monteur doe de stappenmotor zijn werk alleen komt hij redelijk langzaamin toeren terug. Is dit normaal bij deze motoren?

        Groeten
        Eric

        #18017913
        richardschaeks
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2008

          Airbaglampje, kan meerdere dingen zijn, weerstand kabelboom te hoog, als je druksensor onder je stoel hebt die misschien aan he violen, of de airbag zelf defect(mijn vectra 2001 heb ik al 2x de kabelboom in de stoelen vervangen om dit om te lossen waren wel niet zo duur…,tis een b-corsa dus ik gok dus die zal wel alleen stuur en dashboard airbag hebben

          K weet van deze auto’s de luchtmassameter(lmm) graag stuk gaan, maar normaal merk je dat tijdens het rijden, inhouden bij bepaalde toerentallen…

          mvg,

          richard

          #18017914
          champo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2006

            Richard, bedankt voor je antwoord!

            Vandaag ben ik dus even eerst naar de Opel gegaan om daar te vragen wat een lmm voor de Corsa kost. Het antwoord: 300 zoveel euro
            Bij de Brezan kost hij ergens in de 170 en dat vond ik toch net even teveel geld, om even kijken of dat ding misschien, mijn probleem veroorzaakt.
            Het sputteren komt het vaakst voor bij deellast, dus als ik 80 rijd in de 5. Dan schokt de wagen zo nu en dan. Ook een paar keer gehad dat hij bij 50kmh ineens bijna uitviel en dat oranje motor lampje brandt nu ook continu bij stationair (boven de 1000 rpm).
            Is zo’n luchtmassa/snelheidsmeter door te meten op een of andere manier?

            Groeten
            Eric

            #18017915
            jeroenk
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 February 2012

              Volgensmij kun je ‘m niet fatsoenlijk doormeten… Enige manier om erachter te komen of dat het probleem is is ‘m te vervangen, en ja, dat is een duur geintje. Let er wel op dat je een originele monteert, geen e-bay geval van 40 euro. Staan zat problemen op dit forum met zo’n aftermarket-ding…

              #18017916
              richardschaeks
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2008

                @champo wrote:

                Richard, bedankt voor je antwoord!

                Vandaag ben ik dus even eerst naar de Opel gegaan om daar te vragen wat een lmm voor de Corsa kost. Het antwoord: 300 zoveel euro
                Bij de Brezan kost hij ergens in de 170 en dat vond ik toch net even teveel geld, om even kijken of dat ding misschien, mijn probleem veroorzaakt.
                Het sputteren komt het vaakst voor bij deellast, dus als ik 80 rijd in de 5. Dan schokt de wagen zo nu en dan. Ook een paar keer gehad dat hij bij 50kmh ineens bijna uitviel en dat oranje motor lampje brandt nu ook continu bij stationair (boven de 1000 rpm).
                Is zo’n luchtmassa/snelheidsmeter door te meten op een of andere manier?

                Groeten
                Eric

                Ebay verkoopt ook de orginele van bosch, deze zitten rond de 110 euro!

                hier: http://www.ebay.nl/itm/BOSCH-Luftmassenmesser-Opel-Corsa-B-Astra-G-X10XE-X12XE-0280217123-/110744945644?pt=DE_Autoteile&hash=item19c8e9c3ec” onclick=”window.open(this.href);return false;
                en hier: http://www.ebay.nl/itm/BOSCH-Luftmassenmesser-Opel-Corsa-B-Astra-G-X10XE-X12XE-/220714547651?pt=DE_Autoteile&hash=item33639cb9c3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                Ik heb toen 106 euro betaald 2/3 weken geleden en deze werkt perfect!

                groetjes richard

                #18017917
                champo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2006

                  Net de stekker los getrokken en een straatje om geweest. Ik merkte eigenlijks geen verschil, behalve dat het motor lampje nu aan bleef.
                  Ik zal zo’n ding bestellen en dan maar hopen dat dat het is. Ik meld mij nog ergens volgende week.

                  Bedankt heren :D.

                  #18017918
                  champo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2006

                    Door een foutje van mij duurde het wat langer dat ik het onderdeel in huis had, maar gister kreeg ik hem toch binnen. Ik heb hem zojuist vervangen en ben een stukje gaan rijden. Jammer genoeg gaat het oranje management lampje 999 van de 1000 keer bij stationair branden en sputtert hij nog steeds vrolijk tegen tijdens het rijden. Jammer.
                    Heeft de gasklep nog een of andere positie censor of wat dan ook?

                    Groeten
                    Eric

                    #18017919
                    Ronald45
                      Lid sinds:
                      12 September 2010

                      Wat had je voor foutcodes bij het uitlezen?

                      #18017920
                      champo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2006

                        De code zelf weet ik niet, maar er was een probleem met de stationairloop. Maar dat wist ik ook al zonder dat kastje :jerry . De man van de garage had de code ook nog even op het internet gezocht, maar kon ook niet echt een concreet antwoord vinden (of verzweeg die). Misschien weet hij hem nog, maar dan moet ik weer even terug.
                        Vandaag heb ik een nieuwe demper, bougies en benzinefilter besteld.

                        Groeten
                        Eric

                        #18017921
                        Ronald45
                          Lid sinds:
                          12 September 2010

                          Lees hem anders zelf uit met de paperclip methode, of vraag iemand van hier om hem even uit te lezen.
                          Welke omgeving woon je? Als je in de buurt zit help ik je wel.

                          #18017922
                          champo
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 May 2006

                            Dank voor het aanbod Rfbroek! Helaas woon ik niet echt in de buurt.

                            http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Elektronica/tech2Astracorsagroot.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            Dit plaatje even gevold, maar het lampje blijft gewoon branden. Ik ga morgen wel even terug naar de garage en vraag het wat de code was. Kan ik gelijk even een afspraak maken voor een nieuwe APK.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.