Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2011 om 18:32 #17373297
@ fearless, tunning kost geld he… tjoening iets minder. :)
24 mei 2011 om 12:36 #17373166Marcel wij hebben nog wel een bak liggen met rechte vertanding, misschien wat voor jou? Dan zon schakeltoren erbij als wat wij in de rallyauto hebben!
24 mei 2011 om 14:30 #17373299@rallyastra wrote:
Marcel wij hebben nog wel een bak liggen met rechte vertanding, misschien wat voor jou? Dan zon schakeltoren erbij als wat wij in de rallyauto hebben!
laat me ff weten wat je ervoor wilt hebben.
en wat is de overbrenging van die bak?25 mei 2011 om 10:05 #17373300http://www.hh-ms.com/f20_hhms_gear_kit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze kit is het, is helemaal compleet met koppelingplaat en in de bellhousing gebouwd. Sper zit er niet bij, hebben we eventueel nog wel liggen. Dit was een resere bak voor ons, maar we hebben er nog meer liggen. Bak mag voor 3500 euro weg, koste nieuw meer dan 4700 euro. En dan moest hij ook nog inelkaar gezet worden.
26 mei 2011 om 04:35 #17373301dat geldboompje is helaas omgehaald niels.
IS wel een dikke bak hoor,Nou gisteren mijn dynamo vervangen.
Nu weet ik ook direct weer waarom ik altijd roep dat het onbegonnen werk is zo’n charger motor.Om de dynamo te vervangen heb ik gisteren echt van alles los moeten halen.
Uitlaat systeem met spruitstuk, stabistang, radaiteur (deze moest een stukje naar voren), lambda sonde, en als klap op de vuurpijl de fuseekogel.
Dit zodat de aandrijfas iets richting het blok kan.Maar goed de nieuwe dynamo zit erop. Riem is weer gespannen.
Moet alleen nog de uitlaat zelf monteren, stabistang, lambda en de fuseekogel weer vast zetten.
Dus heb vanavond nog wat te doen.Dan kunnen we lachgas gaan aansluiten.
Gisteren met freddy gebeld.Ook mijn kelken zijn haast gereed.
Moet nog ff een w/m nozzle brengen en dan kan het laatste stukje gedaan worden.
Vervolgens weer de bank op king: :thumb26 mei 2011 om 16:03 #17373302@corsaboy wrote:
misschakelen zit er dan niet meer in.
Je hebt geen bussen en kogel/knie gewrichten meer.Dus die erwtensoep mechaniek ellende ben je kwijt.
Ook motor kantelingen spelen geen rol meer.
Je kunt alleen maar de versnelling in en er niet meer naast..
Je haalt alle slechte factoren eruit.aantal spec’s:
Dimensions
Total height: approx. 480 mm
Total length: approx. 230 mm
Dimensions of base plate: approx. 215×135 mm
Maximum shifting travel at gear lever knob: approx. 65 mm
Maximum selector travel at gear lever knob
(5 gears incl. reverse, individually adjustable): approx. 65 mm
Weight: approx. 2.9 kg
Offset of the gear lever knob back/up
in comparison to the series shift knob: 70/170 mmMooi pookje hoor ;)
26 mei 2011 om 16:34 #17373303puhhh….
Pure car-porn….Maar is zoiets nou echt niet zelf te fabriceren??
26 mei 2011 om 16:55 #17373304Je gaat van een schakelvork naar een kabelmechanisme op je bak. Dat gedeelte van de bak moet al aanpast worden dan. Lijkt me vrij moeilijk.
Een pook van een auto die wel kabelschakeling heeft kan je zo op de sloop halen. Maar das natuurlijk niet zo mooi als dit natuurlijk26 mei 2011 om 17:34 #17373305Dat spul is zo dik, wist dat t duur was, maar zo duur..
26 mei 2011 om 18:26 #17373306Is een zeer mooi pookje.
Heb ik een tijdje geleden ook tegengekomen toen ik opzoek was voor een goeie oplossing voor mijn schakelprobleem met de corsa. Is alleen weer ni geschik voor een F28 bak. :swear
Had anders wel geweten. Heb nog steeds geen deftige oplossing gevonden.Zal zeer zeker veel leuker schakelen.
26 mei 2011 om 21:20 #17373307@ jumperke
als je bij news klikt op die site staat dat die ook
op special verzoek voor klant kunnen ze andere maken ook f28
mischien maar zal wel wat kosten denk iken voor de f20 hoop ik dat we groepje kunnen vinden
mischien dat helpt en dan doe ik mee :D27 mei 2011 om 05:20 #17373308Heb al contact gehad,
in een groupbuy krijgen we een korting.Alleen wil ik deze iets meer omhoog halen.
Ik denk dat ik hier eens een apart topic voor ga openen hahahOm weer terug te komen op het project.
Gisteren helaas niets gedaan.Vanavond ga ik de laatste dingen weer in elkaar zetten en gaan we eens kijken of ik nu wel voldoende spanning heb en behoudt.
27 mei 2011 om 15:42 #17373309Volgende week weer naar Bitburg Marcel??
27 mei 2011 om 16:25 #17373310is wel de planning?
ben jij er ook?28 mei 2011 om 10:53 #17373311vandaag alles weer in orde gemaakt.
Starten en netjes 13.8 volt.Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.28 mei 2011 om 11:55 #17373312@corsaboy wrote:
vandaag alles weer in orde gemaakt.
Starten en netjes 13.8 volt.Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.scheeld ook 2 tienden op de strip. Ik kan mijn fan uitschakelen. en elke keer dat ik het vergeet rij ik 2 tiende trager en men eindsnelheid ligt ook 5km/h lager
28 mei 2011 om 11:57 #17373313dat nog wel een goed idee om er een onderbreking in aan te brengen..
Tijdens de run heb je geen fans nodig aangezien de rijwind al voldoende zou moeten koelen
:thumb28 mei 2011 om 15:46 #17373314mischien een stomme vraag
maar begrijp als je fan in komt dat je motor het zwaarder heeft
maar dat heeft met alles van electichtijd te maken
je kant toch ook dynamo onderbreken?want daar was ik naar aan het kijk bij tps (gasklep postie) van meer dan bv 80 %
dynamo uitlaten schakelen
of raden julie dit af en zo ja waarom ?
28 mei 2011 om 16:17 #17373315krijg hij dan geen minder krachtige vonk omdat hij dan 12v krijg ipv 13,2 van de dynamo?
diahatschu cuore dynamo zijn super licht er klein.
28 mei 2011 om 18:09 #17373316ik zal nooit mijn dynamo gaan onderbreken.
Zie er totaal geen voordeel in.Bij zo’n spanningsval krijg je problemen met de injectie tijden en vonk.. Heb liever constant 13.8v dan 12.x..
28 mei 2011 om 20:22 #17373317uw dynamo is uw hart voor voldoende stroom te krijgen. in ne run maak je motro toeren dus je hebt dan voldoende stroom omdat alles dan ook meer stroom vraagt (injectie). als je meer toeren draait, heb je ook meer stroom nodig om ECU, injectors en al uw sensors te voeden. carburatie is dit niet echt nodig omdat dan alles mechanisch gaat. Zo zie je ook dat de kevers in bitburg hun alternator riem eraf halen tijdens de run omdat dit dan weer meer vermogen wegpakt van aandrijving. begrijp me nu niet verkeerd, maar het gaat hier dus wel om verliezen die minimaal zijn. Maar in dragracen draait het allemaal om tienden en hondersten van seconden. 1tiende in de eerste 60feet scheeld al minimum 2tienden aan de fininsch
28 mei 2011 om 21:02 #17373318bedankt voor de reactie s
het is allemaal duidelijk
ja ben redlijk nieuw met die drag racesesen ben me auto aan opbouwen dus heb veel aan julie tips en mooie projecte
ik weet genoeg nu weer veder met dit leuke project :wors
29 mei 2011 om 10:44 #17373319Als je dan toch ombouwd naar kabels, zou ik voor SeqShift gaan, lekker sequentieel schakelen voor een paar honderd euro meer…
Wel relaxte gasten, denken ook wel mee: http://www.sqsracing.com” onclick=”window.open(this.href);return false;(Natuurlijk wel semi-sequentieel als je een originele bak hebt, koppelen moet je nog steeds)
1 juni 2011 om 12:07 #17373320OF samen met flatshift gebruiken !
Dan hoef je de koppeling helemaal niet te gebruiken met schakelen :thumb ;)
Gr pascal5 juni 2011 om 16:22 #17373321Hey Marcel,
Leuk ook hier alles te lezen.
Het blijft een prachtig project.John
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.