Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 18:14 #17372817
deze: http://www.pngclub.com/forum/showthread.php?t=114039
dus zet de zaag (lees slijtol, gaat namelijk sneller en wordt er niet moe van) er maar in…
17 augustus 2010 om 08:23 #17372818of plaatschaar :)
17 augustus 2010 om 09:15 #17372819Originally posted by max
of plaatschaar :)heb ik niet haha.
:P17 augustus 2010 om 12:04 #17372820zow vandaag nix gedaan, ja foto’s gemaakt.
Had wat willen doen maar komt er gewoon niet van..Volgende week weer denk ik.
wel de beloofde foto’s:Eentje om het af te leren:
17 augustus 2010 om 12:30 #17372821Ziet er erg netjes uit, succes met de laatste loodjes
17 augustus 2010 om 15:39 #17372822Bijna tijd voor wieeeeeeeeeeeeeeeeee gejank :P
Owh breather mod:
SBD Mod.Moet binnenkort maar is de laatste items voor mijn nieuwe blok gaan bestellen. Gelukkig is het pay-day deze week :P
17 augustus 2010 om 17:48 #17372823Zorg dat die dikke rvs-omvlochten slangen goed vastzitten en nergens langs schuren, ze vreten zich door beweging van de motor e.d. namelijk vrij makkelijk door aluminium en plastic heen.;)
17 augustus 2010 om 18:01 #17372824goeie tip, thx.
Volgens mij had ik ze overal vrij gelegd.
Ik wil nog even van die speciale afstandshouders halen voor meerdere slangen zodat ik ze kan geleiden.Net ff aan het rekenen geweest met de nozzle’s van mijn NOS systeem.
nog even spullen bestellen hiervoor dan is de set weer compleet.
Kom op de 1 of andere manier jets tekort.. althans te kort heb de verkeerde erbij zitten.16x .032 en 8x .024
En geen jets voor de benzine leidingen.nu ff 8x .018 bestellen dan kan ik met de .032 jets gaan rijden..
Later wil ik ooit nog eens de .047 in de nozzles plaatsen haha maar dat gaat nu te gek worden :)
17 augustus 2010 om 18:17 #17372825lekker bezig marcel!!
17 augustus 2010 om 19:20 #17372826origineel gepost door corsaboy
goeie tip, thx.
Volgens mij had ik ze overal vrij gelegd.
Ik wil nog even van die speciale afstandshouders halen voor meerdere slangen zodat ik ze kan geleiden.Net ff aan het rekenen geweest met de nozzle’s van mijn NOS systeem.
nog even spullen bestellen hiervoor dan is de set weer compleet.
Kom op de 1 of andere manier jets tekort.. althans te kort heb de verkeerde erbij zitten.16x .032 en 8x .024
En geen jets voor de benzine leidingen.nu ff 8x .018 bestellen dan kan ik met de .032 jets gaan rijden..
Later wil ik ooit nog eens de .047 in de nozzles plaatsen haha maar dat gaat nu te gek worden :)
bestel ook de .016 mijne liep te rijk met de .018/ .032
en heb de benzinedruk ook moeten verlagen naar 2bar om met de lamda waarde goed te blijven zitten
en .047 ….. jij bent gek :P
ik heb de .018 met .036 steken en dit is al te gek voor woorden. Spaar dan maar ineens voor een NOS controler om toch geleidelijk aan in te spuiten
17 augustus 2010 om 19:59 #17372827tim vergeet niet dat ik maar 2 nozzle’s gebruik..
dus die 2x .047 komt haast gelijk met 4x .032 :)is een kleine 150 pk met 2 nozzle’s hahaha
Ik zit een beetje met ruimte gebrek.
Maar kan ook nog wel zijn dat ik volgens jaar een paar nozzle’s en 2 solenoids bij bestel
geen idee.. misschien ook wel een 2de fles..hangt ervan af wat de motor gaat doen.
ik ben uitgegaan van een benzine druk van 2.8bar met die .018 jets. Ik kan zakken tot 2 bar minder kan de regelaar niet aan geloo fik..NOS controller heb ik liggen.
Volledig op toerental, gasklepstand af te regelen..Zowel in te zetten als piggybag als NOS controller..
Duur ding van iets van 600 euro ofzo..Maar nu eerst maar via dta en een knop
18 augustus 2010 om 16:11 #17372828ok dan heb ik niks gezegd
Maar meestal komen de voorgeschreven Nozzels niet overeen in de mengverhouding die juist moet zijn.
Maar zullen ze ook vooral gedaan hebben voor degene die aftappen van hun orginele benzinecircuit. dat daar de druk van zakt en er ook minder druk word ingespoten. omdat de benzinepomp het debiet niet aankan
18 augustus 2010 om 16:20 #17372829daar zit wel wat in.. Heb jij nog .016 liggen. Ik vind summit qua jets behoorlijk aan de prijs..
10 dollar per stuk.. Of 8 voor 34 dollar. En ik heb er eigenlijk maar 2 nodig.
Maar moet meer spullen hebben daarweg..18 augustus 2010 om 16:29 #17372830Dit is toch wel een erg mooi projekt.. mooi om te zien als er iemand een motor opbouwt met verstand van zaken..
En ook nog leerzaam voor de rest..
19 augustus 2010 om 15:00 #17372831origineel gepost door gsi-maffia
Dit is toch wel een erg mooi projekt.. mooi om te zien als er iemand een motor opbouwt met verstand van zaken..En ook nog leerzaam voor de rest..
Cker een mooi project!
Maar leerzaam… :hmmz:hmmz:hmmz
Dat hele NOS gebeuren snap ik geen reet van :jerry
Zal ook wel komen dat ik er 0 ervaring mee heb en mijn interesses er (ook nog) niet liggen.
Ziet er zeker profi :wors uit hoe deze corsa en C20XE (en alles eromheen) zijn/worden opgebouwd.Echt super :angel
Ik probeer er wat van te leren, maar ik vind het vooral mooi hoe dingen bedacht en uitgevoerd worden en natuurlijk de …
:kewlpics :kewlpics19 augustus 2010 om 18:05 #17372832origineel gepost door corsaboy
daar zit wel wat in.. Heb jij nog .016 liggen. Ik vind summit qua jets behoorlijk aan de prijs..10 dollar per stuk.. Of 8 voor 34 dollar. En ik heb er eigenlijk maar 2 nodig.
Maar moet meer spullen hebben daarweg..heb ze in mijne motor zitten. maar heb er zelf maar 4. en heb ze 12 euro Ex BTW betaald/stuk
Van de Ende: Nos is eigenlijk vrij simpel… Maar de meeste hebben er bang van
19 augustus 2010 om 19:40 #17372833dan is summit nog niet te duur.
Haha.. Zal eens kijken of ze geen mooie setjes hebben zodat ik nog meer kan varieren..27 augustus 2010 om 19:53 #17372834zo, vandaag even bij freddy geweest.
Weer voorzien van veel informatie, olie gehaald en mijn dta even uitgelezen en de map vast aangepast zodat ik zeker stationair zou moeten kunnen draaien hier in de werktplaats.Zondag ga ik oliefilter plaatsen, olie op het blok doen en een stuk bedrading aanpakken.
Teven kijken naar w/m om dat af te kunnen maken…27 augustus 2010 om 20:05 #17372835heb je nog niet oliedruk gedraaid dan? :jerry
27 augustus 2010 om 20:08 #17372836Originally posted by sw16v
heb je nog niet oliedruk gedraaid dan? :jerrynee haha misschien zondag als ik de bedrading op tijd in orde krijg..
Was wel lachen he met freddy, die gast heb altijd van die mooie verhalen.. echt heerlijk.. Kom er graag :thumbup28 augustus 2010 om 11:13 #17372837Ben benieuwd!!
En Freddy rulezz :thumbup
28 augustus 2010 om 20:08 #17372838ik ben weer :kewlpics geil!
kom maar op:D
29 augustus 2010 om 16:11 #17372839vandaag best wat kunnen doen,
Olie filter (vol met olie geplaatst), olie afgevuld.Bedrading van startmotor, dynamo, oliedrukverklikker gemaakt.
Alles op nieuw en opmaat. Zodat de bedrading netjes weg gewerkt is.
Bedrading gemaakt van dynamo naar startmotor en vervolgens naar de accu (constante +).Deze bedrading natuurlijk ook ff netjes weggewerkt.
Vervolgens de electrische systemen en master cut-off getest.
Dit werkt ook naar behoren,Toen kon ik het niet laten om oliedruk te draaien.
Had nog wel een kleine oil leak, maar deze is opgelost.En het belangrijkste, de motor draait mooi rond en ik heb oliedruk king:king:
Ben als een kind zo blij :D:D29 augustus 2010 om 16:20 #17372840nice nice ! waar had je de olielek als ik vragen mag ? niks ernstigs hoop ik ? Kan haast niet lijkt me met het werk wat hier verricht word ! :P
29 augustus 2010 om 16:25 #17372841laten we het e rmaar op houden dat ik een foutje had gemaakt..
Was een imbusbout vergeten in het onderblok.
Hoe ik dat heb gehad weet ik nog steeds niet.loop er ook al een paar uur over na te denken hahahahah
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.