Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2010 om 20:31 #17372792
euhm ja hoe zeg je dat..
tis net een stuurbekrachtiging in een corsa b met 2.0 die je opspant..
Zoiets heb ik nu ook op de dynamo..en lijkt te werken…
3 augustus 2010 om 16:12 #17372793Zow vandaag weer wat spullen binnen gekregen.
Door die klote rug kan ik alleen niet de garage in maar goed..Loopt wel weer los:
3 augustus 2010 om 16:30 #17372794origineel gepost door corsaboy
euhm ja hoe zeg je dat..
tis net een stuurbekrachtiging in een corsa b met 2.0 die je opspant..
Zoiets heb ik nu ook op de dynamo..en lijkt te werken…
Ah op die fiets, beetje volgens het jappen princiepe…
Ik begrijp. Ga ik ook eens wat op verzinnen.
3 augustus 2010 om 16:42 #17372795leuk spulletjes :D
wat voor accu is dat, lijkt me heel licht en dus ideaal voor draggen :)
btw laat me weten zodra je de aard van je rugklachten weet!:vertag
succes en beterschap!
3 augustus 2010 om 18:04 #17372796wat is het een gel accu? levert zon ding genoeg vermogen voor het starten?
3 augustus 2010 om 19:35 #17372797zow toch de zin gevonden om de garage in te gaan.
tanden op elkaar en aan de hobby.accu bak houder ding is ook klaar. nog 2 gaatjes boren en 2 boutjes plaatsen en deze zit ook weer goed vast.
Vervolgens wordt deze ook verchroomd.bling bling onder mijn kap :)
@kiyamizio
ja dit is een gel accu welke voldoende vermogen heeft om te starten, anders had ik deze ook niet gekocht.
Is speciaal voor de rally, racesport, dragrace.3 augustus 2010 om 21:58 #17372798Marcel,
Pas wel op met die massasloten…..
Een paar druppels water en je mist ineens je voeding,trust me ik ken die krengen.
Zorg dat je een krimpkous zo krimpt dat hij strak om de sleutel zit en kan draaien op het huis.
zo blijft de boel droog en werkend.
verder super werk,bijna lopen?
gr dennis4 augustus 2010 om 05:09 #17372799goeie tip.
thx dennis. zal ff passende krimpkous zoeken…ja ik moet nog een paar dingen binnen krijgen.
en dan leidingen aansluiten, bekabeling in orde maken en de motorkabelboom iets uitbreiden zodat ik meer functie’s in de dta kan gebruiken.Als dat gedaan is ben ik een heel eind..
4 augustus 2010 om 16:13 #17372800en wij maar vol spanning wachten.
geintje, word wel een van de mooiste prive sprint/drag wagens die er mee doen.
we verwachten natuurlijk wel veel filmpjes als het meisje klaar is.groeten.
4 augustus 2010 om 16:28 #17372801misschien een rare vraag.
maar waarom de accu niet achterin?
ik neem aan dat hij niet de zwaarste is,maar alle gewicht dat je achterin kan plaatsen,is dat niet meegenomen?4 augustus 2010 om 16:31 #17372802Waar heeft marcel zijn aandrijving?
4 augustus 2010 om 17:20 #17372803wou net zeggen, zoveel mogelijk gewicht op de voorwielen zodat die lekker grip hebben:D:D
goed bezig marcel!!
4 augustus 2010 om 19:58 #17372804vandaag de accu + kabel ff aangesloten op de master cutt off en het systeem getest.
So far so good,Niet ff fatsoenlijke materialen halen en alles netjes vast zetten en bekabeling afmaken..
:agent4 augustus 2010 om 20:31 #17372805origineel gepost door stoppelflieger
Marcel,
Pas wel op met die massasloten…..
Een paar druppels water en je mist ineens je voeding,trust me ik ken die krengen.
Zorg dat je een krimpkous zo krimpt dat hij strak om de sleutel zit en kan draaien op het huis.
zo blijft de boel droog en werkend.
verder super werk,bijna lopen?
gr dennisBen met je eens dat ze vrij storings gevoelig zijn! zeker omdat er water op de contacten kan komen IN de schakelaar ja….
ff spuitje dikke niet brandbare ‘siliconen/teflon achtige’ spray er in, en dan in het gat waar de sleutel in komt een klodder dik vet…… dit is bijna het enige wat helpt!
dat van de krimpkous is idd ook wel een goeie, misschien combi van dit alles doen.
7 augustus 2010 om 09:38 #17372806net ff hok van badmuts een grote beurt gedaan.
Ook ff de bakolie in mijn versnellingsbak gegooid.Toen ff bezig met het kleppendeksel wat er tijdelijk opkomt. Moest ff goed schoon gemaakt worden.. Eerste rond is klaar. Nu ff een tijdje laten weken in de pertoleum..
Heb ook nog een beetje klein grut gekregen.
Binnenkort maar eens olie op het blok gooien en eens even oliedruk gaan draaien.. ;)7 augustus 2010 om 10:17 #17372807Cut off switch moet je niet wachten met het monteren daarvan tot je bedacht hebt wat je met de motorkap gaat doen? Misschien zeg ik wat stoms hoor :)
7 augustus 2010 om 11:51 #17372808denk dat het straks kwestie is van uitmeten op de kap waar de Cut off switch zit en dan gat boren en klaar?
of ze ik het verkeerd?:P
iig blijft een mooi project om te volgen.
ben net als de meeste benieuwd hoe hij gaat klinken en wat hij op de 1/4mijl aan tijden neerzet.7 augustus 2010 om 12:51 #17372809origineel gepost door corsaboy
net ff hok van badmuts een grote beurt gedaan.hok? :fy1 hahahaha
7 augustus 2010 om 15:32 #17372810origineel gepost door corsaracer
wou net zeggen, zoveel mogelijk gewicht op de voorwielen zodat die lekker grip hebben:D:Dgoed bezig marcel!!
lijkt me dat hij al genoeg gewicht voorin heeft.
zal van achter lekker zweven als hij te licht is,of niet?7 augustus 2010 om 15:54 #17372811Zolang het geen stoppie maakt aan het einde van de strip is er niets aan de hand :agent
7 augustus 2010 om 19:14 #17372812ik weet hoe de kap komt…
Dus dat is geen probleem.Master cut-off komt op die plek..
In de paravaan.Gewicht moet zo veel mogelijk voorin.
daarom baal ik zo dat ik de orginele tank tijdelijk moet terug hangen..
@badmuts, ok ok roest bak.. Hahahhahaha16 augustus 2010 om 14:56 #17372813Zow vandaag bij niels de laatste slang opgehaald.
En meteen vanmiddag aan de hobbie.Alle brandstofleidingen van catchtank naar pompen naar motor en lachgas solenoid en terug zitten erop.
Morgen de instelbare regelaar van het NOS systeem nog vast zetten en dan alle leidingen nog een rustig nalopen en vastzetten zoals ik wil.Regelaar getest en die gaat netjes bij 2.7 bar open (van het nos systeem).
Morgen die van de motor even afstellen en dan nog de neussteun bouwen van de charger…Daarna maar weer eerst naar de boot.
Ook nog zat te doen…16 augustus 2010 om 17:57 #17372814:kewlpics
16 augustus 2010 om 18:09 #17372815nog niet gemaakt doe ik morgen even.
Net ook het zwarte klepdeksel verder schoongemaakt van binnen.Deze is weer heel mooi schoon.
Tevens direct de breather mod toegepast.Nieuw klepdeksel pakking tussen en alle bouten van het kleppendeksel vervangen voor nieuwe exemplaren.
Morgen de leidingen afwerken, instelbare regelaar van het nos vastzetten en de catchtank en de pompen vastzetten..
Gaat nu lekker16 augustus 2010 om 18:10 #17372816Breather mod…..
De gaatjes mod of de zet de zaag er maar in mod?
Ben benieuwd naar de pic’s
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.