Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 december 2011 om 11:27 #17373393
Nieuwschierig maken zijn de daar goed in bij ctc :jerry
13 december 2011 om 12:04 #17373394Euhm Marcel (TS) zit niet (meer) bij de CTC. ;)
13 december 2011 om 13:15 #17373395Ctc?? capelse tennis club?
ik ben ook erg nieuwsgierig snel nieuwe pics pls
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
13 december 2011 om 16:17 #1737339623 december 2011 om 21:36 #17373397Morgen ga ik beginnen aan mijn nieuwe bak.
De pakkingen en lagers en keeringen zijn binnen.Sper ligt bij DHL..
Dus begin januari is de nieuwe versnellingsbak klaar..Die gaat er in januari onder en dan weer verder met de motor..
Alles ff nalopen, gaat nog een keer uit elkaar.Lachgas aansluiten en water methanol aanpassen..
Begin april moet de corsa weer helemaal klaar zijn.Moet ik opzich wel halen zoals ik nu kan plannen..
Als de corsa klaar is ga ik langzaam beginnen met dat zwarte geval :)
23 december 2011 om 22:55 #17373398Daar past ook een c20xe/let in :vertag :jerry
mareh, met wat voor sper ga je nu rijden? quaife of een of andere platen sper?
24 december 2011 om 00:30 #17373399Redtop in mini past hoor. Of vtec is ook leuk torque steer bij 140 heb je dan nog.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
24 december 2011 om 13:47 #17373400@corsaboy wrote:
Als de corsa klaar is ga ik langzaam beginnen met dat zwarte geval :)
Haha en dan staan er nog meer mensen te trappellen van ongeduld om jouw hulp :thumb
24 december 2011 om 15:27 #17373401Vet een mini!
Daar zijn complete ombouw kits voor te koop om een motorfiets blok achter in te plaatsen. (z-cars forum ff checken)
24 december 2011 om 16:14 #17373402Hier wordt geopteerd voor een Opel smallblock met wat extra power :thumb
24 december 2011 om 16:32 #17373403C20ne turbo. Of motorfiets blok voorin met rear wheel drive
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
24 december 2011 om 18:39 #17373404euhm project mini is allang uitgestippeld.
Blijft lekker een orginele round nose..Betreffende de ombouw kitjes, ja alles kan en alles bestaat maar verdiep je eerst in de materie..
Heb ik al maanden lang gedaan en heb daarop een keuze gemaakt.Back on-topic betreffende de corsa.
Ik heb vandaag de bak uit elkaar gehaald.
Moet alleen nog het ouwe diff eruit hebben.Maar gvd wat een kut alu hebben ze gebruikt voor de nieuwe bakken..
Ik heb bij een f20 hooguit 1 a 2 tanden van dat klote stel ding voor je diff lager afgebroken.Nu al 4 in 20 minuten.. Toen maar de rest eerst uit elkaar gehaald en toen een tool gefabriceerd.
Maandag hier ff verder mee..Geen quaife meer voor de corsa..
Misschien nog wel voor een ander project hihi.Ik heb een platensper gehaald met een 20/75 setting..
En de bijbehorende preload..Kan niet wachten om daarmee te testen.
Maandag zal ik wel ff paar foto’s posten :D25 december 2011 om 10:43 #17373405@corsaboy wrote:
euhm project mini is allang uitgestippeld.
Blijft lekker een orginele round nose..Betreffende de ombouw kitjes, ja alles kan en alles bestaat maar verdiep je eerst in de materie..
Heb ik al maanden lang gedaan en heb daarop een keuze gemaakt.Stilletjes een voorwaarde tot verkoop, lekker origineel houden king:
Ik hoop dat ik de MiniVan eerder klaarheb, maar zo te horen gaat de MiniSpecial eerder tuffen.
25 december 2011 om 12:05 #17373406lekker bezig marcel!!
een een vraag tussen door: wat is het voordeel van een platensper tov een quaife (die werkt toch met wormwielen of zoiets) meer grip? minder wheelspin ofzo??
25 december 2011 om 12:14 #17373407@corsaracer wrote:
lekker bezig marcel!!
een een vraag tussen door: wat is het voordeel van een platensper tov een quaife (die werkt toch met wormwielen of zoiets) meer grip? minder wheelspin ofzo??
zo’n torsie sper is eigenlijk voor straat en circuit gebruik.
Op een gegeven moment als je er echt power opgooit en in de burnout rechtuit wilt blijven gaan dan trekt een quaife het niet meer.Hopelijk ga ik aankomend seizoen iets minder kill the starter spelen..
Want die staan af en toe met een paar ogen te kijken van ‘Whelp, slik….’ hihi25 december 2011 om 13:36 #17373408ik vind het nieuwe project gedurfd,
ik heb er ooit eens een gratis mee kunnen nemen, en d8 geen a corsa dan maar dit na 10 min rijden was ik er al achter dat het helemaal niet was wat ik verwachten en heb ik hem maar weer terug gebracht.
25 december 2011 om 15:59 #17373409Voor difflager stellen/loshalen heb ik een mooi stukje gereedschap nu. had je wel mogen gebruiken…. of heb je m alsnog nodig om hem netjes te stellen? :thumbup :thumbup
25 december 2011 om 16:42 #17373410@sw16v wrote:
Voor difflager stellen/loshalen heb ik een mooi stukje gereedschap nu. had je wel mogen gebruiken…. of heb je m alsnog nodig om hem netjes te stellen? :thumbup :thumbup
daar ligt bij mij op de logeerkamer idd een mooi stukje gereedschap voor.
ben nieuwsgierig naar t mini project
27 december 2011 om 21:26 #17373411zow eindelijks weer foto’s:
Afgelopen dagen lekker bezig geweest:
Nieuwe Diff is binnen:
Nu alleen nog een stellager gedeelte vinden met tanden..
Wie o wie heeft deze nog, zie ook:
:thumb :thumb
27 december 2011 om 21:38 #17373412is weer een mooi projectje Marcel.
en ik hoop idd dat dit werkt want het is iedere keer weer afwachten welke kant je opgaat bij de burnout haha
27 december 2011 om 22:46 #17373413Kasteel moer, heb ik waarschijnlijk nog wel ergens.
30 december 2011 om 18:41 #17373414Bak ff schoon gemaakt:
Ook de diverse andere delen hebben een behandeling gehad:
En vandaag nieuwe stellager delen voor het diff binnen gekregen..
Thx aan duparts voor de snelle en goeie service:Volgende week zet ik de bak weer in elkaar..
Dan weer foto’s..8-)
30 december 2011 om 18:53 #17373415mooi mooi :thumbup
1 januari 2012 om 12:39 #17373388wat voor bak is dit marcel
1 januari 2012 om 13:28 #17373416Een f18wr 3.57 met een platensper.
20/75 ramp angle. Dus lekker aggressief. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.