Corsa B lichtelijk schokken bij optrekken

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B lichtelijk schokken bij optrekken

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18365556
    reload472
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 June 2012

      Beste mensen van t forum,

      Recentelijk ben ik in beschikking van een Corsa B (X14SZ) uit ’97 welke ik voor een prikkie heb weten te bemachtigen. Ondanks een paar kleine probleempjes rijdt de auto super! Het belangrijkste probleem wat ik ermee heb momenteel is dat de auto lichtelijk stottert tijdens het optrekken en dan heb ik het met name over het toerental tussen de 800-2200. Wanneer ik het gas fatsoenlijk in druk / volledig dan stottert ie niet, maar enkel wanneer ik het gas heel licht in trap en dus zo zuinig mogelijk probeer te rijden. Ik concludeer hier dan ook uit dat het iets te maken heeft met de benzinetoevoer.

      Wat ik allemaal al heb vervangen sinds ik de auto heb (2 weken) is het volgende: Bobine, bougies, bougiekabels en het benzinefilter.

      Hebben jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

      Mijn andere vraag is, heb ik een EGR klep in deze corsa? Zo ja, waar kan ik deze vinden bij deze motor? Wellicht dat het probleem ‘m daar in zit.

      Thanks voor jullie tijd en hulp!

      #18365557
      Malina
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2016

        Ik raad je aan om de auto uit te lezen. Het zou heel goed de luchtmassameter kunnen zijn.

        #18365567
        Jasper98
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2017

          Deze auto heeft een MAP-sensor (geen MAF/lmm) en een EGR klep, ik heb de EGR klep voorzien van een blinde pakking wat bij mij licht schokken rond de 2000 tpm bij optrekken verholpen heeft.

          De EGR klep zit vlakbij het gasklephuis bovenop het inlaatspruitstuk.

          Groet,

          Jasper

          #18365569
          reload472
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 June 2012

            Bedankt voor de input mensen! Ik ga ’t eens proberen! Enig idee waar ik zo’n blinde pakking kan kopen? Heb al even gezocht maar kon zo 1,2,3 niets vinden!

            #18365572
            reload472
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2012

              Trouwens even een update, de vacuumslang die van het luchtfilter naar de motor loopt zat los, deze heb ik vastgemaakt maar helaas is het probleem alsnog aanwezig. Nu zag ik alleen dat aan de kant van de motor waar de vacuumslang op aan sluit hier twee openingen zitten, op een van de twee zit dus nu de vacuumslang, maar waar is die andere van en hoort hier niets op te zitten? Want dat zit er momenteel niet.

              #18365578
              reload472
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 June 2012

                20190416_083919

                #18365666
                reload472
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 June 2012

                  Bump

                  #18365678
                  Jasper98
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 January 2017

                    Daar hoort een slangetje op die naar het gasklephuis loopt, de aansluiting ervoor zit vlakbij de gaskleppositiesensor.

                    aansluiting vacuümslang

                    Groet,

                    Jasper

                    #18365699
                    reload472
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 June 2012

                      Was een mooie oplossing geweest, maar helaas die aansluiting heb ik niet. Wel is er een zo’n slang afgedopt vraag me ook af waar dat goed voor is geweest of waar die slang eigenlijk op hoort? Hierbij de foto’s:

                      20190421_16581020190421_16580320190421_165816

                      #18365701
                      Jasper98
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 January 2017

                        Aansluiting zit er bij jou gewoon op hoor, daar zit bij jou nu een half verteerd slangetje, dat naar de regelklep van het EVAP systeem loopt, op. Die hoort te zitten op de plaats van de afgedopte slang. Het kan zijn dat deze beide aansluitingen van het gasklephuis dezelfde functie hebben (vacuüm), niet zeker. Iemand is jou blijkbaar al eens voor geweest, ik zou het weer origineel maken in elk geval.

                        Groet,

                        Jasper

                        #18365734
                        reload472
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 June 2012

                          Dus die afgedopte slang is een vacuumslang die hierop hoort? Lijkt wel of die slang te dik is om daarop te passen? 20190416_083919

                          #18365739
                          Jasper98
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 January 2017

                            Ja die moet hierop. Het stukje slang dat een vorige monteur gebruikt heeft voor het afdoppen is niet origineel. Op de foto die je net poste kun je zien dat er nog een klein stukje slang op de aansluiting van de voorvolumekamer (dat zwarte kunststof ding bovenop het gasklephuis) zit, dat moet je er natuurlijk eerst afhalen alvorens je een nieuw slangetje pas maakt en erop drukt. In principe maakt het niet uit of je wel of niet originele slangetjes gebuikt (deze zijn van dun kunststof met aan de uiteinden 90 graden bochtjes van een soort rubber) of van universele vacuümslangetjes, zo lang het maar luchtdicht is.

                            Let dus wel even of dat op jouw gasklephuis die twee slangetjes van plek gewisseld zijn, weet niet of het heel erg is maar hoort niet.

                            Groet,

                            Jasper

                            #18365771
                            reload472
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 June 2012

                              <p style=”text-align: left;”>Duidelijk! Super bedankt!! Waar loopt die andere slang van jou naartoe trouwens? Dan weet ik meteen of alles goed zit bij mij en of het niet omgewisseld is. Thanks!</p>

                              #18365941
                              reload472
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 June 2012

                                <p style=”text-align: center;”>Bump!</p>

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.