Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,751 tot 1,775 (van in totaal 2,025)
  • Auteur
    Berichten
  • #17373443
    corsaboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      gelukkig toch ook een beetje positief nieuws.
      Vanmorgen met de cilinderkop bij OMR geweest.

      Alles ff nagekeken en de kop is nog heel.
      Ze gaan deze lichtjes vlakken en het oliekanaal extern maken.
      Dit aangezien we nu niet meer 100% zeker weten of het buisje doet wat het moet doen.

      Dus better save then sorry.

      Verder worden de kleppen en zittingen nog gecontroleerd en de kop ff in de wasmachine.
      Volgende week gaat het onderblok die kant op om alles na te meten.

      Heb er weer alle vertrouwen in

      :thumb

      #17373444
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Beters :thumb

        #17373445
        corsasport
          Lid sinds:
          7 July 2004

          Het is inderdaad even geleden, sinds de verkoop van de corsa ben ik vrijwel niet meer op het forum geweest. :???:
          Ben inmiddels 2x verhuisd met eindelijk een garage.
          De vectra gaat volgende week plaats maken voor een ander leuk speeltje waardoor ik weer een beetje besmet raak met het “opelvirus”. :angel
          Ben ook nog aan het kijken voor een oldtimer om weer een beetje te sleutelen.

          Hoe is het verder in het Enschedese? Ook alles goed met Debbie?

          Ik zal m’n nummer nog ff via de pm doorsturen.

          Groeten,
          Tristan

          #17373442
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            zo, het onderblok is eruit en ligt achterin de lease bak om morgen richting OMR te gaan.
            Ondertussen zijn we druk aan het tekenen en brainstormen wat we nu gaan aanpakken om nog meer vermogen uit de setup te halen.

            ALs alles doorgaat en past zoals ik wil gaan we binnenkort maar weer een bestelling in de states plaatsen.
            OMR denkt ook lekker mee, zijn nu aan het uitzoeken wat nu echt de beste zuigers zijn voor mijn setup..

            Daarover in de loop van de week meer.
            Ondertussen ook nog aan het kijken naar een nieuw lasapparaat en compressor voor in de werkplaats.
            Dus lekker druk met van alles tegelijk king:

            #17373446
            axel
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              :thumb

              #17373447
              axel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                :thumb

                #17373448
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Onderblok ligt nu bij OMR.
                  Ze gaan deze week de cilinders controleren en kijken of het onderblok nog vlak is.

                  Dan gaan we kijken voor welke zuigers we gaan:

                  Wössner, Wiseco of JE..
                  Waarvan Wössner waarschijnlijk al afvalt aangezien de huidige Wösnners ook te hoog uit het onderblok komen.

                  JE kan een top coating af fabriek krijgen en Wiseco is heel iets hoger qua compressie verhouding.
                  ff meten want heb de 3 merken nu bij OMR liggen en aan de hand daarvan gaan we een keuze maken.

                  Tevens gaan ze ook het inlaatspruitstuk aanpassen naar mijn wensen.
                  Dus het lijkt erop dat we echt gaan rijden met een dikke charger cooler die compleet weggewerkt wordt :D

                  :thumb

                  Nu nog hopen op goed bericht vanuit the UK :???:

                  #17373449
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Die JE’s zitten toch al wel ingebouwd :jerry

                    Maaruh naast de Topcoating zou ik ook de antislijtage zij coating nemen trouwens :thumb

                    #17373450
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      skirt coating is bij wiseco weer standaard..
                      Dus tja.. die JE’s zijn nog niet ingebouwd.

                      Maar in februari wel als het goed is.. Aangezien ze niet zo heel veel industiremotoren hebben staan nu..

                      #17373451
                      sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 November 2005

                        kijk een charger cooler, je kan het dus wel kwijt! :D

                        de juiste compressie verhouding
                        de juiste inlaat temperatuur.
                        de juiste brandstof

                        nou hopen dat je geen krassen in de cilinder wand hebt of iets raars dan komt het helemaal goed!

                        #17373452
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          nou ik kan het niet zomaar kwijt.
                          Dit wordt weer iets wat nog geen ander heeft gedaan..

                          Maar goed, hebben we hier al vaker gedaan :D

                          #17373453
                          InjectTheVenom
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 December 2004

                            Dikke roots blower met enorme scoop ala die zwarte Charger uit TF&TF :wors

                            #17373455
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              net gebeld door OMR met iets minder leuk nieuws.
                              De cilinderwanden hebben teveel op de donder gehad.

                              Dus we kunnen nu weer een overmaat gaan plaatsen..
                              Dit is niet waar ik op gehoopt had.

                              Wel ga ik straks alle andere delen ook brengen zoals klepstoters, nokkenasse, d-riem etc..
                              We gaan weer een stapje verder.. Want anders schiet het echt niet op..

                              #17373456
                              Corsa_GSi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Dat is niet zo mooi. :swear
                                Nu 2de overmaat?
                                En weet je al welk merk zuigers?

                                #17373457
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  oh? dat is rap, hebben ze ook gezegd waardoor of hoe het komt?

                                  #17373458
                                  corsaboy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    we weten waardoor het komt.
                                    5 evenementen doorrijden met een kapotte koppakking is niet zo verstandig.

                                    Dit heeft zoveel impact gehad op de zuigers en er komt natuurlijk op verkeerde momenten brandstof in de verkeerde cilinders waardoor je de boel sloopt..

                                    Vandaag een goed gesprek gehad bij OMR, over hoe nu verder.
                                    De zuigers worden deze week besteld en aangepast..

                                    Alle delen liggen daar nu, alles wordt uitgewogen, nagemeten en berekend.
                                    Gaat wel weer een klein capitaal kosten maar we weten wat er mis is gegaan. Het is op te lossen, hiervoor zijn al delen besteld.
                                    En als alles optimaal is moet het goed komen..

                                    Heb er wel vertrouwen in.. Anders was ik er allang mee gekapt..
                                    Moet zeggen dat de motor zich eigenlijk super goed gehouden heeft met die defecte pakking.

                                    zal deze week wel even een foto maken van de pakking..

                                    Verder zijn we met heel veel andere zaken bezig hier..
                                    Veel investeringen maar wil ook in de werkplaatsen (ja meervoud binnenkort) gewoon lekker door kunnen gaan.

                                    #17373459
                                    Mr. Bone
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 September 2009

                                      Wat is de reden dat die koppakking eruit is gegaan?
                                      Te veel druk of een te hoge temperatuur ofzo?

                                      #17373460
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Meer iets van te hoge inlaattemp. in de charger waardoor er ook weer brandstof bij moest naast de watermethanol om de boel te koelen.

                                        Ding ging als de brandweer moet ik zeggen.
                                        Maar ja het blijft een goed race gezegde, dat de motoren op hun best zijn vlak voordat ze ploffen. :jerry

                                        #17373461
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          nee, probleem was niet echt brandstof of wm gerelateerd.
                                          Doordat de koppaking vrij dik was 1,7mm is dit een erg zwakke plek.

                                          Deze heeft het niet kunnen houden maar ik heb niets gemerkt.
                                          Daarom zijn we door gereden met een defecte koppaking en is de boel gesloopt.

                                          Brandstof die van de ene cilinder de andere wordt ingepomt geeft rare dingen in de cilinder en voor je zuigers..

                                          :???:

                                          #17373462
                                          sebastiaankadettcabriogsi
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            27 November 2005

                                            jammer van de cilinder-wanden, toch goed om te horen dat hij weer opgebouwd wordt :)

                                            #17373463
                                            Mr. Bone
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 September 2009

                                              @ corsaboy: Neem aan dat de compressie te hoog was en dat die pakking er daarom uit gegaan is. Hoe ga je dit in het vervolg oplossen zodat het niet nogmaals gebeurt? Door andere zuigers zodat je compressie nog lager word, en een dunnere koppakking? Of door een plaat tussen 2 koppakkingen in te plaatsen?

                                              #17373464
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                hoge compressie?? nee hoor draaide nog amper 8:1
                                                Dikke koppaking is gewoon zwak..

                                                en als die dan een keer gaat dan heb je het niet zo snel door bij een blowermotor..

                                                Zoals ik al vaker hebt gezegd, een supercharger blijft gewoon lastig..
                                                We gaan zelfs de compressie iets verhogen tov de vorige keer…

                                                #17373465
                                                Corsa_GSi
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Welke zuigers worden het nu dan :vertag

                                                  #17373466
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    wiseco… die nog ff na bewerkt worden :D

                                                    #17373454
                                                    Corsa_GSi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Ben benieuwd weer :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,751 tot 1,775 (van in totaal 2,025)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.