Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2011 om 12:00 #17373117
[rquote=1863745&tid=79903&author=2000]Dat is serieuse sh!t :o:thumbup
Ik had niet zo veel zin om 47 pagina’s door te lezen, maar wat wordt/is het te verwachten vermogen?
[/rquote]Maar het is zeker wel de moeite waard om die 47 (bij mij 72)pagina’s door te lezen;):thumbup
9 februari 2011 om 13:25 #17373118[rquote=1864043&tid=79903&author=*Hakkie*][rquote=1863745&tid=79903&author=2000]Dat is serieuse sh!t :o:thumbup
Ik had niet zo veel zin om 47 pagina’s door te lezen, maar wat wordt/is het te verwachten vermogen?
[/rquote]Maar het is zeker wel de moeite waard om die 47 (bij mij 72)pagina’s door te lezen;):thumbup[/rquote]
Het is inderdaad zeer leuk om alle pagina’s door te kijken/lezen.
Bij mij zijn het er 29 :angel
9 februari 2011 om 13:53 #17373119AnoniemLid sinds:
1 January 1970En bij mij 15 :P
9 februari 2011 om 14:24 #17373120Ziet er netjes en veelbelovend uit, waar heb je die mooie schuifraampjes vandaan van lexaan?
9 februari 2011 om 15:58 #17373121[rquote=1864075&tid=79903&author=freek corsa][rquote=1864043&tid=79903&author=*Hakkie*][rquote=1863745&tid=79903&author=2000]Dat is serieuse sh!t :o:thumbup
Ik had niet zo veel zin om 47 pagina’s door te lezen, maar wat wordt/is het te verwachten vermogen?
[/rquote]Maar het is zeker wel de moeite waard om die 47 (bij mij 72)pagina’s door te lezen;):thumbup[/rquote]
Het is inderdaad zeer leuk om alle pagina’s door te kijken/lezen.
Bij mij zijn het er 29 :angel[/rquote]
Dat doe ik ook wel af en toe, maar nu even niet ;)10 februari 2011 om 09:04 #17373122[rquote=1863745&tid=79903&author=2000]Dat is serieuse sh!t :o:thumbup
Ik had niet zo veel zin om 47 pagina’s door te lezen, maar wat wordt/is het te verwachten vermogen?
[/rquote]Ga ik geen uitspraken over doen.
Ik ben niet van het schatten qua vermogen.Zie ik vanzelf wel bij het afstellen.
Ik weet ook nog niet of we het exacte vermogen van deze motor gaan bekend maken.
Het gene wat telt is de 1/4 mile tijd.
Want grootste probleem is dat mensen kijken naar vermogen en wat je ervoor hebt betaald. Zo krijg ik nu al reactie’s voor veel minder dan wat het project nu gekost heeft heb je een dikke c20let met 350 pk.Deze motor is zo gebouwd dat ze zonder problemen tot 500 – 600 pk moet kunnen hebben.
Ik heb gewoon een basis gebouwd waar ik nog vele jaren mee verder kan :):D
10 februari 2011 om 09:57 #17373123Tsja en een nieuwe Nissan GT-R met 650 pk is sneller op Santa Pod dan een R34 met 1000pk.
Dus vermogen zegt niet altijd iets. ;)15 februari 2011 om 16:25 #17373125zo vandaag ff de corsa op de trailer geladen en een rondje binnenstad gedaan om vervolgens toch maar eens de uitlijning te laten controleren.
Ik zat er niet eens zo heel veel naast. Lukt me aardig elke keer zo in de werkplaats. :DGasten hadden wel lol toen we buiten de corsa ff lieten lopen.Helemaal toen er haast mensen van de fiets af stuiterden…:D
Ook de poulie van de supercharger iets beter uitgelijnd.
En de binnenkant nog eens opgeruimdVoorbumper zit er nu goed op.
Bedrading van de knipperlichten gesoldeerdEn nog wat kleine aanpassingen gedaan aan het lachgas.
Nu schiet het tenminste op.Alleen een kleine lekkage bij het brandstofsysteem.
Daar baal ik van als een stekker want dat kon ik er net niet bij gebruiken.Aankomende week maar eens zien of dat op te lossen is.
Zal eens kijken of ik nog een paar leuke foto”s heb :D15 februari 2011 om 18:12 #1737312615 februari 2011 om 18:21 #17373127i agree servaas :D:D
15 februari 2011 om 18:36 #17373128[rquote=1869446&tid=79903&author=corsaboy]Helemaal toen er haast mensen van de fiets af stuiterden…:D
Zal eens kijken of ik nog een paar leuke foto”s heb :D[/rquote]
I’m all eyes :jerry
15 februari 2011 om 20:06 #17373129[rquote=1869588&tid=79903&author=Corsa_GSi][/rquote]
:thumbup15 februari 2011 om 20:48 #17373130nou dan ook maar even een paar spy pics:
Afstellen poulie van de charger:
Spoorverbreder achter gemonteerd:
Staat een stuk beter aan de achterkant:
En even voor het uilijnen de straat wielen eronder gezet:
15 februari 2011 om 20:56 #17373131mooi om te zien dat afstellen van je poelie,
srry off topic
duparts bv daar haal ik altijd de cheapste opel onderdelen:Ptijdje terug kwamen ze een orgineel oliefilter brengen kosten paar euro uitlaatje voor mij a corsa voor cheap,
zitten toch in broek??15 februari 2011 om 20:57 #17373132Zie ik nou geen uitlaat aan de achterzijde?? Of is dit schaduw??
15 februari 2011 om 21:00 #17373133side pijp volgens mij. kijk maar op de foto van de zijkant.
:D
15 februari 2011 om 21:09 #17373134@kiyamizio idd, duparts zit in broek.
En leveren idd orginele GM onderdelen voor de juiste prijs.Haal al jaren spullen bij ze weg..
Terwijl ze voor mij echt niet in de buurt zitten.
@ronald, ik heb idd een side pipe eronder hangen.
Geen uitlaat meer aan de achterkant voor mij..
Wil vlammen zien in zijspiegel hahahah16 februari 2011 om 09:23 #17373135Het ziet er allemaal weer netjes uit!
16 februari 2011 om 09:27 #17373136:wors:
16 februari 2011 om 11:57 #17373137Heeft de m90 trouwens een olie aansluiting? ik ben bezig met een m45 in mijna manta te bouwen maar daar zit geen externe olieaanvoer op.
16 februari 2011 om 13:06 #17373138nee, de eaton chargers hebben een eigen gesloten olie reservoir
zit gewoon een aftap/vul plug in16 februari 2011 om 15:01 #17373139klopt maar ik dacht mischien is een m90 anders welke olie moet er trouwens in? en nog inbouw tips voor me? motorkeuse? dacht zelf een c20ne of een 2.0E(cih)
16 februari 2011 om 16:38 #17373140voor een 2.0 is een m45 veels te klein.
Als je echt wat wilt, en geloof me, neem een turbo.Veel eenvoudiger te plaatsen.
Ik heb nog 2 motoren staan die ik moet bouwen.
Waarvan 1 gewoon een k16 opkomt.En de andere krijgt een Evo 8 turbo.
Met een charger past nix , alles is custom made
en je sloopt een boel als je test and try gaat doen.Heb niet voor niets een blok of 6 gesloopt voordat ik dit kon bouwen en uit ervaring weet wat wel en niet kan met een charger.
Turbo is vaker gedaan, beter uitvoerbaar en betaalbaar.Charger ombouw is gewoon veel en veel duurder
16 februari 2011 om 16:51 #17373141Als je een dikke turbo wilt bouwen, dan ben je ook veel kwijt. :angel
16 februari 2011 om 17:25 #17373142[rquote=1870269&tid=79903&author=Corsa_GSi]Als je een dikke turbo wilt bouwen, dan ben je ook veel kwijt. :angel[/rquote]
dat hangt ervan af.
Laat ik het zo zeggen.Een TD04 is nog wel goed voor weinig te vinden.
Dit op een c20ne kan toch nog 1.1 bar drukken.Kijk maar naa freek
Dan heb je meer vermogen dan een c20ne met een m45..
Want die m45 is te klein.En qua geld kun je door zelf een spruitstuk te maken ala freek voor heel low budget toch een best snelle motor bouwen :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.