Corsa B electrische koplamp steller overzetten

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B electrische koplamp steller overzetten

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260686
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Hallo!

      Ik zit met het volgende probleem. Heb vandaag angel eyes binnen gekregen met voorbereiding voor electrische stellers, maar ik krijg ze niet echt los van m’n oude koplampen.

      Kan ze een stukje draaien en dan zitten ze wel los, maar binnenin zit het nog steeds vast.
      Wat is de truc om dit voor elkaar te krijgen? Ben bang dat ik iets sloop als ik meer kracht zet.

      Bij voorbaat dank!

      #18174237
      TedMechanic
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Altijd lachen die dingen. Hij zit inderdaad los van het huis als je ‘m een slagje draait, maar dan zit het stelstokje nog in de reflector geklikt met een baljoint.

        Het is inderdaad de truc om ‘m los te trekken zonder dat het stokje afbreekt en ik heb altijd het idee dat dat meer geluk is dan wijsheid. Ik heb er al menig gesloopt, maar het is ook wel een paar keer gelukt.

        Ik heb het idee dat het altijd beter lukt als je tegen de reflector duwt, dan wanneer je aan de steller trekt.

        #18174238
        Heks
          Lid sinds:
          18 June 2012

          Hmm duwen, trekken, wrikken, etc. Er is geen beweging in te krijgen. Althans.. Wel beweging maar krijg het niet los.
          Maar als ik hem straks los heb, dan krijg ik hem denk ik niet zo weer in die angel eyes.

          Zit niks anders op dan voor nu mn oude koplampen weer vast te krijgen op een manier dat hij morgen door de apk komt.. En donderdag een nieuwe poging te doen. Misschien met een hamer? :jerry

          #18174239
          Ewoud94
            Lid sinds:
            11 April 2013

            Bij mij gaan ze er altijd redelijk goed uit. Wellicht omdat ik het gewoon lomp ben misschien haha.

            Je draait ze dus een slag en dan trek ik gewoon naar achter. Lukt het niet dan draai ik hem vast en terwijl ik hem weer los draai trek ik en zo paar keer! Zijn nog nooit afgebroken! :D

            Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

            #18174240
            TedMechanic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2007

              @Heks wrote:

              Hmm duwen, trekken, wrikken, etc. Er is geen beweging in te krijgen. Althans.. Wel beweging maar krijg het niet los.
              Maar als ik hem straks los heb, dan krijg ik hem denk ik niet zo weer in die angel eyes.

              Zit niks anders op dan voor nu mn oude koplampen weer vast te krijgen op een manier dat hij morgen door de apk komt.. En donderdag een nieuwe poging te doen. Misschien met een hamer? :jerry

              Ook niet als je het stelmotortje nog gewoon vast laat zitten en tegen de reflector duwt?

              In de nieuwe koplampklikken is meestal makkelijker met een beetje vet eraan klik je ze er meestal zo in. Het is meer de kunst om ze er heel uit te krijgen.

              #18174241
              Heks
                Lid sinds:
                18 June 2012

                Thnx jongens!

                Stap 1 was inderdaad tegen de reflector duwen en voor stap 2 heb ik eerst met een schroevendraaier wat meer ruimte gecreert en toen eruit getrokken.
                Ze zijn er uit en nog heel.

                De angel ayes gaan een stuk makkelijker iig. Alleen is hier en daar een kabeltje te kort.. En moet nog een plekje vinden voor de ballast, maar dat komt morgen wel.

                #18174242
                Heks
                  Lid sinds:
                  18 June 2012

                  Ok 1 van de 2 is denk ik toch kapot gegaan. Hij tikt alleen en dat was helaas apk afkeur.

                  Zal morgen is op de sloop gaan neuzen naar een vervanger. De pennetjes zijn heel gebleven, maar blijkbaar het mechaniek niet…

                  #18174243
                  Ewoud94
                    Lid sinds:
                    11 April 2013

                    Heb ik ook gehad hoeft niet aan het eruit halen te liggen die van mij was ook ineens kapot zijn gevoelige dingetjes

                    Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                    #18174244
                    Heks
                      Lid sinds:
                      18 June 2012

                      En toch heb je zo ongeveer een sleepkabel en een aanloop nodig om ze eruit te krijgen. Maar ja normaal gesproken laat je ze natuurlijk ook zitten tot ze vervangen moeten worden.

                      #18174245
                      Ewoud94
                        Lid sinds:
                        11 April 2013

                        Ze zijn eigenlijk idd alleen maar voor te vervangen. Maar dan nog moeten ze niet zo verrekte vast zitten maarja auto techniek haha

                        Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

                        #18174246
                        Heks
                          Lid sinds:
                          18 June 2012

                          Is gelukt. Heb er 1 van de sloop. Alles werkt weer naar behoren !
                          Kan ik weer ’s avonds op pad

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.