Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa B GSI koelvloeistof vervangen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 24 juli 2017om 15:30 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2017 om 19:29 #18345384
Beste mensen,
Ik probeer de koelvloeistof van mijn corsatje te vervangen.
Volgens een paar snelle googles zou er een lage radiator slang moeten zijn die ik los kan halen.Het probleem is nu dat er geen lagere slang is!
Er zit rechts voor een slang die naar de thermostaat loopt, en er zit links voor een slang net onder de stuurbekrachtigingsresovoire.
Alleen die slang zit misschien net op 5 cm van de top. Verder is er geen slang te bekennen die van of naar de radiator loopt.Ook heb ik gekeken naar een drain dop en ook die kon ik niet vinden.
Dan het laatste alternatief zou de temp. sensor van de radiateur zijn, en daar kun je natuurlijk net weer niet bij.Wie o wie kan mij helpen? :help:
Gaat om een corsa b gsi met x16xe motor.
gr,
Berwout3 juli 2017 om 02:24 #18345392temperatuur sensor zou je wel bij moeten kunnen als je de voorzijde van de auto omhoog krikt en op steunen zet…
enige lastige is om `m er op gevoel recht terug in te krijgen anders gaat die lekken bij het vullen en rondpompenje zou er bij moeten kunnen van onder de bumper aan de bijrijderskant (bij het sleepoog in de buurt) of anders op je rug eronder kruipen zodat je het kan zien met een lamp…
zo`n kraantje die je open kan draaien om de boel leeg te laten lopen zit er dacht ik niet op.. althans ik ben die nooit tegen gekomen toen ik een corsa in bezit had..
3 juli 2017 om 14:06 #18345411http://ecat24.com/opel/images/Opel/S93/F/1.jpg
wellicht heb je hier iets meer aan
21 juli 2017 om 18:00 #18346282Top, eindelijk tijd er voor en de sensor los gekregen.
Er is ruim 5/6 liter uitgekomen alleen er gaat maar 2 liter weer in.Het leek mij zo dat je de nieuwe koelvloeistof gewoon in de resovoire tank kunt gooien.
Alleen na plus minus 2 liter staat de resovoire op net over de helft.Hoe kan het dat er bijna 6 liter uit kwam en maar 2 liter weer in ging?
Daarna heb ik de auto stationair gedraaid tot op het punt dat hij op operatie temperatuur was (rond de 90 graden).
Daarna liep de temperatuur ongeloofelijk snel op naar de 95 en heb ik hem direct uit gezet.Ik denk dat dit komt omdat hij niet genoeg koelvloeistof heeft, maar gelijkertijd kan ik er ook niet meer in doen.
Eenig idee wat het kan zijn? Ik vermoed een slechte thermostaat.
Gr,
Berwout24 juli 2017 om 15:30 #18346373Auto moet warm worden om de thermostaat open te kunnen zetten.
Gaat deze open, dan wordt pas de radiateur gevuld.
Koelwater bijvullen, dop niet erop, motor laten draaien en steeds water bijvullen, totdat hij niet meer zakt.
Eventueel kan je in de grote slang aan de bestuurderskant knijpen (let op wordt wel warm op den duur), deze loopt van de radiateur naar het blok toe (ff uit me hoofd). -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.