Corsa B: voorbereiding electrisch verwarmbare spiegels

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B: voorbereiding electrisch verwarmbare spiegels

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239908
    BlackDevil
      Lid sinds:
      4 January 2009

      hallo allen,

      Zat vandaag enkele euveltjes te verhelpen aan het bestuurdersportier van mijn B, toen ik een lief, klein wit stekkertje ontdekte bij het loshalen van het deurpaneel. Stekkertje zit ter hoogte van de kabels voor de tweeter. Ik vermoedde al direct: voorbereiding voor electrisch verwarmbare spiegels! Mijn vermoeden werd bevestigd bij het raadplegen van het stroomschema.

      Was al langer van plan een keertje electrische spiegels in te bouwen, maar zag wel op tegen het trekken van de kabels. Maar ja, nu scheelt dat wel weer, dus ga ik ze binnenkort maar eens inbouwen.

      De volgende onderdelen heb ik nog nodig:

      – relais
      – schakelaar voor spiegelinstelling
      – aangepast afdekkapje voor de schakelaar
      – spiegelmotors
      – spiegelglazen met kabels naar de stekkers in de portieren.

      Nu mijn vragen:

      1) moet ik compleet nieuwe spiegelbehuizingen kopen, of kan ik de losse motors in de bestaande behuizingen inbouwen?
      2) komt er nog soldeerwerk aan te pas, of kan ik de kabeltjes gewoon op de spiegelglazen steken?

      #17903458
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        Vragen zijn al beantwoord ;)

        Spiegelbehuizingen zijn onderling uitwisselbaar, d.w.z. je kunt het binnenste gedeelte van een spiegel zonder electrische verstelling eruit halen en vervangen door spiegelmotor. De spiegelglazen voor electrische bediening en verwarming hebben aan de achterkant aansluitpinnetjes voor de stekker. Ziet er bij mijn wagen naar uit dat het plug ’n play is. Bedrading en stekkers zijn aanwezig. Nu alleen nog de nodige extra’s halen en dan inbouwen.

        #17903459
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Zekeringenkast blijkt niet te zijn voorbereid voor het relais van de electrische spiegels. Er zijn geen contactjes aanwezig in het ‘stopcontact’ voor het relais. Dus dat wordt alsnog kabels trekken.

          Iemand een idee of die contactjes los verkrijgbaar zijn? En dan vraag ik me nog af vanaf welk punt ik nog kabels moet gaan leggen. In de deur is alles aanwezig, dus had verwacht dat het een kwestie was van relais erin en aansluiten. Wilde ook eens de zekeringkast uitbouwen om alles eens goed te bekijken, maar dat is een missie op zich. Heb hem er nog niet uitgekregen.

          #17903460
          IceFreak
            Lid sinds:
            2 January 2007

            Ik heb eventueel nog wel een setje spiegels voor je over :). Hoef je alleen het handvat nog maar te hebben en de aansluitkabels

            #17903461
            BlackDevil
              Lid sinds:
              4 January 2009

              Thanx voor het aanbod, IceFreak.

              Maar heb alle benodigde hardware al liggen: spiegels, relais, schakelaar, afdekkapjes voor het handvat en ‘blinde’ spiegeldriehoeken voor de afdekking aan de binnenkant. Gaat er nu dus om dat ik de originele plaats voor het relais gebruiksklaar moet maken, omdat daar nog geen aansluitingen aanwezig zijn.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.