[Corsa B] Speakers upgraden voor+achter speakers.

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie [Corsa B] Speakers upgraden voor+achter speakers.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235180
    Onderbroekie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2007

      Beste forumleden,

      Ik ben al enige tijd opzoek naar leuke setje speakers betreft in de voordeuren + achter.
      Wanneer ik alle benodigheden heb gekocht ga ik de deuren dempen.

      Ik kom er zelf niet uit zit al te loeren op website van ron de vries maar kom er niet uit.
      Kunnen jullie mij hiermee helpen?

      Wat zijn mijn eisen:
      Mijn budget is TOT 250 euro
      Fatsoenlijke RMS vermogen

      Merken die mij aantrekken:
      Kicker
      MB Quart
      MTX
      Rockford

      -puntje:
      Heb geen woofer en die komt er niet in.
      Graag jullie tips!!

      #17849096
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        Kijk ook eens naar Focal, heb zelf de power serie gemonteerd en dat geeft echt lekker geluid. Gaat ook goed hard.

        #17849097
        Onderbroekie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2007

          heb je toevallig websites?
          of moet ik naar de focal website gaan?
          @joop1970 wrote:

          Kijk ook eens naar Focal, heb zelf de power serie gemonteerd en dat geeft echt lekker geluid. Gaat ook goed hard.

          #17849098
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Ik heb mn voorspeakers destijds op de sloop gevonden, de power serie. Mn achterspeakers (13cm polyglass serie) heb ik bij rondevries gekocht. Ik moet eerlijk zeggen dat achter eigenlijk niks toevoegd, ik weet niet wat je van plan bent achter te doen? Hoedenplank voegt wel wat toe qua volume maar als je gewoon de 13cm speaker wil upgraden zou ik bijna zeggen dat je beter meer geld uit kunt geven aan een goede front set.

            Let wel, focals zijn bijvoorbeeld vrij diep en ik heb de deurbak verder naar voren laten komen dmv een houten strip. Je heb voor een beetje degelijke speaker niet heel veel inbouwdiepte, vaak raakt de magneet de ruit al dus het kan zijn dat je een beetje creatief moet zijn, ik had in eerste instantie iets gebouwd van mdf:

            Toen ik mn andere auto kreeg ben ik toch voor plastic ringen gegaan, geeft de woofer wat meer adem ruimte en dus meer laag. (aangezien ik geen sub heb/wil)

            #17849099
            Onderbroekie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2007

              Ik wil ze zeker NIET in mijn hoedenplank hebben, vervoer vaak goederen voor werk daarom..

              @joop1970 wrote:

              Ik heb mn voorspeakers destijds op de sloop gevonden, de power serie. Mn achterspeakers (13cm polyglass serie) heb ik bij rondevries gekocht. Ik moet eerlijk zeggen dat achter eigenlijk niks toevoegd, ik weet niet wat je van plan bent achter te doen? Hoedenplank voegt wel wat toe qua volume maar als je gewoon de 13cm speaker wil upgraden zou ik bijna zeggen dat je beter meer geld uit kunt geven aan een goede front set.

              Let wel, focals zijn bijvoorbeeld vrij diep en ik heb de deurbak verder naar voren laten komen dmv een houten strip. Je heb voor een beetje degelijke speaker niet heel veel inbouwdiepte, vaak raakt de magneet de ruit al dus het kan zijn dat je een beetje creatief moet zijn, ik had in eerste instantie iets gebouwd van mdf:

              Toen ik mn andere auto kreeg ben ik toch voor plastic ringen gegaan, geeft de woofer wat meer adem ruimte en dus meer laag. (aangezien ik geen sub heb/wil)

              #17849100
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Dat had ik ook, gebruik de auto ook om dingen te vervoeren dus dat is allemaal niet praktisch. Zou ik toch voor alleen frontspeakers gaan, achter voegt niet zo veel toe.

                #17849101
                Onderbroekie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 July 2007

                  Aha, duidelijk !!

                  Tnxs voor de tips !

                  #17849102
                  Veldmaatbeunhaas
                    Lid sinds:
                    13 July 2009

                    Ik zou de achterspeakers origineel laten als je niet met ovalen wil spelen. Ik zou in de voordeur dan gaan voor audio system x-ion compo set. Ik denk voor velen een erg onbekend merk maar het is gewoon een A merk en in verhouding erg goedkoop. Rockford compo zou ik niet voor kiezen omdat de kwaliteit te wensen over laat. Al erg veel over gelezen dat speakers uit elkaar vallen door slechte montage/materiaal keuze.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.