Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 april 2011 om 09:00 #17373247
http://www.rpmvision.nl/features/125/automaxx-streetpower-shootout
Erg leuk dit, beetje eer van mijn harde werk
4 april 2011 om 09:13 #17373248Ik volg je project al wat jaren dus graag gedaan :D
4 april 2011 om 09:35 #17373249ah dennis, nou valt het kwartje :D
Thx voor dit leukje stukje. Kom volgende keer eens een praatje maken :D4 april 2011 om 12:07 #17373250Drachten ben ik erbij ;) ik heb dit keer zeer weinig van het sprinten meegekregen. Door de uitloop van de keuring van die akelige sprinters :P duurde de keuring voor Time Attack erg lang.
10 april 2011 om 08:31 #17373253Aangezien de vorige uitlaat iets teveel herrie maakte, toch maar eens aan de slag gegaan samen met mijn broertje.
Niels kwam vrijdagavond / nacht ;) nog een beetje materiaal brengen.Toen zijn tim en ik zaterdagmiddag in de middag eens begonnen.
Eerste probleem waar we nu tegen aan liepen was dat de pijp van het spruitstuk niet recht in de tunnel uitkwam.
Nou dat is opgelost. Vervolgens een simons demper geplaatst,Toen eens gekeken of mijn huidige demper nog wel wat deed.
Deze open gemaakt, en ja hoor zat nog netjes dempingsmateriaal in.
De demper moesten we noodgedwongen iets inkorten.Uiteindelijk heb ik nu dus 2 dempers op een kort stukje.
Binnenkort maar weer eens naar freddy cane om te zien of we nu eens een run kunnen doen zonder doof te worden.Bij deze een filmpje van het nieuwe geluid:
Het huppelen bij stationair is tevens een heel stuk minder geworden.[youtube]OWA9uI4AQ_s[/youtube]
10 april 2011 om 10:32 #17373254prachtig werk geleverd zo :o
respect hiervoor :D
10 april 2011 om 10:37 #17373255als je het kon zien, zie je me nu buigen! damn wat een auto!!! zeker ook respect hiervoor!
10 april 2011 om 11:31 #17373256Klinkt netjes Marcel, is hij nu iets stiller als voorheen?
10 april 2011 om 11:44 #17373257hé waar zijn die vlammen gebleven……:o:o:P:P:P
man wat was dat een geluidje in de pit straat in assen
tot binnenkort marcel…
10 april 2011 om 12:43 #17373258tis stationair een heel stuk stiller.
Als je gas geeft vlamt ie nog steeds hoor.Afhankelijk hoeveel brandstof en wm er in het uitlaat traject zit :D
10 april 2011 om 13:10 #17373259dan is het goed haha:D:D:D:D:D
30 april 2011 om 16:57 #17373260Vandaag de bodem netjes gemaakt van de corsa.
Moest nog even een paar plekken bijwerken met tectiel.Ook de bouten van de carterpan nog even nagedraait.
Vanwege een kleine druppel aan de pan.Ziet er nu weer droog uit.
Voor bittburg nog een paar kleine dingen netjes maken zoals vast zetten van de wm nozzle’s
De 2de gasklep ligt nu bij freddy welke hier 2 kelken op pas gaat maken :D
30 april 2011 om 22:32 #17373261ik ga de eerste bitburg niet halen. Ben benieuwd wat tijden je gaat rijden op de 1/4de mijl
greetz
1 mei 2011 om 08:44 #17373262wij ook, maar zal niet zwaar spectaculair worden.
We rijden met een eerste afstelling die erg veilig is om de motor gewoon lekker te leren kennen.Het lachgas zal er pas halverewege dit seizoen bij op komen..
2 bitburg zijn we er als alles goed gaat ook gewoon bij :D9 mei 2011 om 18:43 #17373263Zo heb nu ook een leuke NX windows switch gescoord op ebay.
Nieuwe module voor net geld,lachgas gaat straks dus aan bij 3000 rpm en wordt afgeschakeld bij 6000 rpm
Tevens vandaag de corsa gewassen, gecleaned en in de was gezet.
Heel wat uurtjes mee bezig geweest maar wat glimt ze weer lekker.Afgelopen 2,5 jaar is ze aardig mishandelt dus de verwennerij was wel nodig hahahah
9 mei 2011 om 19:06 #17373264Heel vet…automatische nawwssszzzz :wors
9 mei 2011 om 19:40 #17373265Ik hoop hier na komend weekend wat linkjes van filmpjes te kunnen posten ;)
Leuke update :thumbup
10 mei 2011 om 08:33 #17373266kan je met dat systeem ook de instelling maken van bv 20% op 3000T/min 45% op 4000T/min enz. naar 100% lachgas?
Vind het voor mezelf wel handig omdat je dan beter je vermogen kan verdelen.
Ik gebruik de op tijd inschakelbare Shnitz computer. En kon met de tijd te verlengen van het shot men tijden telkens met een tiende verbeteren (tijd verlengen van het shot kon ik sneller en sneller gaan omdat de tractie van men banden op het uiterste zitten)
greetz
10 mei 2011 om 17:07 #17373267nee, is puur een aan uit switch.
Voordeel is wel dat het niet te snel in kan komen en dat je bij over rev geen lachgas binnen krijgt.Qua tractie ben ik niet bang, helemaal omdat ik bij die 3000 rpm al een leuk vermogen en koppel heb
10 mei 2011 om 19:17 #17373268Heb jij al ooit met lachgas gereden?
en hoeveel pk shot ga je rijden ?10 mei 2011 om 21:19 #17373269nee, alles zit erop op de electronica na.
Laatst wel de solenoids en nozzle getest op drukWerkt allemaal naar behoren.
Maar heb nog maar een paar km met deze motor gereden.
Dus eerst een paar wedstrijden rijden.Remap van de ecu, want deze is nu heel veilig gemapped.
Dan eerst maar eens starten met 50 pk shotHeb de jets klaar liggen voor een 100pk shot.
Dus op de bank eerst 50pk afstellen
wedstrijden rijden, kijken hoe de motor zich houdt.
Weer de bank op en langzaam kijken voor het 100 pk shot.king:
10 mei 2011 om 21:35 #17373270Je gaat de eerste maal schrikken van de power. De 2de maal verschijnt de lach op je gezicht als je het gebruikt. (heet daarom ook lachgas volgens mij) :D
En zeker als je met 100pk gaat beginnen zou ik toch opteren voor een geliedelijkere inspuiting, want je weet echt niet wat je overkomt
maar pret verzekerd. Ik reed vroeger al met 75pk shot op een inwendig standaard onderblok zonder problemen Dus zal echt niet het probleem zijn bij jou. enkel zien dat je ontsteking vervroegd word en je de juiste bougies gebruikt. bij mij is het laatste goed fout gegaan
greetz
11 mei 2011 om 05:13 #17373271ja heb nu al 1 graad kouder dan orgineel.
Rij nu op een bosch fr6dcMaar ik heb ook al de bosch fr5dc klaar liggen.
Ontsteking gaat bij de 100 pk idd iets versteld worden.Voordeel van de dta.
We gaan het lachgas de eerste keer ook op de bank gebruiken.Wil zeker weten dat alles goed gaat :D
15 mei 2011 om 19:23 #17373272twee nieuwe PR’s gereden dit weekend
een 12.3 op de 1/4 mile
en een 1.77 op de 60ft.Helaas in verschillende runs maar wat betekent dat er nog meer inzit..
Alles is heel gebleven na een kleine 20 runs.Wel beetje schakelproblemen, maar ook niet constant.
Dus maar eens gaan kijken wat dat is…15 mei 2011 om 20:38 #17373273Het was zeker een geslaagd weekend :D
Ik heb de filmpjes bij het meeting gedeelte geplaatst.
Marcel en Debbie en jullie supporters bedankt voor het fijne weekend :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.