Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2012 om 12:18 #17373443
gelukkig toch ook een beetje positief nieuws.
Vanmorgen met de cilinderkop bij OMR geweest.Alles ff nagekeken en de kop is nog heel.
Ze gaan deze lichtjes vlakken en het oliekanaal extern maken.
Dit aangezien we nu niet meer 100% zeker weten of het buisje doet wat het moet doen.Dus better save then sorry.
Verder worden de kleppen en zittingen nog gecontroleerd en de kop ff in de wasmachine.
Volgende week gaat het onderblok die kant op om alles na te meten.Heb er weer alle vertrouwen in
:thumb
25 januari 2012 om 14:02 #17373444Beters :thumb
25 januari 2012 om 16:35 #17373445Het is inderdaad even geleden, sinds de verkoop van de corsa ben ik vrijwel niet meer op het forum geweest. :???:
Ben inmiddels 2x verhuisd met eindelijk een garage.
De vectra gaat volgende week plaats maken voor een ander leuk speeltje waardoor ik weer een beetje besmet raak met het “opelvirus”. :angel
Ben ook nog aan het kijken voor een oldtimer om weer een beetje te sleutelen.Hoe is het verder in het Enschedese? Ook alles goed met Debbie?
Ik zal m’n nummer nog ff via de pm doorsturen.
Groeten,
Tristan29 januari 2012 om 16:20 #17373442zo, het onderblok is eruit en ligt achterin de lease bak om morgen richting OMR te gaan.
Ondertussen zijn we druk aan het tekenen en brainstormen wat we nu gaan aanpakken om nog meer vermogen uit de setup te halen.ALs alles doorgaat en past zoals ik wil gaan we binnenkort maar weer een bestelling in de states plaatsen.
OMR denkt ook lekker mee, zijn nu aan het uitzoeken wat nu echt de beste zuigers zijn voor mijn setup..Daarover in de loop van de week meer.
Ondertussen ook nog aan het kijken naar een nieuw lasapparaat en compressor voor in de werkplaats.
Dus lekker druk met van alles tegelijk king:29 januari 2012 om 17:25 #17373446:thumb
29 januari 2012 om 17:26 #17373447:thumb
30 januari 2012 om 14:45 #17373448Onderblok ligt nu bij OMR.
Ze gaan deze week de cilinders controleren en kijken of het onderblok nog vlak is.Dan gaan we kijken voor welke zuigers we gaan:
Wössner, Wiseco of JE..
Waarvan Wössner waarschijnlijk al afvalt aangezien de huidige Wösnners ook te hoog uit het onderblok komen.JE kan een top coating af fabriek krijgen en Wiseco is heel iets hoger qua compressie verhouding.
ff meten want heb de 3 merken nu bij OMR liggen en aan de hand daarvan gaan we een keuze maken.Tevens gaan ze ook het inlaatspruitstuk aanpassen naar mijn wensen.
Dus het lijkt erop dat we echt gaan rijden met een dikke charger cooler die compleet weggewerkt wordt :D:thumb
Nu nog hopen op goed bericht vanuit the UK :???:
30 januari 2012 om 18:15 #17373449Die JE’s zitten toch al wel ingebouwd :jerry
Maaruh naast de Topcoating zou ik ook de antislijtage zij coating nemen trouwens :thumb
30 januari 2012 om 18:39 #17373450skirt coating is bij wiseco weer standaard..
Dus tja.. die JE’s zijn nog niet ingebouwd.Maar in februari wel als het goed is.. Aangezien ze niet zo heel veel industiremotoren hebben staan nu..
30 januari 2012 om 18:54 #17373451kijk een charger cooler, je kan het dus wel kwijt! :D
de juiste compressie verhouding
de juiste inlaat temperatuur.
de juiste brandstofnou hopen dat je geen krassen in de cilinder wand hebt of iets raars dan komt het helemaal goed!
30 januari 2012 om 19:42 #17373452nou ik kan het niet zomaar kwijt.
Dit wordt weer iets wat nog geen ander heeft gedaan..Maar goed, hebben we hier al vaker gedaan :D
30 januari 2012 om 19:56 #17373453Dikke roots blower met enorme scoop ala die zwarte Charger uit TF&TF :wors
8 februari 2012 om 13:36 #17373455net gebeld door OMR met iets minder leuk nieuws.
De cilinderwanden hebben teveel op de donder gehad.Dus we kunnen nu weer een overmaat gaan plaatsen..
Dit is niet waar ik op gehoopt had.Wel ga ik straks alle andere delen ook brengen zoals klepstoters, nokkenasse, d-riem etc..
We gaan weer een stapje verder.. Want anders schiet het echt niet op..8 februari 2012 om 14:26 #17373456Dat is niet zo mooi. :swear
Nu 2de overmaat?
En weet je al welk merk zuigers?8 februari 2012 om 16:41 #17373457oh? dat is rap, hebben ze ook gezegd waardoor of hoe het komt?
8 februari 2012 om 21:00 #17373458we weten waardoor het komt.
5 evenementen doorrijden met een kapotte koppakking is niet zo verstandig.Dit heeft zoveel impact gehad op de zuigers en er komt natuurlijk op verkeerde momenten brandstof in de verkeerde cilinders waardoor je de boel sloopt..
Vandaag een goed gesprek gehad bij OMR, over hoe nu verder.
De zuigers worden deze week besteld en aangepast..Alle delen liggen daar nu, alles wordt uitgewogen, nagemeten en berekend.
Gaat wel weer een klein capitaal kosten maar we weten wat er mis is gegaan. Het is op te lossen, hiervoor zijn al delen besteld.
En als alles optimaal is moet het goed komen..Heb er wel vertrouwen in.. Anders was ik er allang mee gekapt..
Moet zeggen dat de motor zich eigenlijk super goed gehouden heeft met die defecte pakking.zal deze week wel even een foto maken van de pakking..
Verder zijn we met heel veel andere zaken bezig hier..
Veel investeringen maar wil ook in de werkplaatsen (ja meervoud binnenkort) gewoon lekker door kunnen gaan.9 februari 2012 om 06:18 #17373459Wat is de reden dat die koppakking eruit is gegaan?
Te veel druk of een te hoge temperatuur ofzo?9 februari 2012 om 13:43 #17373460Meer iets van te hoge inlaattemp. in de charger waardoor er ook weer brandstof bij moest naast de watermethanol om de boel te koelen.
Ding ging als de brandweer moet ik zeggen.
Maar ja het blijft een goed race gezegde, dat de motoren op hun best zijn vlak voordat ze ploffen. :jerry9 februari 2012 om 14:01 #17373461nee, probleem was niet echt brandstof of wm gerelateerd.
Doordat de koppaking vrij dik was 1,7mm is dit een erg zwakke plek.Deze heeft het niet kunnen houden maar ik heb niets gemerkt.
Daarom zijn we door gereden met een defecte koppaking en is de boel gesloopt.Brandstof die van de ene cilinder de andere wordt ingepomt geeft rare dingen in de cilinder en voor je zuigers..
:???:
9 februari 2012 om 17:15 #17373462jammer van de cilinder-wanden, toch goed om te horen dat hij weer opgebouwd wordt :)
10 februari 2012 om 16:57 #17373463@ corsaboy: Neem aan dat de compressie te hoog was en dat die pakking er daarom uit gegaan is. Hoe ga je dit in het vervolg oplossen zodat het niet nogmaals gebeurt? Door andere zuigers zodat je compressie nog lager word, en een dunnere koppakking? Of door een plaat tussen 2 koppakkingen in te plaatsen?
10 februari 2012 om 17:40 #17373464hoge compressie?? nee hoor draaide nog amper 8:1
Dikke koppaking is gewoon zwak..en als die dan een keer gaat dan heb je het niet zo snel door bij een blowermotor..
Zoals ik al vaker hebt gezegd, een supercharger blijft gewoon lastig..
We gaan zelfs de compressie iets verhogen tov de vorige keer…10 februari 2012 om 20:26 #17373465Welke zuigers worden het nu dan :vertag
10 februari 2012 om 20:51 #17373466wiseco… die nog ff na bewerkt worden :D
11 februari 2012 om 11:11 #17373454Ben benieuwd weer :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.