Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Corsa B c20xe houd in/stottert/wordt (te) warm…
- Dit onderwerp bevat 100 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 23 februari 2017om 20:48 door corsa14slow.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2016 om 10:37 #18316384
‘t schiet me nu ff te binnen,
tijdens het verwisselen van de br. filter merkte ik op dat de motor aan de distributie zijde stukke warmer was dan de rest…5 juni 2016 om 11:47 #18316385Normaal verwijder je de sandwhichplaat volledig en zet je er een originele korte holle draadeind in waar dan het oliefilter op komt.
5 juni 2016 om 14:19 #18316386uhu, zag het voorbij komen.
Ik heb voor een leuk prijsje een oliekoeler gevonden en ga as weekend er na kijken of het waar voor zijn geld is.
Mocht ik hem kopen dan zou hulp van een ervaren persoon erg wenselijk zijn (het is tenslotte het smeer systeem!)5 juni 2016 om 14:29 #18316387Welk deel van nederland zit je? Op zich is het alleen belangrijk voor te vullen, en zorgen dat hij stevig hangt, leidingen uit de vuurlinie van de banden houden, en stevig ophangen.
5 juni 2016 om 14:35 #18316388doe ik ff via PM
11 juni 2016 om 15:55 #18316389zo, via marktplaats heb ik een oliekoeler gevonden:
Nu er nog op, ik zal daarvoor ff een advertentie zetten in de Marktplaats gedeelte, heb hier geen ervaring mee. Plus het smeersysteem wil ik niet verprutsen ;)
(offtopic, mocht iemand nog een oliekoeler nodig hebben, ze hebben er nog een paar liggen, de garage zit in Renswoude (naam zal ik niet noemen ivm Reclame ;) )
2 juli 2016 om 13:56 #18316390zo, weer ff bezig geweest.
Ventilator probleem lijkt verholpen, heb één van de 2 schakelaars los gekoppeld (de onderste) nu gaat de ventilator netjes aan bij 95c. (ergens problemen in de (niet meer in gebruik zijnde) Airco circuit?)
Ook lijkt het erop dat het inhouden onder de 3000rpm in eens weg is, hoe dat kan weet ik ook niet maar wel blijf ik hier nog ff op letten.
Ook vandaag weer ff de uitlees apparatuur eraan gehangen, wederom komt naar +/- 2 minuten foutcode 94 te voorschijn (Hallgever spanning hoog)Betreft de oliekoeler, zeer waarschijnlijk heb ik iemand gevonden die me kan helpen met de montage ervan. wanneer die erop zit zal ik hier ff een update plaatsen.
Ook raakte ik vandaag even in discussie over de temperatuur, misschien is de waterpomp zelf niet zo goed meer, daar gaat ik naar kijken nadat de oliekoeler erop zit…2 juli 2016 om 14:40 #18316391Zitnje radiateur niet verstopt ofzo?
2 juli 2016 om 14:49 #18316392lijkt me niet, als ik in de stad rijd of op de provinciale wegen dan blijft de temp gewoon netjes rond de 90/95 graden… het is puur wanneer ik over de 100km/h ga…
2 juli 2016 om 15:31 #18316393Die van mij blijft vrolijk 89 graden ook bij hoge snelheden, wel na een nieuwe radiateur. Oude deed het kennelijk niet zo best meer, temp liep snel op bij gas geven.
Voor 50€ heb je al een nieuwe dus voor dat geld kon ik het niet laten haha
2 juli 2016 om 15:41 #18316394zal ff de radiateur bij het check lijstje zetten, maar voordat ik m aanschaf eerst de andere dingen goed controleren, zonde van ‘t geld als het niet nodig is ;)
2 juli 2016 om 15:46 #18316395Succes iig, ben benieuwd
9 juli 2016 om 06:50 #18316396nu de oliekoeler in de planning staat heb ik eigenlijk één vraag: welke aansluiting is de aanvoer en welke de retour?
9 juli 2016 om 07:13 #18316397Is gewoon een lus, maakt eigenlijk dus niet uit…
9 juli 2016 om 07:21 #18316398top, dan weet ik dat ook weer :thumb
9 juli 2016 om 12:22 #18316399zo, afspraak gemaakt. de 20e gaat de oliekoeler erop.
helaas is de storing van het inhouden nog niet opgelost, en blijft ie nog steeds geregeld hoog in toeren draaien (+/- 2k) bij benaderen stoplicht etc. met koppeling ingetrapt. Hallgever en stappenmotor staan op het verdachte lijstje, maar dat wordt een project nadat de temperatuur probleem verholpen is.20 juli 2016 om 21:23 #18316400zo, de koeler zit erop, was meer werk dan ik dacht. Achteraf had ik het toch beter met een ervaren iemand kunnen doen (heb het nu zelf gedaan, ff een werkplek geregeld ;) )
Ik heb de slangen van de koeler niet aangepast en zo in de Corsa geplaatst. Was allemaal even passen en meten maar zit, niet echt op een geweldige plek (iets achter de koelribben van de stuurbekrachtiging)
Aan de kant van de adapter viel me op de de aansluitingen eigenlijk maar op één manier konden zonder in de weg te zitten met de oliefilter en krukaspoelie, zat een duidelijke vorm in…
Wat me wel een beetje nerveus maakt is dat de slangen vlak (lees minder dan 1CM) langs de poelie gaat van de Stuurbekrachtiging) heb er een open geknipte slang (is VW toch nog ergens goed voor king: )omheen gedaan en wat tyraps om de boel een beetje vast te zetten.Tijdens het verversen van de olie (deze was Pik Zwart!) realiseerde ik me dat ik de koeler niet heb gevuld… wel ging er 5 liter olie in m’n blokkie (4.5 incl. filter volgens boekje) lijkt me dat er dan wel olie naar de koeler is gegaan…
Morgen gaat ik wat lange ritten rijden en zullen we zien ik het allemaal wat geholpen heeft…Wat betreft het inhouden; vanochtend tijden het rijden richting de Garage had ik bij de eerste paar stoplichten tijden het weg rijden HELEMAAL geen vermogen meer, moest de koppeling zelfs in trappen om uitvallen tegen te gaan. gas los en weer meer gas bij hielp. Dit doet me denken aan de X12XE blokjes ==>> LMM, dit kun je toch testen door de stekker los te halen = symptomen weg betekend defecte LMM?
Hallgever heb ik nog niks aan gedaan trouwens, beetje druk met andere zaken :vertag30 juli 2016 om 12:02 #18316401Zo, afgelopen week een flink eind kunnen rijden, groot gedeelte 130km/h kunnen rijden (klote links plakkende vakantiegangers…) de temperatuur is niet over de 100c gegaan, bleef er netjes onder.
Bij de 80/100 zones zakte de temperatuur ook vrij vlot naar de 90/95 graden…1 augustus 2016 om 15:33 #18316402Vandaag gekeken wat er zou gebeuren als ik de LMM meter afgekoppeld:
– stinken naar benzine
– niet mee te rijden, totaal geen vermogen en enorm stotteren.Oftewel, het ligt in ieder geval niet aan de LMM…
Nu kijken of de bedrading van de hallgever wel oké is, heeft iemand misschien de waardes van de hallgever? (daarmee bedoel ik dus: min/max spanning, weerstand (ohm) etc.)2 augustus 2016 om 17:32 #18316403wezen zoeken naar een hallgever, de specialist heeft gekeken maar kon in eerste instantie niet het juiste artikel nummer vinden, behalve een Complete onstekingsunit van rond de €400,- beetje overdreven en niet nodig, dus heb ff zelf Google erbij gepakt en kwam op het volgende uit:
Stroomverdeler Art. Nr. Bosch: 0 237 521 026 <<<=== deze zit er op.
Stroomverdelerrotor Art. Nr. Bosch: 1 234 332 350
Stroomverdelerkap Art. Nr. Bosch: 1 235 522 435
Sensor, ontsteekpuls voor Opel Astra, Calibra, Kadett, Vectra Art. Nr. Bosch: 1 237 031 288 <<<=== dit nummer morgen maar ff doorgeven en kijken of ze hem voor mij kunnen vervangen…Zal een update plaatsen wanneer ik weer meer weet..
2 augustus 2016 om 22:29 #18316404Zit gewoon een Siemens HKZ101 of 121 in, kan je zo op ebay bestellen.
3 augustus 2016 om 17:02 #18316405ik heb geen ervaring met ebay…
blijkbaar kan je hier in NL niks met de art. nummer. geen plaatje erbij. wordt omschreven als ontsteekpuls, terwijl het een toerental sensor is. Ik ga opzoek naar een andere ontstekingsunit en haal die open om zo doende de juiste hallgever te kunnen vinden…
(de huidige die er nu opzit kan ik niet los halen gezien ik ondanks de klachten erger worden, de auto nu echt nodig heb…)4 augustus 2016 om 08:07 #18316406Wat vinci zegt, gewoon unit even loshalen dan zie je de sensor
Al zitten. Rode unit eraf schroeven stelt niks voor. Zoek je op enay de goede en met paypal kun je dat kopen4 augustus 2016 om 08:21 #18316407Exact, alleen de kunststof schijf met vinger die in de nokkenas steekt loshalen is best een voorzichtig werkje, aangezien die met een stiftje door de as geborgd zit, dit moet je heel voorzichtig los persen met een passend stiftje zodat het kunststof niet knakt. Verder trek je dan zo de as uit de verdeler en kun je er daarna prima bij. Beetje handige harry krijgt de nieuwe sensor er zo in…
4 augustus 2016 om 08:25 #18316408Zon sensor werkt als die werkt toch? Maw hij verouderd niet, telt de rotaties? Ben zo langzaamaan alle sensoren van mn c20xe aan het vervangen voor nieuwe en deze met de lmm zijn nog oud. Weet jij dat toevallig?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.