Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2011 om 18:08 #17373274
[youtube:sjsnrz0t]http://www.youtube.com/watch?v=AJnIX4gqVXk[/youtube:sjsnrz0t]
16 mei 2011 om 18:15 #17373275nice :jerry
16 mei 2011 om 18:17 #17373276echt mooi ;)
16 mei 2011 om 18:49 #17373277Mooi filmpje marcel!
Is al een tijdje geleden da ik je opbouw van je auto gevolgd had.
Is zeer goed opgeschoten!Die tijden zulle nog wel een pak lager worde :thumbup
16 mei 2011 om 18:54 #17373278ja die zullen nog wel zakken.
Bedoeling is im dit seizoen stabiele tijden laag in de 12 neer te zetten. Als dat goed gaat dan gaan we lachgas toevoegen.Moet eigenlijk ff de dynamo wisselen. Maar dit is een drama klus geworden. Hopelijk kan ik deze via de onderkant eruit halen..
Dan kan ook de electronica van het lachgas erin.
16 mei 2011 om 19:18 #17373279Zal in ieder geval een leuk werkje zijn die dynamo wissele
Haha het is da je zoveel plaats hebt in een corsa. ;)
die lachgas ben benieuwd wa da aan je tijde gaat doen.
16 mei 2011 om 21:07 #17373280mijn 12.3 toch op film, thx to sin…
[youtube:3190rqrx]http://www.youtube.com/watch?v=tgdCQFcYi_k&feature=player_profilepage[/youtube:3190rqrx]22 mei 2011 om 19:08 #17373282nou moet echt de dynamo gaan wisselen.
deze trekt het niet langer.Voor nu werkt het schakelmechaniek naar tevredenheid
Maar ga sparen voor een mooi anders systeem.:D
Verder houdt de motor zich erg goed :D
Wanneer de dyanmo is gewisseld ga ik bezig met het lachgas22 mei 2011 om 19:32 #17373283Wat ga je met je schakelmechanisme doen?
Ik wil ook wel een ander systeem….23 mei 2011 om 08:45 #17373284ombouwen naar kabel geschakeld iets?
of meer een oplossing a la quaife ?
netjes gereden op OSL iig!!
redelijk constante tijden! volgende bitburg weer present ? (met lachgas?)23 mei 2011 om 10:15 #17373285als het goed is wel weer op bitbrug aanwezig.
nog steeds zonder lachgas.Wil schakelmechaniek inderdaad ombouwen naar kabelsysteem.
danny doet waarschijnlijk ook al mee. misschien een group buy.Is echt een net systeem. Je bent dan van veel ellende af.
Hoop medio dit seizoen het lachgas bij te kunnen schakelen.
Zal wel op drachten worden, alleen ga ik dan de 12sec grens door.
Dus moet eerst wat dingen bestellen zoals kleding etc.23 mei 2011 om 10:19 #17373286Laat maar eens wat horen over dat schakelmech.
Ik weet niet zeker of ik het wel doen ga omdat ik de corsa waarschijnlijk ga verkopen dit jaar….maar dat is nog niet echt zeker.23 mei 2011 om 10:24 #17373287Doe ook wel mee voor schakelmechaniek ;)
Ennuh in een finale 0,002 onder je indexrijden :cry
Ding maakt lekker mooi kabaal, zelfs met alle ramen en deuren dicht in de DHRA Trailer :afro
23 mei 2011 om 10:43 #17373288@corsaboy wrote:
als het goed is wel weer op bitbrug aanwezig.
nog steeds zonder lachgas.Wil schakelmechaniek inderdaad ombouwen naar kabelsysteem.
danny doet waarschijnlijk ook al mee. misschien een group buy.Is echt een net systeem. Je bent dan van veel ellende af.
Hoop medio dit seizoen het lachgas bij te kunnen schakelen.
Zal wel op drachten worden, alleen ga ik dan de 12sec grens door.
Dus moet eerst wat dingen bestellen zoals kleding etc.nu je het over kleding bestellen hebt. waar vind je in gods naam die brandvrije jassen
23 mei 2011 om 10:51 #17373289hahaha neem gewoon een compleet fia gekeurd pak van sparco of omp.
Kost je tussen de 200 en 300 euro maar is wel brandwerend voor 10sec…tevens staat het ook netjes en profesioneel.
23 mei 2011 om 10:57 #17373290Hoe moet ik dat schakelmechanisme zien qua kabels, is dat ook mogelijk voor de corsa a.
Heb je misschien een foto en wat zijn ongeveer de kosten?23 mei 2011 om 11:01 #17373291systeem is niet goedkoop,
nieuw schakelmechaniek en nieuwe schakelvork op de bak.Inbouw voor corsa a en corsa b is niet zo heel spannend.
Zijn kant en klare sets met inbouw instructies.Alleen de kosten, per stuk zitten ze op een kleine 1100 euro..
Hopelijk een beetje korting in een group buyMaar goed ziet er wel heel erg gaaf uit :D
23 mei 2011 om 11:03 #17373292Het hoeft mooi te zijn, als het maar funtioneel is;)
1100 euro is een hoop geld, is het dat ook echt waard of is het gewoon een leuk iets.23 mei 2011 om 11:12 #17373293misschakelen zit er dan niet meer in.
Je hebt geen bussen en kogel/knie gewrichten meer.Dus die erwtensoep mechaniek ellende ben je kwijt.
Ook motor kantelingen spelen geen rol meer.
Je kunt alleen maar de versnelling in en er niet meer naast..
Je haalt alle slechte factoren eruit.aantal spec’s:
Dimensions
Total height: approx. 480 mm
Total length: approx. 230 mm
Dimensions of base plate: approx. 215×135 mm
Maximum shifting travel at gear lever knob: approx. 65 mm
Maximum selector travel at gear lever knob
(5 gears incl. reverse, individually adjustable): approx. 65 mm
Weight: approx. 2.9 kg
Offset of the gear lever knob back/up
in comparison to the series shift knob: 70/170 mm23 mei 2011 om 11:24 #17373294Dat klinkt goed
Misschien is dat wel een optie om op de corsa te bouwen.23 mei 2011 om 13:08 #17373295leuk om te zien dat filmpje! gaat goed naar voren :) Maar de muziek erbij is weer drama :P
Snap nooit waarom mensen er muziek onder gooien.. Men wil autos horen!!! :jerry :jerry23 mei 2011 om 13:55 #17373296Idd zo’n schakel systeem lijkt me wel erg vet, maar ik hoorde van arjo dat de kabels wel eens los schoten… dat was wel bij een gast en vw. Persoonlijk vind ik 1100 nog wel te doen aangezien we toch al honderden euro’s in onze hokken stoppen. Als het goedkoper kan sta ik uiteraard vooraan. :afro Volgens mij zijn er al best wat geintereseerden…
Idd nette tijd Marcel, jij weet toch altijd de chikies te charmeren he door te snel te rijden. ;)23 mei 2011 om 16:24 #173732161100 euro :(
Dat wordt hem dus niet voor mij.
Wel een retegaaf systeempje.
http://www.cae-racing.com/shifter_opel.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Maarja dan ben je weer bezig met zoiets…dan wil je het liefst weer een dogbox die je alleen naar voor en achter hoeft te rammen.
23 mei 2011 om 16:32 #17373251euhm een dog box is nog steeds h-profiel
naar voor en achter rammen is puur sequentieeldie bakken zitten op motorfietsen.
Kun je wel laten bouwen. Ben je gewoon 10k verder23 mei 2011 om 16:34 #17373252juist dat bedoel ik..seq schakelen. Dat lijkt me zeer tof.
Al het leuke spul moet zoveel geld kosten altijd he…gewoon balen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.