Corsa B. start niet na koppakking vervangen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B. start niet na koppakking vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223009
    OOge
      Lid sinds:
      29 June 2010

      Na het vervangen van de koppakking start mijn corsa niet meer.
      De eerste twee keer plofte hij een beetje. Daarna helemaal niets meer.
      Alleen start motor draait maar verder niets.
      Benzine gaat naar de cabarateur, dus brandstof komt daar aan.
      Het enigste wat ik verkeerd gedaan kan hebben is het volgende.

      – slang van kleppendeksel die achter op de cab gaat. en de slang die vanaf het schutbord (met één of ander elektronisch ding ernaast).
      – Er hangt een groene stekker los, maar joost mag weten waar die vandaan komt.

      volgorde van (DIS) onsteking klopt, dus dat is het niet.
      Wel brand het motor bliksem schicht lampje op het dashboard. Maar weet niet of dat altijd is bij gewoon op contact zetten. Bij mijn japanner gaat hij namelijk pas uit als de motor loopt.
      Iemand enig idee

      #17694078
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Groene stekker? hoort die niet op je tempsensor in de inlaat?

        loopt ie ook heel soepel rond, geen compressie?
        De klepstoters willen wel eens leeg raken, en voordat die zijn opgepompt kan je wel even doorstarten:P

        #17694079
        OOge
          Lid sinds:
          29 June 2010

          ja, compressie is er wel. Er zit een klein stekkertje met 1 kabel (groen rubber). ik kan nergens een aansluiting ontdekken. Er zit nog zo’n kabeltje maar die is aangesloten.

          #17694080
          max
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Groen rubbertje, zwarte kabel? Dat is die van je geschakelde plus coor je computer. dan is het dus logisch dat ie het niet doet! Verder zoeken, tegenstekker komt uit de bedrading naast je rembekrachtiger.

            Groene stekker met 3 pinnen is die van je MAP sensor op je schutbord naast je koelwaterreservoir.

            Onderdrukslangen altijd allemaal aansluiten, vooral die ene van je MAF sensor op je schutbord.

            #17694081
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              inderdaad, die kleine 1-polige is de geschakelde plus.

              en wat ook zou kunnen is je brandstofleidingen misschien verkeerdom.

              maar als die kleine stekker loshangt dan is dat de boosdoener

              #17694082
              OOge
                Lid sinds:
                29 June 2010

                probleem gevonden. Er bleek een spontaan kapotte krukas sensor te zijn. Erg toevallig.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.