Corsa b, wiellager?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa b, wiellager?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222599
    MichaelBRL
      Lid sinds:
      25 November 2009

      Hallo,,

      met de apk, zoeen 3 maanden geleden werd er geconstateerd dat mijn rechter achter wiel moeilijk draaide (apk afkeur).
      Ze zeggen dat ze dit verholpen hebben, maar de laatste tijd merk ik dat er iets niet goed zit (raar zwaar geluid bij weinig toeren) en volgens mij voel je het ook tijdens t rijden..

      Nu is mijn vraag, zal dit mijn wiellager zijn? Ook heb k laatst de auto opgekrikt en gekeken hoe zwaar t wiel draaide, draaide tamelijk zwaar,, (draait niet goed uit, wordt tegen gehouden)
      Hoe kan ik zien, of horen dat de wiellager(‘s) aan vervanging toe zijn?

      De auto betreft een corsa b gsi uit 98..

      alvast bedankt michael

      #17689338
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        je zou continu een geluid moeten horen, en je wiel zou uiteraard zwaarder moeten draaien, Ook kun je dit eventueel merken aan speling tenopzichte van je wiel. Dus je auto op krikken en aan je wiel proberen te ”schudden”. Gaat dit makkelijk dat zou het idd je lager kunnen zijn.

        #17689339
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Dan hebben ze het wiellager niet goed afgesteld….De achterste moet je namelijk zo aandraaien dat het lager fatsoenlijk draaid.
          maar het kan ook zijn dat je rem wat aanloopt dat ie daarom niet doorrolt.
          Wielager achter test je met een finish balancer tegen de wielen…dan hoor je hem wel

          #17689340
          TigraTunerke
            Lid sinds:
            23 November 2004

            Ofwel de moer iets te vast aangetrokken…

            #17689341
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Juist, of te weinig vet op het lager….

              Maarja je ziet wel weer, nadat er iemand mee bezig is geweest….

              #17689342
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                ik zou zeggen haal het wiel er af en de remtrommel/heb je al achter schijven haal de blokken er uit en draai aan de naaf moet je met de hand gewoon weerloos kunnen draaien zo niet is inderdaad geen of te weinig vet en veels te vast gedraaid .

                opnieuw schoonmaken en beetje fris vet en normaal vast zetten /VAST IS VAST /

                alles monteren ff wiel draaien even voelen of je geen speling hebt,indien van wel lager iets vaster draaien .en klaar.

                p.s gaat vanzelf stuk als je hier mee blijft rijden !!! niet doen dus

                bert

                #17689343
                MichaelBRL
                  Lid sinds:
                  25 November 2009

                  Achter heb k trommel remmen..

                  Zou goed kunnen dat de moer te strak aangedraaid is, apk bij de sprint laten doen:mad:
                  K ga van t weekend eens kijken!

                  bedankt voor de reacties:thumbup

                  #17689344
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Ik pak hiervoor een waterpomp tang….deze maak je zo groot dat ie er overheen schiet als je de moer strak probeert te draaien.
                    Eerst een paar keer los en vast draaien, en vervolgens de tang er overheen laten draaien….
                    Dan zit ie niet te strak……maar wel voldoende vast.
                    En zo loopt de boel niet kapot.
                    Het is een klein handigheidje, bespaart je een hoop lagers!

                    #17689345
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Afstellen wiellager bij trommel remmen.

                      Vast trekken met 130Nm weer los draaien en dan gewoon aandraaien dat je iets verder als aan zit.

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.