Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2011 om 18:15 #17373143
Wie snel wil zijn,
moet armoe zaaien… ;)16 februari 2011 om 18:23 #17373144Mij gaat het niet om de prestaties maar om het uniek zijn en het geluid:) het is weer eens wat anders in spuitstukken maken lukt zelf allemaal en heb al een m45 liggen gloed nieuw. en ga ook niet met veel druk rijden zoals ik zeg ik wil het gewoon uniek hebben en het geluid is leuk en ach je haalt vast wel wat pk’s extra
16 februari 2011 om 19:04 #17373145[rquote=1870405&tid=79903&author=babyblue]Mij gaat het niet om de prestaties maar om het uniek zijn en het geluid:) het is weer eens wat anders in spuitstukken maken lukt zelf allemaal en heb al een m45 liggen gloed nieuw. en ga ook niet met veel druk rijden zoals ik zeg ik wil het gewoon uniek hebben en het geluid is leuk en ach je haalt vast wel wat pk’s extra[/rquote]
dat is dus niet zo.
vergeet niet dat het aandrijven van de charger ergens tussen de 30 en 50 pk ligt.
Ga je met lage druk rijden dan blijft er eigenlijk niet veel over.
Dus ga je alles voor niets doen.Maar ik hou je niet tegen..
Ben benieuwd wat je ervan maakt. :D17 februari 2011 om 16:37 #17373146[rquote=1870445&tid=79903&author=corsaboy][rquote=1870405&tid=79903&author=babyblue]Mij gaat het niet om de prestaties maar om het uniek zijn en het geluid:) het is weer eens wat anders in spuitstukken maken lukt zelf allemaal en heb al een m45 liggen gloed nieuw. en ga ook niet met veel druk rijden zoals ik zeg ik wil het gewoon uniek hebben en het geluid is leuk en ach je haalt vast wel wat pk’s extra[/rquote]
dat is dus niet zo.
vergeet niet dat het aandrijven van de charger ergens tussen de 30 en 50 pk ligt.
Ga je met lage druk rijden dan blijft er eigenlijk niet veel over.
Dus ga je alles voor niets doen.Maar ik hou je niet tegen..
Ben benieuwd wat je ervan maakt. :D[/rquote]Het is ook meer even hobbyen ik vind het gewoon vet klinken zon gejank. Maar welke motorkeuze raad jij me aan? 2.0E of c20ne
17 februari 2011 om 18:03 #17373147geen van beide met een m45.
Die is en blijft te klein.Die worden niet voor niets van de mini coopers afgehaalt.
Zitten tesnel aan de maximum en janken niet zo als een m62 of m90.een c20ne is een sterke motor die al laag in de compressie zit.
ben niet zo bekend met de 2.0E motoren. Geen idee hoe die dingen met vuldruk omgaan17 februari 2011 om 18:19 #17373148kan em altyd weer evrkopen heb hem niet zo duur gekocht en is gloednieuw:) maar ik stop met jou mooie topic te vervuilen ik kijk nog wel wat ik doe jij veel succes:thumbup
20 februari 2011 om 16:28 #17373149gister alle kleine lekkages nagelopen.
voor 1tje moest ik een noodoplossing bedenken.Rest is opgelost.
Ook de lekkages welke nog in het lachgas zat.Volgende week verder met het aansluiten van het lachgas en laatste controle mbt de lekkages
20 februari 2011 om 16:39 #17373150Kennis van mij heeft 200 pk en 280 Nm uit een 2.0 liter 8 klepper motor ( geen Opel) met een M45.
De M45 zit wel aan de limiet van wat hij kan leveren nu, maximum toerental wordt gehaald.;) Als je meer wilt moet je een grotere gebruiken.
M90 is een joekel, heb ik ooit eens gekocht om te monteren op mijn Alfa 75 3.0, was alleen te groot om goed kwijt te kunnen raken onder de motorkap.:(
Ben benieuwd hoe dit corsa’tje straks gaat lopen.:afro
20 februari 2011 om 16:49 #17373151Misschien heb ik er over heen gelezen maar ga je buiten de WM-injectie ook nog NOS koeling gebruiken voor je intercoolor?
Zo als dit:
20 februari 2011 om 17:02 #17373152welke intercooler???????
Ik heb de charger rechtstreeks op mijn inlaat.Een intercooler komt er pas wanneer er een gt45 bij op zou komen..
Met alleen een charger niet.. beetje meer wm erin en anders iets meer brandstof..Moet alles goed komen :D
20 februari 2011 om 17:04 #17373153[rquote=1873743&tid=79903&author=giuliettaevo]Kennis van mij heeft 200 pk en 280 Nm uit een 2.0 liter 8 klepper motor ( geen Opel) met een M45.
De M45 zit wel aan de limiet van wat hij kan leveren nu, maximum toerental wordt gehaald.;) Als je meer wilt moet je een grotere gebruiken.
M90 is een joekel, heb ik ooit eens gekocht om te monteren op mijn Alfa 75 3.0, was alleen te groot om goed kwijt te kunnen raken onder de motorkap.:(
Ben benieuwd hoe dit corsa’tje straks gaat lopen.:afro[/rquote]
vind ik nog veel.
Ik had iets meer vermogen en koppel met een m62.Die zat ook aardig aan de max van zijn toerental.
Ik denk dat ik met een dta systeem destijds er nog wel iets meer uit had kunnen halen.ik heb stiekem ook al lopen zoeken naar een m112
Die zijn tha bomb :D20 februari 2011 om 17:07 #17373154freak:o:o:o
ik wil je eerst met dit kanon op de strip zien verschijnen:D:D
20 februari 2011 om 17:09 #17373155ik ook hahahahhahahah
strip vrees,ga op zoek naar nog meer uitdagingen in dit project hahahahahahhahahah
20 februari 2011 om 17:42 #17373156jij had voorheen toch een m64 en niet m62?
voor de rest goed bezig! 27 maart vlammen?
20 februari 2011 om 17:47 #17373157m64 is zo’n naam die wel vaker opduikt.
Max en ik hebben laatst eens zitten spitten.Blijkt gewoon een m62 met korte snuit te zijn :D
20 februari 2011 om 18:58 #17373159ow aha vandaar :P d8 al heb dat topic zo vaak doorgelezen stond toch echt wat anders :P maar aha duidelijk nu :)
21 februari 2011 om 18:50 #17373160[rquote=1873769&tid=79903&author=corsaboy][rquote=1873743&tid=79903&author=giuliettaevo]Kennis van mij heeft 200 pk en 280 Nm uit een 2.0 liter 8 klepper motor ( geen Opel) met een M45.
De M45 zit wel aan de limiet van wat hij kan leveren nu, maximum toerental wordt gehaald.;) Als je meer wilt moet je een grotere gebruiken.
M90 is een joekel, heb ik ooit eens gekocht om te monteren op mijn Alfa 75 3.0, was alleen te groot om goed kwijt te kunnen raken onder de motorkap.:(
Ben benieuwd hoe dit corsa’tje straks gaat lopen.:afro[/rquote]
vind ik nog veel.
Ik had iets meer vermogen en koppel met een m62.Die zat ook aardig aan de max van zijn toerental.
Ik denk dat ik met een dta systeem destijds er nog wel iets meer uit had kunnen halen.ik heb stiekem ook al lopen zoeken naar een m112
Die zijn tha bomb :D[/rquote]De originele motor levert al 148 pk en 190 Nm, veel efficienter als een Opel 2.0.;) Dus er komt maar iets van 50 pk bij.
Maar alles wat ik zo gelezen heb over Eatons zijn deze niet geschikt om hoge drukken te draaien omdat ze dan gewoonweg niet efficient meer zijn en in feite alleen maar hete lucht maken. Je ziet eigenlijk nooit een Eaton die meer als 1 bar laaddruk levert. :hmmz Daarom ben ik ook benieuwd wat er bij jouw uit gaat komen, dan koop ik misschien toch weer een Eaton erbij :wub.
21 februari 2011 om 19:01 #17373161Het gaat hier niet om vermogen of wat dan ook, maar om de tijd op de 1/4 Mile, dat is alles wat telt.
21 februari 2011 om 19:03 #17373162vandaar dat ik een grote eaton op een kleine motor zet.
Mijn vorige motor draaide 1.1 bar.Meer kon ik er gewoon niet uithalen.
Deze is 50% groter. Nu heb ik wel een andere poelie verhouding.Ik hoop dat deze op 1.4 bar uitkomt.
Met andere poelie’s zou ik richting de 2.0 kunnen maar dan is het weer wat je zegt.Ze worden gewoon erg warm als je hoge druk wilt draaien (in combinatie met veel toeren van de charger).
Optie is de eaton een hele grote fohn aandrijven. HINT :o:D22 februari 2011 om 19:24 #17373164Moet het niet zijn, de Eaton een hele grote fohn te laten aandrijven :jerry
Maaruh eerst maar is zo rijden denk ik :angel
22 februari 2011 om 19:28 #17373165ja laten aandrijven..
Beetje type mongool af en toeJe weet toch
Heb vorige week nog gereden met ding
wel kicken hoor :D27 februari 2011 om 12:54 #17373167net even weer een en ander getest na de aanpassingen van vorige week.
Lekkage van de olie bij de afdekplaat van de ontsteking is nu ok.Lekkage bij de bak is opgelost.
De brandstoflekkage die ik had gevonden is opgelost.
Nu kwamen er nog 2 kleine lekkages aan het licht.Aanpassingen zijn gemaakt. Aankomende week alles nog een keer testen :D
4 maart 2011 om 07:44 #17373168Gaat de goede kant op dus :D
Corsa gaat bij ons de deur uit voor een mooi prijsje, een diesel gaat zijn entree maken ;)
Groetjes daar!
Ons7 maart 2011 om 19:11 #17373169brandstofsysteem is nu eindelijks lekvrij.
Me is happy :Dmorgen ga ik de trailer halen, en dan woendag t/m vrijdag op pad :)
I’m going to have a lot of fun, i think :angel
@rene, ben benieuwd. wat voor diesel? opel?7 maart 2011 om 19:21 #17373170 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.