Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2010 om 22:52 #17372917
afgelopen week en voornamelijk vandaag nog meer lachgas spul besteld.
Wanneer dit binnenkomt maak ik wel even een leuke foto :P:P:P28 oktober 2010 om 14:44 #17372918Het alweer dik 10 dagen stil in dit topic :wtf
28 oktober 2010 om 18:17 #17372919hij rijd al sneaky rond :P
en wij maar denken….:o
29 oktober 2010 om 16:51 #17372920zow, idd is ff stil rondom het project althans….
De lexaan ruiten in de deuren zitten erin.Er is nog meer lachgas spul onderweg, dan eerst in de planning stond..
En morgen gaat de kompressor eraf net als alle inlaat delen.
Heb een afspraak bij de persoon die alles gaat verchromen en gaat daar asap al mee bezig.Dit weekend breng ik hem de eerste delen al..
Nu alleen nog de laatste steun aflassen dit weekend en ik kan alles erheen brengen..
Als dat spul terug is kan ik defintief opbouwen… :D
Binnenkort weer foto updates
30 oktober 2010 om 14:10 #17372921vandaag weer lekker bezig geweest:
De charger is aangepakt. Orginele coupler is echt troep.
Nu geen last meer van een veer die kapot kan gaan:Neus eraf
Oude coupler systeem
De nieuwe coupler
Erop geplaatst
Neus erop en alles natuurlijk netjes schoongemaakt van binnen,
tevens friss olie op de kompressor:
Helemaal klaar om zijn werk te doen:
En zo staat ze er nu bij.
Vandaag de kompressor neus steun (inclusief dynamo spansysteem) laten aflassen.
Morgen gaan de eerste delen naar iemand die dit netjes gaat vernikkelen en verchromen.Ook nog een paar andere kleine dingen gedaan zoals een custom made stekker voor de lucht temp sensor welke in het inlaatspruitstuk is geplaatst.
:D
30 oktober 2010 om 15:26 #17372922Het blijft echt een pracht project :thumbup Wil je hem ook nog op kenteken laten zetten? Ga zo door!:thumbup
30 oktober 2010 om 16:06 #17372923nee ding kan never nooit niet op kenteken.
Ik zit gewoon met de geluidslimiet.En ga toch niet op de weg met ding.
Raak ik alleen maar mijn rijbewijs kwijt.Vind ik het niet waard
30 oktober 2010 om 16:15 #17372924Wat doet die coupler precies ??
30 oktober 2010 om 16:23 #17372925zorgt voor de overbrenging tussen de poulie en de tandwielen van de wokkels
30 oktober 2010 om 16:34 #17372926lijkt me een ‘flexibele’ koppeling, dattie niet direct verbonden is met de aandrijfpully. (Damn, bent met net voor :P)
Wordt steeds mooier :thumbup
30 oktober 2010 om 16:41 #17372927thx harold…
30 oktober 2010 om 16:44 #17372928nais hoor!
wat komt er dan boven de geluids limiet uit? ik neem aan dat je de compressor bedoelt? en niet het geluid van de uitlaat?
lijkt mij wel erg verleidelijk als je hem voor de deur hebt staan om ff een blokje om te rijden :):wors
30 oktober 2010 om 16:54 #17372929zowel de kompressor als de uitlaat..
En dat het verleidelijk is is juist de reden voor me,
anders pak ik die wagen voor alle leuke ritjes..31 oktober 2010 om 14:03 #17372930erg verstandig marcel :)
hiermee wil je niet even een stukje gaan rijden. dit soort machines zet je alleen in de eerste versnelling om te stagen ;)
31 oktober 2010 om 15:04 #17372931origineel gepost door corsaboy
zorgt voor de overbrenging tussen de poulie en de tandwielen van de wokkelsokok, een soort dempingblok ? want anders zat de poulie wel direct op de tandwielen gemonteerd ?
31 oktober 2010 om 15:28 #17372932het orginele systeem met de veer zorgt er inderdaad voor dat je een mindere hardere klap krijgt in die aandrijving.
Alleen wil die veer wat erin zit nog wel eens kapot gaan of slap worden waardoor je een hard metaal geluid krijgt.Mijn charger is nieuw maar heeft wel een probleem met die veer.
Dus vandaar meteen de echte werkende oplossing: een massieve coupler.In de states rijd iedereen met zijn massieve :)
31 oktober 2010 om 17:03 #17372933origineel gepost door 5chaap2k
erg verstandig marcel :)hiermee wil je niet even een stukje gaan rijden. dit soort machines zet je alleen in de eerste versnelling om te stagen ;)
Ik moet zeggen dat het toch best leuk is hoor met een snelle wagen op de openbare weg. Zeker als je dicht bij de Duitse grens woont. In Nederland moet je wel erg oppassen.
Ik snap de keuze van Marcel ook wel. Maar hoe vet zou het zijn om een rondje te rijden met die wagen.
31 oktober 2010 om 18:43 #17372934ik weet het boris,
En ja ik woon nog geen minuut van de duitse grens. Kan het lopend af.Heb er al vaak over zitten te twijfelen.
Apk komt er wel op. Dat is iets wat ik me wel heb voorgenomen..:)
Vandaag alle delen die een behandeling nodig hebben weg gebracht. Krijg het binnen 2 weken terug, kan zelfs deze week mits het chemisch nikkel bad gebruikt kon worden..
1 november 2010 om 16:32 #17372935zo ook op 2 velgen de toyo’s laten leggen.
Ben alleen 1 opvulring kwijt.Die ff scoren en ik kan de normale wielen monteren en de uitlijning controleren..
:D
Zal aankomende week wel even een foto maken :D
1 november 2010 om 16:37 #17372936origineel gepost door corsaboy
het orginele systeem met de veer zorgt er inderdaad voor dat je een mindere hardere klap krijgt in die aandrijving.
Alleen wil die veer wat erin zit nog wel eens kapot gaan of slap worden waardoor je een hard metaal geluid krijgt.Mijn charger is nieuw maar heeft wel een probleem met die veer.
Dus vandaar meteen de echte werkende oplossing: een massieve coupler.In de states rijd iedereen met zijn massieve :)
Ok nu begrijp ik idd hoe die coupler icm die veer werkt. Een massieve coupler is dat verder niet nadelig voor de lagers in de compressor ?
Tis overgens geen kritiek ofzo want ik heb verder ( nog ) geen verstand van compressoren, het is vooral interesse in de werking en de techniek van de compressor.1 november 2010 om 16:44 #17372937ja je kompressor krijgt iets meer op zijn donder.
Als je hard in toeren wisseld.
Maar goed heb alle lagers op voorraad liggen nu voor een eaton m90..Dus dat is niet zo’n heel probleem.
En alles is al nieuw dus die gaat wel een paar jaar mee.Tevens zie je in de states echt iedereen de oude coupler wisselen voor een massieve, want als de veer van de orginele breekt heb je nog veel meer ellende helaas. :swear
3 november 2010 om 17:03 #17372938zow eerste NOS delen weer binnen.
Nieuwe fles, fles warmer en down-tube.Volgende week hopelijk mijn purge kit en adapters voor de safety down tube..
:D Mooi spul weer
3 november 2010 om 17:20 #17372939what the #$%^is een safety down tube ?:hmmz
:P
3 november 2010 om 17:28 #17372940I dont know what the f*ck it is….but it sounds freaking awsome! king:
Ben benieuwd naar de toekomstige blingbling pics en een leuke film zou ook wel weer eens mooi zijn:wors
3 november 2010 om 17:53 #17372941 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.