Corsa B Storing Verlichting

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B Storing Verlichting

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234498
    Dillenvd
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 October 2010

      Hallo allemaal,

      Ik heb sinds 2 dagen een storing in mijn verlichting zitten van Corsa B ’99.

      Af en toe als ik gebruik wil maken van mijn pinker, meestal wanneer ik linksaf wil slaan, valt mijn dimlicht uit.
      Deze moet ik dan weer inschakelen door mijn dimlicht schakelaar uit en aan te zetten.

      Heeft iemand van jullie ervaring met dit ‘probleempje’?

      Ik heb een tijd geleden wel mijn dimlicht aan groot licht gekoppelt in de schakelaar, ivm het installeren van Xenon en het
      APK laten keuren.

      Gr. Dillenvd

      #17841592
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        Ik begrijp het niet helemaal? Als jij je dimlicht dus aanzet, gaat je grootlicht ook aan?

        #17841593
        Dillenvd
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2010

          Nee. Sorry als het niet duidelijk was.

          Omdat ik Xenon heb, werd mij aangeraden dat ik mijn schakelaar dusdanig moest aanpassen, dat wanneer ik mijn groot licht schakelaar aan zet, het dimlicht moet blijven branden.

          Maar nu sinds een paar dagen is het zo dat ik (lees: niet altijd!) last heb van uitval van mijn dimlicht terwijl de schakelaar van de pinkers terug in ‘rust’ positie komt. Ik zelf denk een contact in de schakelaar, maar mocht er iemand anders ervaring mee hebben hoor ik graag of er een oplossing voor is..

          #17841594
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Schakelaar van de richting / groot dimlocht kapot, en vervangen dus…

            willem

            #17841595
            Dillenvd
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2010

              @wim-v6

              Bedankt voor je reactie.

              Ben er vanochtend achter gekomen dat ik ook last heb van uitval van mijn dimlicht als ik geen
              gebruik maak van mijn pinker. Dus als ik een bocht naar links (bijvoorbeeld) maak en mijn stuur terug draai valt mijn verlichting soms ook uit.

              Bij het maken van mijn bocht wordt toch gebruik gemaakt van mijn richting aanwijzer contact denk ik.

              Kan je met dit probleem alsnog concluderen dat de schakelaar kapot is?

              #17841596
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                jup

                #17841597
                Dillenvd
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2010

                  Ondertussen schakelaar van knipper / groot-dimlicht vervangen en problemen zijn opgelost!

                  Bedankt voor de snelle reacties.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.