Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 2,025)
  • Auteur
    Berichten
  • #17373369
    corsaboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      hoezo is dat bij dragrace direct belangrijk.
      Dat hangt helemaal van je gereden tijd af..

      Quote uit het NHRA (officiële dragrace) reglement:

      NECK COLLAR
      Mandatory on driver of any car running 9.99 seconds or quicker or
      135 mph or faster. See General Regulations 10:8.

      Dus het is bij ons NIET verplicht aangezien er nog niemand een 9.99 of sneller heeft gereden.
      Mijn eindsnelheid is 183km/h dus ik kom ook niet aan de 135mph.

      Ik ben samen met gerard verantwoordelijk voor het huidige reglement.
      Wij hebben echt wel goed gekeken wat noodzakelijk is, wat veilig is en waarom..

      Vergeet niet dat mijn corsa aan meer veiligsheids eisen voldoet dan de gemiddelde auto die bij time attack een rondje circuit doet.

      Verder wees niet zo eigenwijs betreffende mijn gordel.
      Ik krijg dat ding amper dicht.

      Ding is volledig 3Inch en zit goed vast.
      Bij een crash schiet ik daar niet uit..

      #17373370
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Good god, wat gaat dat ziek hard!

        Wel een paar vraagjes though… Bij het pre-stagen (zo heet dat voor de start even je banden warmen enzo toch?) tot vlak voor je op de startlichten gaat wachten, daar hoor ik constant alsof je telkens een dotje gas geeft. Is dat met opzet? En zo ja, waarom? Olie druk hoog houden en het circuleren van de olie/water op gang houden omdat de boel anders oververhit raakt?

        En tijdens de daadwerkelijke race klinkt het hier alsof je vol in de toerenbegrenzer schiet voor het overschakelen. Kan aan de video of m’n PC liggen natuurlijk.
        Maar als ik het wel goed hoor, hoort dat zo? Mij is altijd geleerd om op te schakelen voordat je de begrenzer bereikt omdat de begrenzer slecht zou zijn.
        Ik denk dan dat je op dat punt even niet meer accelereert en je daarna nog eens tijd nodig hebt om over te schakelen, waardoor je uiteindelijke tijd minder snel is.
        Enige reden die ik kan bedenken is dat je op dat moment nog even aan het slippen bent ofzo, en je wel even in de begrenzer wil hangen om de grip terug te krijgen voor je opschakelt.
        Kan je eens uitleggen hoe het precies zit?

        Wat betreft de gordels ben ik het met je eens.
        Geen idee of de persoon die het aan de kaak stelt wel eens spanbanden op een aanhanger heeft aangesjord, maar die blijven ook wapperen, hoe onmenselijk strak je die krengen ook trekt. Toch zit het wel strak vast.
        Zou zo durven beweren dat je bij jou geen hand meer op je buik onder die gordel door krijgt.

        #17373371
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Soms ligt het ook aan de manier van schakelen…
          Bij een zogenaamde powershift, dwz. volgas houden, koppeling in rammen en pook bewegen schiet de auto in de begrenzer, maar dat is goed omdat de motor wel direct weer op toeren is.

          Weet niet of Corsaboy zo rijdt, maar ik deed het altijd wel van 1 naar 2 en 3 naar 4. Niet van 2 naar 3 om de synchromesh van de F28 nog een beetje te sparen!

          En geloof me die gordels heb ik ook erin zitten (3 inch rondom), die krijg je echt niet los en kan je altijd iets bewegen.

          #17373372
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            @McKaamos

            Een goed gebouwde charger motor huppelt een beetje.
            De reden dat ik iets gas geef is zodat de motor niet tever dood valt en uitslaat.
            Dat kan stationair nog wel eens gebeuren.

            Helaas moest ik toen ik in de lampen stond (prestage / stage) weer terug aangezien de software/boom een korte reset nodig had.

            Het valt inderdaad op dat ik soms tever in de begrenzer schiet.
            Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat mijn softcut al op 6400 rpm staat.

            De motor heeft zijn maximale koppel en vermogen bij 6200 rpm.
            Om meteen te antwoorden waarom de begrenzer daar zo vlak achter staat is omdat ik met een vrij hoge inlaat temp rij, de motor niet teveel in de toeren wil laten gaan.
            Softcut staat dan ook op 6400 rpm en hardcut op 6800

            Ik moet gewoon iets eerder schakelen en mijn shiftlight nog eens bijstellen.


            @Corsa_GSI
            , powershiften leer je dat maar snel af als je echt met lachgas wilt gaan rijden.
            Ik ga elke keer van het gas af om te schakelen aangezien ik volgend jaar met NOS wil rijden.
            Die kijkt naar de volgas switch en tijdens het schakelen wil jij echt geen lachgas naar binnen hebben.

            #17373373
            sylvester1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 May 2007

              Dat je gordel goed vast zit twijfel ik ook niet over, maar het viel mij op bij het filmpje.
              4 inch gordels zijn die er wel dan?Volgens mij zijn de breedste 3 inch 6 punts.
              Laten we het maar op een typfoutje gooien.
              Dat een nekband niet verplicht zijn regels, misschien toch maar aanscherpen.
              Er gebeurd vanzelf wel een keer wat, dan wordt er achteraf gezegt misschien moeten we dat toch maar verplichten.
              Het is een serieuse sport, daar moet ook goed naar gehandeld worden.
              Maar laten we maar weer on-topic gaan, succes met je auto;)

              #17373374
              McKaamos
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 December 2009

                @Corsaboy: Ahh op die skelter :)
                Dat powershiften klinkt voor mij ook als iets wat echt het grootste geweld aan je motor, versnellingsbak en koppeling doet. Lijkt me verre van optimaal.
                Al die woeste klappen… dat kan gewoon niet gezond zijn.

                Kan je trouwens “ongestraft” NOS gebruiken? In de zin van: levert dat niet veel teveel extra hitte op enzo? Smelt de boel dan niet? Of hebben de twee atomen stikstof per zuurstof atoom zo’n grote koelende werking dat dat geen probleem is?
                En dat je dan vooral met de bouw sterkte van je inwendige onderdelen zit die de extra “boem” in de cylinder aan moeten kunnen?

                En wat 4 inch gordels betreft: ja die bestaan ;) Niet het meest standaard spul en kost een hoop meer, maar het is veel sterker en beter.
                Verdeelt de druk onder de gordels ook een stuk beter zodat je minder snel kneuzingen of erger oploopt als je een aanrijding hebt.
                Je ziet met de standaard driepunts gordels niet voor niets vaak gekneusde ribben en sleutelbeenderen enzo. Dat is maar 2 inch en slechts twee strips die alles moeten vangen. Dan wil er wel eens iets “krak” doen ;)

                Anyway, Corsaboy, ga zo door! Ik heb me al geabbonneerd op je youtube kanaal :P
                Ik wacht met smart op meer filmpjes :)

                #17373375
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  powershiften doet wonderen normaal gesproken.
                  kun je best wat tijd mee pakken, maar het is wel een zwaardere belasting.

                  NOS levert voor mijn motor nu alleen maar hel veel voordeel op.
                  Mijn inlaattemp zal extreem verlaagd worden wat nog meer vermogen gaat opleveren.
                  Inwendig is het wel ok.

                  Gesmede zuigers, stalen h-drijfstangen, alle bouten van arp etc etc etc

                  Ik had een typo betreffende de gordel, idd 3″.
                  Van mijn part zijn ze 28″. Dingen zitten vast en strak..

                  king:

                  Loop de laatste weken veel te brainstormen over de plannen voor deze winter.
                  Die lijst wordt met de dag langer.. Maar zal weer veel brengen..

                  :angel

                  #17373376
                  sw16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Powershiften is leuk en valt tijd mee te pakken, maar niet met de type versnellingsbakken waar wij mee rijden en het vermogen wat we er op los laten. dat kost je binnen de kortste keren een set tandwielen….

                    wij rijden met een 100% straat auto versnellingsbak enkel met een sperdiff er ingebouwd.

                    leuk filmpje en reportage marcel!

                    #17373377
                    teungts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 July 2004

                      zag er goed uit vanavond. van harte met het behalen van de 2e plek

                      #17373378
                      geert666
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 December 2004

                        :thumb

                        #17373281
                        kipracing
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          Ha Marcel, zag je gister rijden.Ding gaat hard!Heb je de f18 bak er al achter? of nog steeds de f20?
                          gr jan

                          #17373379
                          JoSchaap
                            Lid sinds:
                            3 May 2011

                            *veegt kwijl uit mondhoek* damn dat is mooi geworden!

                            #17373380
                            Corsa_GSi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Nog steeds de F20 volgens mij.

                              En verdomd jammer, maar toch gefeliciteerd met je 2de plaats in de King Street Finals 2011.

                              Volgend jaar 2 Corsa’s in de laatste run!!

                              #17373381
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                thx allemaal.
                                Tis inderdaad jammer dat je in de finale met zo’n minimaal verschil moet afleggen.

                                Kun je allemaal dingen gaan verzinnen achteraf, maar michael zat strakker op zijn index.
                                Al was mijn reactie tijd een heel stuk beter.

                                Was ook echt een finale waarin het tot de laatste seconde spannend was en wij beide de kans hadden om als king street naar huis te gaan.

                                Maar ik ben niet ontevreden met het resultaat.
                                Een motor die nog niet zo gebouwd is, die het hele seizoen heel blijft en me zelfs de finale inhelpt van King Street.

                                Mijn seizoen is zo goed afgesloten..

                                De f18 ligt nog netjes in de garage jan.
                                Maar heb wel een nieuw diff op het oog die ik over een weekje of 8 ga bestellen..

                                En er komen nog een aantal leuke wijzigingen.
                                Volgend jaar nog meer geweld uit deze corsa

                                #17373382
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Jaja volgend jaar nog harder knallen!

                                  Was echt super finale, iets wat we in jaren niet hadden gezien!!

                                  Baal nog dat us rood licht trok tegen sam…. Die toen al wist dat die ging winnen…

                                  Van harte met je prijs marcel!! :vertag :wors

                                  #17373383
                                  kipracing
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    :thumb Ok, miss dat je een goed koppel hebt je met die bak nog iets kunt pakken! dat hij in elke versnelling net iets meer versnelt. het begint bij mij ook al te kriebelen om iets te gaan bouwen voor de sprint.ik doe nu 10 jaar aan autocross en ben aan wat nieuws toe ;) maar zou het ooit zover komen, word het een audi quattro.wat je ook nog kan doen is veel overtollig plaatwerk er af boren.doen wij ook in de cross wat lichter wat sneller king:
                                    gr jan

                                    #17373384
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      ik heb net even het verschil berekend tussen holleman en mij:

                                      0,028 sec…..

                                      :shock: :shock: :shock: :shock:
                                      Mijn reactie tijd was ook slechter als de runs ervoor..
                                      maar wat een minimaal verschil

                                      #17373385
                                      corsaracer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 January 2005

                                        @corsaboy wrote:

                                        ik heb net even het verschil berekend tussen holleman en mij:

                                        0,028 sec…..

                                        :shock: :shock: :shock: :shock:
                                        Mijn reactie tijd was ook slechter als de runs ervoor..
                                        maar wat een minimaal verschil

                                        :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

                                        das echt close racing!!

                                        #17373386
                                        axel
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          :cry , ik had liever jou zien winnen! Maar het was wel super spannend!

                                          #17373387
                                          freek corsa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            5 December 2004

                                            Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze resultaten, natuurlijk had ik ook graag gehad dat je de winnaar was.

                                            Ga je ook naar Bitburg ?

                                            #17373328
                                            CORSA2L16VALVE
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              proficiat met je behaalde resultaten. hoop volgend jaar ook van de party te kunnen zijn op Bitburg. en ben ook aan het overwegen om Explosion te gaan rijden

                                              Ik heb ergens gelezen gehad dat je een vliegwielschild hebt gevonden. hoe ziet er zoiets nu eigenlijk uit voor een C20XE en waar is dit te verkrijgen?

                                              #17373389
                                              Corsa_GSi
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Nog nieuws :wtf

                                                #17373390
                                                corsaboy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  weinig nieuws..
                                                  nog niets aan de corsa gedaan.

                                                  Wel aantal delen etc klaar liggen.
                                                  Eind deze maand moeten de laatste delen binnen komen.

                                                  Dan volgt er een update.
                                                  Net als van een ander leuk project.. :thumb

                                                  #17373391
                                                  cooperdude
                                                    Lid sinds:
                                                    18 October 2006

                                                    :hmmz

                                                    #17373392
                                                    Corsa_GSi
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Haha nieuwe project wordt inderdaad lachen :thumb

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,676 tot 1,700 (van in totaal 2,025)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.