Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2009 om 19:59 #17372441
VET VET VET VET!!!!!!!
Voor de eerste keer dat ik dit Topic bekijk
Die Motor —> SCHITTEREND!!!! :o:o:thumbup:thumbup kwijl kwijl
Respect voor dit werk :thumbup22 november 2009 om 13:20 #17372442thx..
Gister ff de werkplaats opgeruimd en verder gegaan met mijn diff :
http://www.youtube.com/user/marceldebbie#p/a/u/0/04e0zdZjpB4
22 november 2009 om 13:23 #17372443Heh? ben jij aanhet doen met dat diff dan?
22 november 2009 om 13:27 #17372444mijn quaife diff is defect…
Die engelsen ook met de toleranties…heel irri. En kost mij weer een partij werk helaas.
22 november 2009 om 13:52 #17372445ding aan het inlopen ofzo????
Ziet er verder wel lekker uit zo in de motorruimte.
22 november 2009 om 21:15 #17372446nice,motor ziet er goed uit :kewlpics:kewlpics
22 november 2009 om 21:22 #17372447ja wat gebeurt daar? ik snap het niet :(
22 november 2009 om 21:22 #17372448Das een hoon ofzo door dat diff
22 november 2009 om 21:28 #17372449origineel gepost door corsaboy
mijn quaife diff is defect…
Die engelsen ook met de toleranties…heel irri. En kost mij weer een partij werk helaas.
Kan je ook vertellen naar wat voor maten het moet?
gezien ik over een tijdje ook een sper diff wil halen. en helaas weet dat die dingen zich zelf vaker vast bakken.
maak je die oliegroefjes ook dieper?
22 november 2009 om 22:39 #17372450het metaal is dusdanig hard dat er niets aan te wijzigen is..
Mijn homokineet heeft dus vast gezeten en heeft schade veroorzaakt in het smeergedeelte van het diff..Doordat het metaal dusdanig hard is moet de hoon erg lang draaien om het weer een beetje glad te krijgen..
Het probleem is gewoon de combinatie van de gietafwijkingen..Lastig te bepalen.. Inprincipe dient het goed te gaan.
Tip van mij is wel geen diesel homokineten meer te gebruiken icm een quaife sper.Heb het vermoeden dat de metaal legering van deze homokineten minder sterk is dan die van de 2.0 homokineten….
22 november 2009 om 22:39 #17372451Originally posted by noc
nice,motor ziet er goed uit :kewlpics:kewlpicsthx.. nokkies zitten erin hoor :vertag
22 november 2009 om 22:57 #17372452origineel gepost door corsaboy
thx..Gister ff de werkplaats opgeruimd en verder gegaan met mijn diff :
http://www.youtube.com/user/marceldebbie#p/a/u/0/04e0zdZjpB4
Vliegerlied :jerry
23 november 2009 om 08:58 #17372453origineel gepost door corsaboy
het metaal is dusdanig hard dat er niets aan te wijzigen is..
Mijn homokineet heeft dus vast gezeten en heeft schade veroorzaakt in het smeergedeelte van het diff..Doordat het metaal dusdanig hard is moet de hoon erg lang draaien om het weer een beetje glad te krijgen..
Het probleem is gewoon de combinatie van de gietafwijkingen..Lastig te bepalen.. Inprincipe dient het goed te gaan.
Tip van mij is wel geen diesel homokineten meer te gebruiken icm een quaife sper.Heb het vermoeden dat de metaal legering van deze homokineten minder sterk is dan die van de 2.0 homokineten….
hoe dan de aandrijflijn doen?
motersport aandrijfassen ofzow? waarbij 2.0 homokineten gebruikt kunnen worden?
23 november 2009 om 11:04 #17372454jep gewoon dik dik assen uit een stuk :)
marcel lekker bezig! ben echt mega jaloers! :)
23 november 2009 om 11:34 #17372455Bij is die kapot gegaan met 2 liter homokineten
23 november 2009 om 11:48 #17372456dan moet het echt in de toleranties zitten van quaife..
Ik heb de hoon er nu zeker een half uur ingehad,
natuurlijk met de voorschreven smeermiddelen/koelmiddelen en ik denk dat die nog wel een half uur mag voordat alles weer mooi glad is..Vanavond ding maar weer eens aanslingeren :mad:
23 november 2009 om 12:49 #17372457nu zie ik ook dat de compressor groter is dan op die andere foto lijkt…:jerry
en kun je niet beter heeeel ietsje van de homokineet af laten draaien?
lijkt mij makkelijker dan je diff bewerken
23 november 2009 om 12:58 #17372458Originally posted by sjoerdie
nu zie ik ook dat de compressor groter is dan op die andere foto lijkt…:jerryen kun je niet beter heeeel ietsje van de homokineet af laten draaien?
lijkt mij makkelijker dan je diff bewerken
haha foto’s kunnen het beeld idd een beetje verdraaien..
Nou het kwaad is al geschiedt en er zit dus al schade aan het diff. vandaar dat die hoon er doorheen gaat..
Het is ook niet gezegd dat dit bij elk diff gebeurt..
We kunnen er nog niet echt een duidelijk peil op trekken..23 november 2009 om 13:45 #17372459ik zie dat jij uitlaat band gebruikt ik heb het ook op me corsa zitten maar is lang niet zo dik als bij jou jij hebt het der ook om zitten om de temperatuur naar beneden te brengen?
23 november 2009 om 18:03 #17372460origineel gepost door michiel026
ik zie dat jij uitlaat band gebruikt ik heb het ook op me corsa zitten maar is lang niet zo dik als bij jou jij hebt het der ook om zitten om de temperatuur naar beneden te brengen?dat is toch de enige reden om dat spul te gebruiken? :)
t is niet dat t veel andere voordelen heeft
:jerry23 november 2009 om 18:10 #17372461Het ruikt grappig bij de eerste paar keer heet worden king:
Het is stoer, want alle snellere auto’s hebben het erop :jerry
23 november 2009 om 18:21 #17372462Temperatuur is inderdaad een probleem geweest bij mijn vorige motor. Vandaar dat de uitlaat ook netjes ingewikkeld is.. Die warmte moet niet in de motorruimte blijven hangen king:
23 november 2009 om 18:58 #17372463Dat komt goed uit, je motorkap past toch al niet meer, dan kan die er ook wel vanaf blijven :P
EDIT: ja ik zal het reglement nog eens doornemen :thumbup
23 november 2009 om 19:29 #17372464motorkap komt er wel weer op hoor..
Gewoon met een nette hoodscoop :)24 november 2009 om 22:24 #17372465oke jaah dat wist ik al maar mss kon der een andere reden voor zijn wat kost die uitlaat band want ik wil hem opnieuw inwikkelen met dikker band :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.