Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2009 om 18:07 #17372466
CB, ik zit net ff op de quaife site te neuzen..
The Quaife ATB Helical LSD differential for Opel Astra F20 is also now subject to a lifetime warranty (subject to terms and conditions).
of valt dit probleem erbuiten? wil er ook 1, maar zulke fratsen zijn wel een beetje jammer als t over zo’n bedrag gaat..
30 november 2009 om 19:20 #17372467ja die terms and conditions maken het haast onmogelijk om dit te verhalen..
Er staat ook overal dat het alleen voor straat gebruik is en niet voor burnouts en circuit zooi.Had ook geen zin om het ding op te sturen..
Ik heb er destijds iets van 10 verkocht..
waarvan 2 problemen hebben..Die van Folkert was nog iets verder beschadigd aangezien hij er te laat achter kwam en helaas ook nog verder moest doorrijden.
Ik kwam er bij toeval nog enigzins op tijd achter :)
blijft wel een aanrader verder hoor..
Zit zelf te denken om nog betere olie te gaan gebruiken voor het dragracen zodat ie beter koelt…4 december 2009 om 13:16 #17372468ik wou graag weten hoe je bij de 8v het hebt opgelost met de lmw ik ben ook van plan een compressor op een 8v te plaatsen maar zat met de lmw in mijn maag hoe ik dat moest aanpakken heb je wat tips
4 december 2009 om 14:23 #17372469FF een oliekoeler maken voor je versnellingsbak ! Bakolie word zo vreselijk warm, zelfde als een achterdiff.
4 december 2009 om 15:23 #17372470origineel gepost door hanskadett
ik wou graag weten hoe je bij de 8v het hebt opgelost met de lmw ik ben ook van plan een compressor op een 8v te plaatsen maar zat met de lmw in mijn maag hoe ik dat moest aanpakken heb je wat tipswat is een lmw?
4 december 2009 om 16:50 #17372471luchtmassameterweger :jerry
don`t know
back ontopic :P
4 december 2009 om 16:53 #17372472origineel gepost door corsaboy
ja die terms and conditions maken het haast onmogelijk om dit te verhalen..
Er staat ook overal dat het alleen voor straat gebruik is en niet voor burnouts en circuit zooi.Had ook geen zin om het ding op te sturen..
Ik heb er destijds iets van 10 verkocht..
waarvan 2 problemen hebben..Die van Folkert was nog iets verder beschadigd aangezien hij er te laat achter kwam en helaas ook nog verder moest doorrijden.
Ik kwam er bij toeval nog enigzins op tijd achter :)
blijft wel een aanrader verder hoor..
Zit zelf te denken om nog betere olie te gaan gebruiken voor het dragracen zodat ie beter koelt…quaife heeft momenteel zeer grote problemen met de kwaliteit:thumbdown
De klauwbakken zijn helemaal een drama.
synchro bakken blijven wel goed omdat je de originele opel synchros hergebruikt.4 december 2009 om 20:11 #17372473Originally posted by hanskadett
ik wou graag weten hoe je bij de 8v het hebt opgelost met de lmw ik ben ook van plan een compressor op een 8v te plaatsen maar zat met de lmw in mijn maag hoe ik dat moest aanpakken heb je wat tipsAls je hier al mee in je maag zit zou ik zeggen begin er niet aan. Die lmw is de eenvoudigste optie…
Klinkt hard maar blijft gewoon lastig die kompressor motoren :vertag
4 december 2009 om 20:13 #17372474Originally posted by rallyastra
FF een oliekoeler maken voor je versnellingsbak ! Bakolie word zo vreselijk warm, zelfde als een achterdiff.Heb je hier voorbeelden van??
Want dat is idd wel een optie ja :D4 december 2009 om 20:18 #17372475Denk niet dat dáár nou het probleem aan ligt?
bij ons word het niet gedurende een hele lange tijd extreem warm. word maar +-14sec belast. daarna kan het weer x minuten afkoelen.
wantja. bij velen gaat het wél goed op de zelfde manier!
4 december 2009 om 22:44 #17372476Olie kan toch meer ermee te maken hebben dan je denkt, vooral de koeling hiervan. Als je de sper 14 sec. max. zou belasten en je staat daarna stil loopt de temperatuur van de olie eerst nog op voordat hij gaat dalen. Een mooi voorbeeld is motorolie, je kan meerdere soorten olie in je blok gooien je zal er niet gelijk iets van merken totdat je motor echt een keer goed warm word als de temperatuur echt te hoog word gaat olie polymeren, smerende werking verdwijnd met alle gevolgen van dien. Mooi voorbeeld bij opel hadden ze een 2,3 diesel blok van een omega staan die was op de de duitse autobahn met flink gas erop bij een tankstation gestopt om even te tanken. Instappen en de motor heeft het nooit meer gedaan de temperatuur is na het uitzetten zo hoog opgelopen dat de zuigers vastgesmolten zaten in de cilinderwand.
4 december 2009 om 23:07 #17372477origineel gepost door corsaboy
Originally posted by hanskadett
ik wou graag weten hoe je bij de 8v het hebt opgelost met de lmw ik ben ook van plan een compressor op een 8v te plaatsen maar zat met de lmw in mijn maag hoe ik dat moest aanpakken heb je wat tipsAls je hier al mee in je maag zit zou ik zeggen begin er niet aan. Die lmw is de eenvoudigste optie…
Klinkt hard maar blijft gewoon lastig die kompressor motoren :vertag
:thumbup:thumbup
5 december 2009 om 10:14 #17372478Originally posted by Corsa16V
Olie kan toch meer ermee te maken hebben dan je denkt, vooral de koeling hiervan. Als je de sper 14 sec. max. zou belasten en je staat daarna stil loopt de temperatuur van de olie eerst nog op voordat hij gaat dalen. Een mooi voorbeeld is motorolie, je kan meerdere soorten olie in je blok gooien je zal er niet gelijk iets van merken totdat je motor echt een keer goed warm word als de temperatuur echt te hoog word gaat olie polymeren, smerende werking verdwijnd met alle gevolgen van dien. Mooi voorbeeld bij opel hadden ze een 2,3 diesel blok van een omega staan die was op de de duitse autobahn met flink gas erop bij een tankstation gestopt om even te tanken. Instappen en de motor heeft het nooit meer gedaan de temperatuur is na het uitzetten zo hoog opgelopen dat de zuigers vastgesmolten zaten in de cilinderwand.ja precies.. daar zat ik ook mee.
Het gekke is gewoon dat wanneer ik de temperatuur genoeg laat dalen en mijn auto naar voren drukte of steeds starte en direct weer uitzette er niets aan de hand was.Maar oh wee als ik mevrouw een minuut stationair liet draaien, dan was het feest. Gaat ze gewoon de 3de versnelling niet meer in.. en al dat soort ellende..
om gek van te worden
5 december 2009 om 12:31 #17372479ja oke, priseas draait ook altijd wel mee dus olie word ook wel ‘warm’.
maar toch… geloof daar niet in! anders zouden er veeeeel meer problemen mee hebben.want die +-14sec die je rijdt. daarvan rij je ook weer een x seconden/minuten terug. dus zou de olie genoeg doen rondslingeren en koelen.
het kan wel komen van de kwaliteit olie die je gebruikt,maar dat is een heel ande verhaal!
denk gewoon dat het stukje kwaliteit is?
want auto’s zijn er ook standaard met sperdifferentielen geleverd, en daar zitten ook geen koelers op.
als we nou rally reden of aan bergrennen/slalommen deden zou ik pas zeggen dat bakolie koeler effectief zou zijnvind het jammer dat quaife er zo op reageert ipv het wil gaan onderzoeken!
5 december 2009 om 12:47 #17372480Originally posted by sw16v
ja oke, priseas draait ook altijd wel mee dus olie word ook wel ‘warm’.
maar toch… geloof daar niet in! anders zouden er veeeeel meer problemen mee hebben.want die +-14sec die je rijdt. daarvan rij je ook weer een x seconden/minuten terug. dus zou de olie genoeg doen rondslingeren en koelen.
het kan wel komen van de kwaliteit olie die je gebruikt,maar dat is een heel ande verhaal!
denk gewoon dat het stukje kwaliteit is?
want auto’s zijn er ook standaard met sperdifferentielen geleverd, en daar zitten ook geen koelers op.
als we nou rally reden of aan bergrennen/slalommen deden zou ik pas zeggen dat bakolie koeler effectief zou zijnvind het jammer dat quaife er zo op reageert ipv het wil gaan onderzoeken!
Vergeet niet dat mijn probleem komt doordat ik wel iets meer warmte onder de kap had altijd dan een gemiddelde motor.
Als ik normaal rij was er nooit iets aan de hand. Alleen bij te lang stil staan in de line up met draaidende motor…
Ik gooi het op de toleranties van quaife icm de olie…5 december 2009 om 19:47 #17372481marcel …’t wordt een sprintert ….dus dan kan jij ook een lichtgewicht afzuiger erin maken hoor….en dan kan jij best wel ;)
6 december 2009 om 15:07 #17372482heb al van 2003 een qauife ATBsper en heb altijd LUCAS oil gebruikt voor sperdifs. Nooit problemen gehad.
Mooi werk al geleverd trouwens.greetz
6 december 2009 om 16:38 #17372483Originally posted by CORSA2L16VALVE
heb al van 2003 een qauife ATBsper en heb altijd LUCAS oil gebruikt voor sperdifs. Nooit problemen gehad.
Mooi werk al geleverd trouwens.greetz
welke specs voor deze lucas olie..
Ik zat zelf te denken om alles van castrol te nemen…Betaal je misschien wel iets meer maar ik heb gezien hoe motor delen uit de cross weg kwamen en hoe het intern eruit zag.. Echt super… :vertag
7 december 2009 om 10:51 #17372484origineel gepost door corsaboy
Originally posted by CORSA2L16VALVE
heb al van 2003 een qauife ATBsper en heb altijd LUCAS oil gebruikt voor sperdifs. Nooit problemen gehad.
Mooi werk al geleverd trouwens.greetz
welke specs voor deze lucas olie..
Ik zat zelf te denken om alles van castrol te nemen…Betaal je misschien wel iets meer maar ik heb gezien hoe motor delen uit de cross weg kwamen en hoe het intern eruit zag.. Echt super… :vertag
Als ik 1van de weken nog eens op werk kom zal ik eens kijken. Mijne vrachtwagen staat daar met alles erin en zit thuis met een scheurtje in mijne pols
maar hou je op de hoogte
greetz
7 december 2009 om 18:23 #17372485Ik rijdt met de sper gewoon met de door Opel voorgeschreven F28 bakolie erin zonder problemen.
7 december 2009 om 19:30 #17372486Originally posted by Corsa_GSi
Ik rijdt met de sper gewoon met de door Opel voorgeschreven F28 bakolie erin zonder problemen.hoop je.. Ik kon het ook niet zien aankomen de problemen met de homokineet en folkert ook niet
9 december 2009 om 18:49 #17372487Ik gooi er EP80W90 olie op, platensperren worden nog warmer dan een torsiesper. Dunnere moet je echt NIET nemen, gooi er ook vaak nog een toevoeging door zodat de olie beter blijft hechten. Die toevoeging is nog dikker.
30 december 2009 om 19:56 #17372488Gister lekker bezig geweest samen met Max..
Max, thx voor je hulp en de brainstorm sessie…
KISS
30 december 2009 om 20:04 #17372490ziet er goed uit :wub:wub
30 december 2009 om 20:08 #17372489dat ziet er potverdomme geil uit eh! Prachtig!!! Hoe zit je eigenlijk met je motorkap?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.