Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juli 2012 om 16:18 #17373518
gelukkig had Marcel een vliegwielschild waardoor de overige schade dus beperkt is hopelijk
hier nog een foto van een aantal onderdelen van de bak…. :???: :???:
9 juli 2012 om 16:26 #17373519damm echt zonde, hoop voor je dat je binnenkort mee geluk heb en plezier van je racemonster kan hebben.
9 juli 2012 om 16:34 #17373514ben bang dat hij dit jaar niet meer gaat rijden…zoiets heb ik opgevangen….
14 juli 2012 om 15:37 #17373521Zo ik heb een paar uur gesleuteld en kan nu definitief bepalen wat er gebeurd is en wat de schade is.
Ik heb een aantal foto’s gemaakt en ik kan vertellen dat gelukkig de schade mee valt.
Dit is natuurlijk wel te danken aan het vliegwielschil van gearheadchopper oftewel Pieter Hoff.Op de eerste foto’s is te zien wat voor schade het schild heeft opgelopen:
Vervolgens kwam de bak er na een beetje moeite er vanaf.
Deze heeft heel wat meegemaakt tijdens de betreffende run.Een heel stuk van de bak is weggeslagen, de rest heeft veel schade.
Deze bak is dus ook niet meer te redden, wel is het differentieel nog heel.Nou ja de bak gaat dus de schroothoop op, ik heb ook al een nieuwe besproken bij iemand.
We gaan niet meer voor een f18 wr bak. Deze is echt te lang voor het dragracen.
Ik neem weer lekker een f20 bak. dan maar een keer extra schakelen maar wel sneller door de versnellingen en hoger top snelheid op de 400meter.Toen was het zoeken naar het ontbrekende deel van het vliegwiel.
Wat blijkt: Deze is nog volledig intact..Dit scheelt zoveel werk en ellende.
Hierbij ook nog ff paar foto’s van het vliegwielWat was dan de oorzaak?
Nou ja eigenlijk alleen maar de drukgroep.
Deze is gewoon uit elkaar gespat en heeft al deze schade veroorzaakt.
Ik had dus de metaal deeltjes zelf in de rest van de motorruimte liggen.De koppelingsplaat heeft het zelfs nog overleefd.
De is volledig intact.Alleen de drukgroep is op diverse plaatsen kapot en verwrongen.
De grote stukken metaal zaten los tussen druk groep en koppeling.Hierbij een aantal foto’s van de drukgroep en koppeling.
Hoe nu verder:
Andere bak, stalen vliegwiel, andere zwaardere drukgroep, andere koppelingsplaat.
Alles weer goed in elkaar zetten en gaan met die banaan.Dus ook auto’s met niet zo heel veel vermogen lopen risico op dit soort dingen.
Op deze auto is echt nooit bespaard en alles is fris opgebouwd.
De koppeling vertoonde geen sporen van extreme slijtage bij het opbouwen van deze motor in mei van dit jaar.Dus direct een reden om een vliegwielschild te nemen.
Zonder schil weet ik zeker dat de schade erger zou zijn geweest aangezien het dan een stuiterbal effect zou zijn geweest in het asfalt en weer terug de bak in..nu heeft het schild de klap opgevangen..
zo wees gewaarschuwd ook met een 12 sec wagen kunnen dit soort akelige dingen gebeuren. Gelukkig is het goed afgelopen, hoorde wel dat de brokstukken aardig gevlogen hebben
Ik probeer nog een filmpje te krijgen van de run..
14 juli 2012 om 15:44 #17373522Damn! Wat voor drukgroepje was dat?
Mazzel dat het alleen de bak is en gelukkig niet de motor zelf.
:wors
14 juli 2012 om 15:52 #17373523een versterkte van MVAUX..
die dingen zijn veel verkocht destijds.Ga nu heel wat anders halen..
Binnenkort weer foto’s..hahaha
14 juli 2012 om 16:03 #17373524Klote dat dit dan weer moet gebeuren… Wel fijn dat schade al met al nog mee valt!
14 juli 2012 om 17:24 #17373525maar hoe kwam het nou? vanuit de 2e versnelling gestart?
14 juli 2012 om 18:19 #17373526Gewoon een drukgroep die het vermogen en koppel niet aankan.
Ik start op dit soort banen al 8 jaar in de 2 versnelling.Moet gewoon een sterkere drukgroep in.
15 juli 2012 om 12:37 #173735273x kloten zoiets :cry Hier nog iemand met een aangepakte Corsa en zoals het er uit ziet vrijwel identiek euvel:
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/448136-carbon-clad-corsa-gsi-c20let-lots-pics-68.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
16 juli 2012 om 07:16 #17373528Gelukkig dat de schade voor je mee valt, al is het natuurlijk niet leuk dat het gebeurde. :thumbup
18 juli 2012 om 15:55 #17373529Sachs Performance spullen?
http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Opel/Opel-Astra-F-09-91-01-98/2-0-i-16V-110-kW-;-03/1993-01/1998:::2_160_182_3005.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 juli 2012 om 18:51 #17373530schade kan veel erger inderdaad pff, geluk dat het de motor het heeft overleefd.
18 juli 2012 om 19:06 #17373531:shock: dat heb ik nog nooit gezien, wouw ongelooflijk
18 juli 2012 om 19:15 #17373532@miral astra wrote:
:shock: dat heb ik nog nooit gezien, wouw ongelooflijk
jezus wat een auto, nu weet ik ook hoe het komt van de druk groep :D ongelooflijk wat jij onder de kap heb zitten :wors
ik wil hem ik wil hem ik wil hem :wub wat een monster
18 juli 2012 om 19:46 #17373533nieuwe spullen zijn vandaag besteld en komen vrijdag al binnen.
Dit weekend ga ik gewoon zonder corsa naar jade..Maandag sleutelen en volgende week een andere bak ophalen.
Begin augustus als het goed is weer gereed om te rijden..En ja we pakken het natuurlijk gewoon weer goed aan.
Wordt nergens op bezuinigd..Stalen vliegwiel, nieuwe 6 puk koppelingsplaat, sachs performance drukgroep etc etc etc..
Nu alleen de krukas nog uitklokken of deze niet slingert
Dat ga ik maandag doenheel misschien vrijdag ochtend al
19 juli 2012 om 07:39 #17373534Ja ja transport per Irmscher vrijdag :jerry
21 juli 2012 om 17:46 #17373535super sjiek zoiets. stukken maken hem naderhand dus eigenlijk sneller per ronde als je het zo bekijkt?
30 augustus 2012 om 19:48 #17373536Is dit niets om nog meer vermogen er uit te stampen :shock: :shock: :shock: :shock:
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/506544-twin-supercharged-v6.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
30 augustus 2012 om 19:50 #17373537en ik maar denken dat het niet gekker kon als dit king:
22 september 2012 om 14:53 #17373538zo, gisteren weer een mooi resultaat behaald met de corsa.
Diverse 12.1 sec’s op de 1/4 mile..
Ze bleef maar knallen op een baan die niet 100% optimaal was..
Zat in de start nog wel wat te winnen maar ik mag absoluut niet klagen.mijn pr verbroken en de motor kan het lekker volhouden.
De volgende aanpassingen staan alweer op de planning.Deze week denk ik nieuwe foto’s
Tevens nog wat aan de multiriem wijzigen deze winter.Nu een nette 1 bar als max staan maar met een fris opgespande riem is ook al een aantal keren een 1.1 bar op de klok verschenen.
Tevens op zoek naar andere poelie’s.. We want more boost :D23 september 2012 om 08:16 #17373520Je was inderdaad lekker bezig vrijdagavond.
Goed om te zien dat alle kinderziektes er nu eindelijk uit zijn en dat je huiswaarts kan met een werkende Corsa.
:thumbup24 september 2012 om 19:53 #17373539Heel veel respect Mars! Dat je telkens weer de moed verzameld om door te gaan, petje af! :wors
7 november 2012 om 08:48 #17373540we hebben eind oktober getest in duitsland.
En ik moet zeggen de aanpassingen aan het chargecooler systeem werken naar behoren.Ok de buitentemp was redelijk gunstig (graadje of 15) maar ik kon diverse runs achter elkaar maken zonder nieuw ijs toe te voegen en toch weer stabiel op 30graden inlaat temp uit te komen terwijl we een run of 7 achter elkaar hebben gedraaid.
Tijdens de run schiet de temp wel omhoog richting de 45 graden aangezien er geen ijs bij in gekomen is maar daarvoor was deze test ook bedoeld.
Om te zien hoever we kunnen gaan.De auto staat weer aan de hartbewaking in de werkplaats.
Volgende zaken staan deze winter in de planning:
– aanpassen multieriem
– aanpassen poelieverhoudingen
– aansluiten NOS (volle flessen staan al klaar)
– aansluiten FIA gekeurde master cut-off
– opnieuw afstellen bij FCGmet deze aanpassingen moet het mogelijk worden om zonder NOS zelfs door de 12sec te kunnen gaan op de 400m.
Met NOS heb ik nog geen idee, 100pk onder vuldruk gaat wel een leuk resultaat geven..Ondertussen ben ik nog twee corsa’s aan het afbouwen, een blauwe en een oranje geval..
De blauwe is hopelijk dit weekend klaar..Dan kan ik me ook nog even concentreren op het Mini Special 1977 powered by Vauxhall X16XE project waar de nodige uurtjes in gaan zitten.
Werk zat maar dat houdt je van de straat king:
7 november 2012 om 09:40 #17373541:wub
Vogens mij weet ik nog iemand die zoiets gaat gebruiken :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.