Corsa B – Schroefset

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – Schroefset

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358045
    Malina
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 November 2016

      De corsa heb ik nu bijna twee jaar.
      Ik ben erg tevreden met de auto behalve over de veering.
      Drempels ervaar ik als een soort bergen en deze moeten langzaam beklommen worden ;)
      Op het gebied van schokbrekers & veren ben ik een leek.
      Ik heb geen behoefte aan verlagen etc.
      Slechts betere wegligging en het kunnen nemen van drempels met 30 km/u ipv van 10 à 15 km/u zou fijn.
      Nu zitten de standaard veren en schokbrekers gemonteerd.
      Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen, alvast bedankt.

      Mijn vragen:

      1. Waar dien ik op te letten bij de aanschaf van een schroefset?
      2. Welke merken schroefsets raden jullie mij aan?
      3. Welke merken schroefset raden jullie mij af?
      #18358116
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Alles hangt bij de aanschaf van een schroefset af van je budget!! :no-money:  :no-money:

        Ik rijdt zelf met de Bilstein B16 PSS9 set, maar volgens mij is dat ook de duurste die je zo kan kopen voor de Corsa B. Hij is dan wel voor en achter in hardheid + rebound instelbaar met 1 knop met 9 standen. De kwaliteit is ook gewoon super, hij zit er bij mij nu een jaar of 8 onder en werkt nog steeds super.

        Voor dagelijks gebruik altijd op de middelste stand gereden, zowel voor als achter. Nooit behoefte gehad om hem harder te zetten. Nu bij het dragracen staat hij achter op knalhard en voor op 7 of zo.

        #18358122
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Waarom niet nieuwe standaard schokdempers monteren? Geeft ook veel verbetering in weggedrag en het nemen van drempels, in elk geval als je nu nog eerste montage hebt.

          Groet,

          Jasper

          #18358477
          Malina
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 November 2016

            [quote quote=18358116]Alles hangt bij de aanschaf van een schroefset af van je budget!! :no-money: :no-money: Ik rijdt zelf met de Bilstein B16 PSS9 set, maar volgens mij is dat ook de duurste die je zo kan kopen voor de Corsa B. Hij is dan wel voor en achter in hardheid + rebound instelbaar met 1 knop met 9 standen. De kwaliteit is ook gewoon super, hij zit er bij mij nu een jaar of 8 onder en werkt nog steeds super. Voor dagelijks gebruik altijd op de middelste stand gereden, zowel voor als achter. Nooit behoefte gehad om hem harder te zetten. Nu bij het dragracen staat hij achter op knalhard en voor op 7 of zo.[/quote]

            Bedankt voor je reactie, ik zie dat deze set rond de.€1500 kost. Dat is voor mijn soort dadelijks gebruik iets teveel van het goede. Wel een mooie set! Ik geloof graag dat je daarmee tevreden bent! :applause02:

            #18358479
            Malina
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 November 2016

              [quote quote=18358122]Waarom niet nieuwe standaard schokdempers monteren? Geeft ook veel verbetering in weggedrag en het nemen van drempels, in elk geval als je nu nog eerste montage hebt. Groet, Jasper[/quote]

              Ik heb geen idee wat er standaard onder zit. Maar ik vermoed dat deze nog nooit zijn vervangen. Ik kan er niks over vinden in de geschiedenis van de auto.

              #18358543
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Je kan ook gele Koni dempers rondom nemen met daarbij Sport of GSi veren (-15mm).

                Daar is voor dagelijks gebruik prima mee te rijden.

                #18361420
                Malina
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 November 2016

                  De achter schokdempers heb ik vervangen. Wat een verschil!
                  Er zitten nu BILSTEIN schokdempers (19-126395) onder.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.