Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2011 om 20:21 #17373369
hoezo is dat bij dragrace direct belangrijk.
Dat hangt helemaal van je gereden tijd af..Quote uit het NHRA (officiële dragrace) reglement:
NECK COLLAR
Mandatory on driver of any car running 9.99 seconds or quicker or
135 mph or faster. See General Regulations 10:8.Dus het is bij ons NIET verplicht aangezien er nog niemand een 9.99 of sneller heeft gereden.
Mijn eindsnelheid is 183km/h dus ik kom ook niet aan de 135mph.Ik ben samen met gerard verantwoordelijk voor het huidige reglement.
Wij hebben echt wel goed gekeken wat noodzakelijk is, wat veilig is en waarom..Vergeet niet dat mijn corsa aan meer veiligsheids eisen voldoet dan de gemiddelde auto die bij time attack een rondje circuit doet.
Verder wees niet zo eigenwijs betreffende mijn gordel.
Ik krijg dat ding amper dicht.Ding is volledig 3Inch en zit goed vast.
Bij een crash schiet ik daar niet uit..13 september 2011 om 21:31 #17373370Good god, wat gaat dat ziek hard!
Wel een paar vraagjes though… Bij het pre-stagen (zo heet dat voor de start even je banden warmen enzo toch?) tot vlak voor je op de startlichten gaat wachten, daar hoor ik constant alsof je telkens een dotje gas geeft. Is dat met opzet? En zo ja, waarom? Olie druk hoog houden en het circuleren van de olie/water op gang houden omdat de boel anders oververhit raakt?
En tijdens de daadwerkelijke race klinkt het hier alsof je vol in de toerenbegrenzer schiet voor het overschakelen. Kan aan de video of m’n PC liggen natuurlijk.
Maar als ik het wel goed hoor, hoort dat zo? Mij is altijd geleerd om op te schakelen voordat je de begrenzer bereikt omdat de begrenzer slecht zou zijn.
Ik denk dan dat je op dat punt even niet meer accelereert en je daarna nog eens tijd nodig hebt om over te schakelen, waardoor je uiteindelijke tijd minder snel is.
Enige reden die ik kan bedenken is dat je op dat moment nog even aan het slippen bent ofzo, en je wel even in de begrenzer wil hangen om de grip terug te krijgen voor je opschakelt.
Kan je eens uitleggen hoe het precies zit?Wat betreft de gordels ben ik het met je eens.
Geen idee of de persoon die het aan de kaak stelt wel eens spanbanden op een aanhanger heeft aangesjord, maar die blijven ook wapperen, hoe onmenselijk strak je die krengen ook trekt. Toch zit het wel strak vast.
Zou zo durven beweren dat je bij jou geen hand meer op je buik onder die gordel door krijgt.13 september 2011 om 22:17 #17373371Soms ligt het ook aan de manier van schakelen…
Bij een zogenaamde powershift, dwz. volgas houden, koppeling in rammen en pook bewegen schiet de auto in de begrenzer, maar dat is goed omdat de motor wel direct weer op toeren is.Weet niet of Corsaboy zo rijdt, maar ik deed het altijd wel van 1 naar 2 en 3 naar 4. Niet van 2 naar 3 om de synchromesh van de F28 nog een beetje te sparen!
En geloof me die gordels heb ik ook erin zitten (3 inch rondom), die krijg je echt niet los en kan je altijd iets bewegen.
14 september 2011 om 08:36 #17373372Een goed gebouwde charger motor huppelt een beetje.
De reden dat ik iets gas geef is zodat de motor niet tever dood valt en uitslaat.
Dat kan stationair nog wel eens gebeuren.Helaas moest ik toen ik in de lampen stond (prestage / stage) weer terug aangezien de software/boom een korte reset nodig had.
Het valt inderdaad op dat ik soms tever in de begrenzer schiet.
Dit heeft voornamelijk te maken met het feit dat mijn softcut al op 6400 rpm staat.De motor heeft zijn maximale koppel en vermogen bij 6200 rpm.
Om meteen te antwoorden waarom de begrenzer daar zo vlak achter staat is omdat ik met een vrij hoge inlaat temp rij, de motor niet teveel in de toeren wil laten gaan.
Softcut staat dan ook op 6400 rpm en hardcut op 6800Ik moet gewoon iets eerder schakelen en mijn shiftlight nog eens bijstellen.
@Corsa_GSI, powershiften leer je dat maar snel af als je echt met lachgas wilt gaan rijden.
Ik ga elke keer van het gas af om te schakelen aangezien ik volgend jaar met NOS wil rijden.
Die kijkt naar de volgas switch en tijdens het schakelen wil jij echt geen lachgas naar binnen hebben.14 september 2011 om 13:14 #17373373Dat je gordel goed vast zit twijfel ik ook niet over, maar het viel mij op bij het filmpje.
4 inch gordels zijn die er wel dan?Volgens mij zijn de breedste 3 inch 6 punts.
Laten we het maar op een typfoutje gooien.
Dat een nekband niet verplicht zijn regels, misschien toch maar aanscherpen.
Er gebeurd vanzelf wel een keer wat, dan wordt er achteraf gezegt misschien moeten we dat toch maar verplichten.
Het is een serieuse sport, daar moet ook goed naar gehandeld worden.
Maar laten we maar weer on-topic gaan, succes met je auto;)14 september 2011 om 17:01 #17373374@Corsaboy: Ahh op die skelter :)
Dat powershiften klinkt voor mij ook als iets wat echt het grootste geweld aan je motor, versnellingsbak en koppeling doet. Lijkt me verre van optimaal.
Al die woeste klappen… dat kan gewoon niet gezond zijn.Kan je trouwens “ongestraft” NOS gebruiken? In de zin van: levert dat niet veel teveel extra hitte op enzo? Smelt de boel dan niet? Of hebben de twee atomen stikstof per zuurstof atoom zo’n grote koelende werking dat dat geen probleem is?
En dat je dan vooral met de bouw sterkte van je inwendige onderdelen zit die de extra “boem” in de cylinder aan moeten kunnen?En wat 4 inch gordels betreft: ja die bestaan ;) Niet het meest standaard spul en kost een hoop meer, maar het is veel sterker en beter.
Verdeelt de druk onder de gordels ook een stuk beter zodat je minder snel kneuzingen of erger oploopt als je een aanrijding hebt.
Je ziet met de standaard driepunts gordels niet voor niets vaak gekneusde ribben en sleutelbeenderen enzo. Dat is maar 2 inch en slechts twee strips die alles moeten vangen. Dan wil er wel eens iets “krak” doen ;)Anyway, Corsaboy, ga zo door! Ik heb me al geabbonneerd op je youtube kanaal :P
Ik wacht met smart op meer filmpjes :)14 september 2011 om 17:14 #17373375powershiften doet wonderen normaal gesproken.
kun je best wat tijd mee pakken, maar het is wel een zwaardere belasting.NOS levert voor mijn motor nu alleen maar hel veel voordeel op.
Mijn inlaattemp zal extreem verlaagd worden wat nog meer vermogen gaat opleveren.
Inwendig is het wel ok.Gesmede zuigers, stalen h-drijfstangen, alle bouten van arp etc etc etc
Ik had een typo betreffende de gordel, idd 3″.
Van mijn part zijn ze 28″. Dingen zitten vast en strak..king:
Loop de laatste weken veel te brainstormen over de plannen voor deze winter.
Die lijst wordt met de dag langer.. Maar zal weer veel brengen..:angel
14 september 2011 om 21:56 #17373376Powershiften is leuk en valt tijd mee te pakken, maar niet met de type versnellingsbakken waar wij mee rijden en het vermogen wat we er op los laten. dat kost je binnen de kortste keren een set tandwielen….
wij rijden met een 100% straat auto versnellingsbak enkel met een sperdiff er ingebouwd.
leuk filmpje en reportage marcel!
16 september 2011 om 21:40 #17373377zag er goed uit vanavond. van harte met het behalen van de 2e plek
17 september 2011 om 09:50 #17373378:thumb
17 september 2011 om 15:39 #17373281Ha Marcel, zag je gister rijden.Ding gaat hard!Heb je de f18 bak er al achter? of nog steeds de f20?
gr jan17 september 2011 om 16:38 #17373379*veegt kwijl uit mondhoek* damn dat is mooi geworden!
17 september 2011 om 18:17 #17373380Nog steeds de F20 volgens mij.
En verdomd jammer, maar toch gefeliciteerd met je 2de plaats in de King Street Finals 2011.
Volgend jaar 2 Corsa’s in de laatste run!!
17 september 2011 om 18:48 #17373381thx allemaal.
Tis inderdaad jammer dat je in de finale met zo’n minimaal verschil moet afleggen.Kun je allemaal dingen gaan verzinnen achteraf, maar michael zat strakker op zijn index.
Al was mijn reactie tijd een heel stuk beter.Was ook echt een finale waarin het tot de laatste seconde spannend was en wij beide de kans hadden om als king street naar huis te gaan.
Maar ik ben niet ontevreden met het resultaat.
Een motor die nog niet zo gebouwd is, die het hele seizoen heel blijft en me zelfs de finale inhelpt van King Street.Mijn seizoen is zo goed afgesloten..
De f18 ligt nog netjes in de garage jan.
Maar heb wel een nieuw diff op het oog die ik over een weekje of 8 ga bestellen..En er komen nog een aantal leuke wijzigingen.
Volgend jaar nog meer geweld uit deze corsa17 september 2011 om 18:55 #17373382Jaja volgend jaar nog harder knallen!
Was echt super finale, iets wat we in jaren niet hadden gezien!!
Baal nog dat us rood licht trok tegen sam…. Die toen al wist dat die ging winnen…
Van harte met je prijs marcel!! :vertag :wors
18 september 2011 om 03:31 #17373383:thumb Ok, miss dat je een goed koppel hebt je met die bak nog iets kunt pakken! dat hij in elke versnelling net iets meer versnelt. het begint bij mij ook al te kriebelen om iets te gaan bouwen voor de sprint.ik doe nu 10 jaar aan autocross en ben aan wat nieuws toe ;) maar zou het ooit zover komen, word het een audi quattro.wat je ook nog kan doen is veel overtollig plaatwerk er af boren.doen wij ook in de cross wat lichter wat sneller king:
gr jan18 september 2011 om 08:16 #17373384ik heb net even het verschil berekend tussen holleman en mij:
0,028 sec…..
:shock: :shock: :shock: :shock:
Mijn reactie tijd was ook slechter als de runs ervoor..
maar wat een minimaal verschil18 september 2011 om 08:44 #17373385@corsaboy wrote:
ik heb net even het verschil berekend tussen holleman en mij:
0,028 sec…..
:shock: :shock: :shock: :shock:
Mijn reactie tijd was ook slechter als de runs ervoor..
maar wat een minimaal verschil:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
das echt close racing!!
18 september 2011 om 11:00 #17373386:cry , ik had liever jou zien winnen! Maar het was wel super spannend!
18 september 2011 om 11:43 #17373387Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze resultaten, natuurlijk had ik ook graag gehad dat je de winnaar was.
Ga je ook naar Bitburg ?
9 oktober 2011 om 23:16 #17373328proficiat met je behaalde resultaten. hoop volgend jaar ook van de party te kunnen zijn op Bitburg. en ben ook aan het overwegen om Explosion te gaan rijden
Ik heb ergens gelezen gehad dat je een vliegwielschild hebt gevonden. hoe ziet er zoiets nu eigenlijk uit voor een C20XE en waar is dit te verkrijgen?
20 oktober 2011 om 15:48 #17373389Nog nieuws :wtf
11 december 2011 om 18:29 #17373390weinig nieuws..
nog niets aan de corsa gedaan.Wel aantal delen etc klaar liggen.
Eind deze maand moeten de laatste delen binnen komen.Dan volgt er een update.
Net als van een ander leuk project.. :thumb11 december 2011 om 21:45 #17373391:hmmz
13 december 2011 om 09:41 #17373392Haha nieuwe project wordt inderdaad lachen :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.