Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1,601 tot 1,625 (van in totaal 2,025)
  • Auteur
    Berichten
  • #17373297
    pastry
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 July 2004

      @ fearless, tunning kost geld he… tjoening iets minder. :)

      #17373166
      rallyastra
        Lid sinds:
        12 July 2004

        Marcel wij hebben nog wel een bak liggen met rechte vertanding, misschien wat voor jou? Dan zon schakeltoren erbij als wat wij in de rallyauto hebben!

        #17373299
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @rallyastra wrote:

          Marcel wij hebben nog wel een bak liggen met rechte vertanding, misschien wat voor jou? Dan zon schakeltoren erbij als wat wij in de rallyauto hebben!

          laat me ff weten wat je ervoor wilt hebben.
          en wat is de overbrenging van die bak?

          #17373300
          rallyastra
            Lid sinds:
            12 July 2004

            http://www.hh-ms.com/f20_hhms_gear_kit.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

            Deze kit is het, is helemaal compleet met koppelingplaat en in de bellhousing gebouwd. Sper zit er niet bij, hebben we eventueel nog wel liggen. Dit was een resere bak voor ons, maar we hebben er nog meer liggen. Bak mag voor 3500 euro weg, koste nieuw meer dan 4700 euro. En dan moest hij ook nog inelkaar gezet worden.

            #17373301
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              dat geldboompje is helaas omgehaald niels.
              IS wel een dikke bak hoor,

              Nou gisteren mijn dynamo vervangen.
              Nu weet ik ook direct weer waarom ik altijd roep dat het onbegonnen werk is zo’n charger motor.

              Om de dynamo te vervangen heb ik gisteren echt van alles los moeten halen.
              Uitlaat systeem met spruitstuk, stabistang, radaiteur (deze moest een stukje naar voren), lambda sonde, en als klap op de vuurpijl de fuseekogel.
              Dit zodat de aandrijfas iets richting het blok kan.

              Maar goed de nieuwe dynamo zit erop. Riem is weer gespannen.
              Moet alleen nog de uitlaat zelf monteren, stabistang, lambda en de fuseekogel weer vast zetten.
              Dus heb vanavond nog wat te doen.

              Dan kunnen we lachgas gaan aansluiten.
              Gisteren met freddy gebeld.

              Ook mijn kelken zijn haast gereed.
              Moet nog ff een w/m nozzle brengen en dan kan het laatste stukje gedaan worden.
              Vervolgens weer de bank op king: :thumb

              #17373302
              youri_corsa_gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2006

                @corsaboy wrote:

                misschakelen zit er dan niet meer in.
                Je hebt geen bussen en kogel/knie gewrichten meer.

                Dus die erwtensoep mechaniek ellende ben je kwijt.

                Ook motor kantelingen spelen geen rol meer.

                Je kunt alleen maar de versnelling in en er niet meer naast..
                Je haalt alle slechte factoren eruit.

                aantal spec’s:

                Dimensions

                Total height: approx. 480 mm
                Total length: approx. 230 mm
                Dimensions of base plate: approx. 215×135 mm
                Maximum shifting travel at gear lever knob: approx. 65 mm
                Maximum selector travel at gear lever knob
                (5 gears incl. reverse, individually adjustable): approx. 65 mm
                Weight: approx. 2.9 kg
                Offset of the gear lever knob back/up
                in comparison to the series shift knob: 70/170 mm

                Mooi pookje hoor ;)

                #17373303
                Piele
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 August 2006

                  puhhh….
                  Pure car-porn….

                  Maar is zoiets nou echt niet zelf te fabriceren??

                  #17373304
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Je gaat van een schakelvork naar een kabelmechanisme op je bak. Dat gedeelte van de bak moet al aanpast worden dan. Lijkt me vrij moeilijk.
                    Een pook van een auto die wel kabelschakeling heeft kan je zo op de sloop halen. Maar das natuurlijk niet zo mooi als dit natuurlijk

                    #17373305
                    mayhem
                      Lid sinds:
                      13 June 2006

                      Dat spul is zo dik, wist dat t duur was, maar zo duur..

                      #17373306
                      jumperke
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 January 2006

                        Is een zeer mooi pookje.

                        Heb ik een tijdje geleden ook tegengekomen toen ik opzoek was voor een goeie oplossing voor mijn schakelprobleem met de corsa. Is alleen weer ni geschik voor een F28 bak. :swear
                        Had anders wel geweten. Heb nog steeds geen deftige oplossing gevonden.

                        Zal zeer zeker veel leuker schakelen.

                        #17373307
                        bossy
                          Lid sinds:
                          30 August 2010

                          @ jumperke
                          als je bij news klikt op die site staat dat die ook
                          op special verzoek voor klant kunnen ze andere maken ook f28
                          mischien maar zal wel wat kosten denk ik

                          en voor de f20 hoop ik dat we groepje kunnen vinden
                          mischien dat helpt en dan doe ik mee :D

                          #17373308
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Heb al contact gehad,
                            in een groupbuy krijgen we een korting.

                            Alleen wil ik deze iets meer omhoog halen.
                            Ik denk dat ik hier eens een apart topic voor ga openen hahah

                            Om weer terug te komen op het project.
                            Gisteren helaas niets gedaan.

                            Vanavond ga ik de laatste dingen weer in elkaar zetten en gaan we eens kijken of ik nu wel voldoende spanning heb en behoudt.

                            #17373309
                            youri_corsa_gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 April 2006

                              Volgende week weer naar Bitburg Marcel??

                              #17373310
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                is wel de planning?
                                ben jij er ook?

                                #17373311
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  vandaag alles weer in orde gemaakt.
                                  Starten en netjes 13.8 volt.

                                  Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
                                  Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
                                  Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.

                                  Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
                                  Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.

                                  #17373312
                                  CORSA2L16VALVE
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    @corsaboy wrote:

                                    vandaag alles weer in orde gemaakt.
                                    Starten en netjes 13.8 volt.

                                    Op moment dat de accu weer vol is zakt de spanning langzaam terug naar 13.4 – 13.6 volt
                                    Tot het moment dat beide spal fan’s aangaan. Wat een stroomvreters zijn dat.
                                    Maar wel een spanning wat schommelt tussen de 12.9 en 13.1 volt.

                                    Na een half uurtje bleef dat nog steeds zo.
                                    Dus ik kan weer normaal de strip op zonder elke keer de start kabels op de daily te hangen na een x aantal runs.

                                    scheeld ook 2 tienden op de strip. Ik kan mijn fan uitschakelen. en elke keer dat ik het vergeet rij ik 2 tiende trager en men eindsnelheid ligt ook 5km/h lager

                                    #17373313
                                    corsaboy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      dat nog wel een goed idee om er een onderbreking in aan te brengen..
                                      Tijdens de run heb je geen fans nodig aangezien de rijwind al voldoende zou moeten koelen
                                      :thumb

                                      #17373314
                                      bossy
                                        Lid sinds:
                                        30 August 2010

                                        mischien een stomme vraag
                                        maar begrijp als je fan in komt dat je motor het zwaarder heeft
                                        maar dat heeft met alles van electichtijd te maken
                                        je kant toch ook dynamo onderbreken?

                                        want daar was ik naar aan het kijk bij tps (gasklep postie) van meer dan bv 80 %

                                        dynamo uitlaten schakelen

                                        of raden julie dit af en zo ja waarom ?

                                        #17373315
                                        kiyamizio
                                          Lid sinds:
                                          5 February 2010

                                          krijg hij dan geen minder krachtige vonk omdat hij dan 12v krijg ipv 13,2 van de dynamo?

                                          diahatschu cuore dynamo zijn super licht er klein.

                                          #17373316
                                          corsaboy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            ik zal nooit mijn dynamo gaan onderbreken.
                                            Zie er totaal geen voordeel in.

                                            Bij zo’n spanningsval krijg je problemen met de injectie tijden en vonk.. Heb liever constant 13.8v dan 12.x..

                                            #17373317
                                            CORSA2L16VALVE
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              uw dynamo is uw hart voor voldoende stroom te krijgen. in ne run maak je motro toeren dus je hebt dan voldoende stroom omdat alles dan ook meer stroom vraagt (injectie). als je meer toeren draait, heb je ook meer stroom nodig om ECU, injectors en al uw sensors te voeden. carburatie is dit niet echt nodig omdat dan alles mechanisch gaat. Zo zie je ook dat de kevers in bitburg hun alternator riem eraf halen tijdens de run omdat dit dan weer meer vermogen wegpakt van aandrijving. begrijp me nu niet verkeerd, maar het gaat hier dus wel om verliezen die minimaal zijn. Maar in dragracen draait het allemaal om tienden en hondersten van seconden. 1tiende in de eerste 60feet scheeld al minimum 2tienden aan de fininsch

                                              #17373318
                                              bossy
                                                Lid sinds:
                                                30 August 2010

                                                bedankt voor de reactie s
                                                het is allemaal duidelijk
                                                ja ben redlijk nieuw met die drag raceses

                                                en ben me auto aan opbouwen dus heb veel aan julie tips en mooie projecte

                                                ik weet genoeg nu weer veder met dit leuke project :wors

                                                #17373319
                                                Honza
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  Als je dan toch ombouwd naar kabels, zou ik voor SeqShift gaan, lekker sequentieel schakelen voor een paar honderd euro meer…
                                                  Wel relaxte gasten, denken ook wel mee: http://www.sqsracing.com” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                                  (Natuurlijk wel semi-sequentieel als je een originele bak hebt, koppelen moet je nog steeds)

                                                  #17373320
                                                  Pascal_B
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    28 August 2009

                                                    OF samen met flatshift gebruiken !
                                                    Dan hoef je de koppeling helemaal niet te gebruiken met schakelen :thumb ;)
                                                    Gr pascal

                                                    #17373321
                                                    CoolBoy
                                                      Lid sinds:
                                                      5 June 2011

                                                      Hey Marcel,

                                                      Leuk ook hier alles te lezen.
                                                      Het blijft een prachtig project.

                                                      John

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1,601 tot 1,625 (van in totaal 2,025)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.