Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 september 2010 om 20:18 #17372892
:wub :wub
mooie foto’s
29 september 2010 om 13:06 #17372893ziet er veel te mooi uit marcel!
29 september 2010 om 14:53 #17372894Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?
29 september 2010 om 16:04 #17372895Originally posted by rallyastra
Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?heb je een auto die 2 liter homokineten sloopt dan?
29 september 2010 om 17:25 #17372896goed bezig marcel!!!
ziet er erg goed uit!!!
30 september 2010 om 12:44 #17372897origineel gepost door corsaboy
Originally posted by rallyastra
Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?heb je een auto die 2 liter homokineten sloopt dan?
Ja en aandrijfassen, heb een Astra kitcar rallyauto die loopt aan de lopende band aandrijfassen en homo’s. Moet echt iets er op zien te vinden want met 250pk, sper van Opel motorsport en sliks gaat dat echt niet goed.
1 oktober 2010 om 10:39 #17372898Springen ze veel met die auto tijdens de rally’s?
Wanneer breken ze die homokineten? bij het uitkomen van een bocht?
Wat voor een opel motorsport sper gebruiken ze een Quaiffe of een platensper?
Is de motorophanging origineel?
1 oktober 2010 om 14:55 #17372899Vage van die assen, rij al tijden met dikke M-Tech assen en 2 liter homo’s, Quaife sper en nog geen homo of as verrot gereden (Nordschleife en 1/4Mile). :hmmz
Zal wel door het springen enzo komen….
1 oktober 2010 om 15:56 #17372900zijn idd wel zaken die erg van belang zijn.
Net als de homokineten zijn dat steeds nieuwe of gebruikte?Misschien eens assen proberen die van iets harder staal zijn.
Punt is altijd wel dat de zwakste schakel breekt. Zie ook de problemen die ik had met de 8v motor. Daarin was de tuimelaar het zwakst. Maar als je daar versterkte in plaats loop je weer kans iets anders te slopen wat nog meer schade oplevert.
Back ontopic.
Aankomende week ga ik ff de brandstof een half uurtje rond pompen om de eventuele rotzooi in de tank in het filter te krijgen.Vervolgens frisse benzine erin en een schoon brandstoffilter.
Dan alles eens op druk gaan zetten..
1 oktober 2010 om 15:57 #17372901spannennnnnnd…
1 oktober 2010 om 18:33 #17372902Originally posted by cooperdude
spannennnnnnd…Ja he..
Kriebelt aardig3 oktober 2010 om 19:04 #17372903echt nieuwschierug naar de sound straks mars…:wub
en echt mooi zelfs.
3 oktober 2010 om 19:31 #17372904origineel gepost door rallyastra
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by rallyastra
Marcel, weet jij nog een oplossing voor sterkere homokineten ?heb je een auto die 2 liter homokineten sloopt dan?
Ja en aandrijfassen, heb een Astra kitcar rallyauto die loopt aan de lopende band aandrijfassen en homo’s. Moet echt iets er op zien te vinden want met 250pk, sper van Opel motorsport en sliks gaat dat echt niet goed.
weet niet of je er iets aan hebt maar, in de autocross worden vaak kruiskoppelingen gebruikt.
bij sprinters en verlaagde kevers.
vroeger had je een of andere jappenbak, waar ze onder zaten, dacht ik.
informeer eens bij:
zomer autosport
peters autosport
r power.
er zullen er wel meer zijn, maar weet zo snel niet wie.
succes ermee.groeten.
3 oktober 2010 om 22:10 #17372905Ik heb hier nog een setje verparts aandrijfassen liggen met aan de buitenzijde audi 200 homos en speciale naven…..
die zijn bestand tegen een wat sterkere motor als in die astra ligt.
En 4×4 dat zijn assen voor achterwielaandrijvers,die kunnen de stuurhoek niet aan.
En voor de cross/rally is een quaife eigenlijk ruk,er is altijd 1 as die het het zwaarst op zijn falie krijgt en die gaat stuk.
grEn sorry marcel…
4 oktober 2010 om 05:22 #17372906zolang het lekker technisch blijft no problem. Kunnen mensen wat van leren, dat is toch altijd positief.
9 oktober 2010 om 08:47 #17372907zow ben alweer een heel eind opgeschoten.
Brandstofpomp heeft een aantal uur gelopen om de benzine ff lekker rond te pompen en ik dus een schone tank heb.
Meteen de oude benzine eruit, vandaag nog ff benzine filter vervangen.Brandstofleidingen nu omgezet naar steel braided en aangesloten op de catchtank.
Ook even een oplossing gezocht voor de lexaan ruit.
Nu alleen nog even vastzetten dat deze niet meer naar beneden zakt.:D:D
Ook de lachgas toevoer leiding even netjes door een rubbertje daar buiten gehaald.
Voor de rest garage opgeruimd en een klein beetje laatste dingen afgewerkt.meteen nog ff 2 foto’s geschoten:
9 oktober 2010 om 10:05 #17372908Wanneer kan je ‘m starten?
:wors
9 oktober 2010 om 10:10 #17372909Heb je je motorkap nog wel gepast tussentijds? Of heb je daar al aan gedacht?
:thumbup9 oktober 2010 om 13:19 #17372910jah,nou niet meer ouwhoeren marcel,ik wil hem nu wel eens met motorkap zien.:P
zoeper wark kerl.:thumbupwacht met spanning op de eerste geluidjes…….:wub
9 oktober 2010 om 14:05 #17372911dude nu moet ik echt eens een keer aankomen….
(ps als je hem soms toevallig in 1 weekend voor de eerste keer gaat starten moet je me ff van te voren bellen…als ik dan niks te doen heb kom ik ZEKER jou kant op!!!!!!!!)
10 oktober 2010 om 10:37 #17372912denk dat ie dan wel een mass sms kan doen, kom ik ook met de opc die kant op :)
10 oktober 2010 om 11:42 #17372913Goed bezig Marcel, je zal veel bekijks krijgen op Drachten en Bitburg
10 oktober 2010 om 20:18 #17372914Hey Marcel. Misschien staat het al ergens, maar kwam het zo snel niet tegen, maar waarom heb je eigenlijk voor die grote kentekenplaat gekozen? Neem aan dat ie vooral op de trailer gaat en de openbare weg bijna niet meer zal zien?
Coole pics weer hoor. Mooi overzichtsfoto van je werkplekkie ook. :thumbup:thumbup
10 oktober 2010 om 20:32 #17372915die grote kentekenplaat komt door de grootheidswaanzin van mijn 2de liefde.
Eerst wou ze erg op een evo lijken vandaar de grote Kentekenplaat. Nu heeft ze het probleem dat ze op een amerikaan wil lijken. We missen alleen 4 cilinders en de aandrijving zit nog aan de voorkant.
Lol
edit,
en ze zal helemaal niet meer op de openbare weg komen.
Aangezien ik mijn roze papiertje wil houden heb ik er voor gekozen om niet meer te gaan knallen op de openbare weg.Want geen rijbewijs is geen werk voor mij.
Soms moet je keuzes maken hé.. :P:P11 oktober 2010 om 21:46 #17372916Of je komt gewoon in DH werken ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.