Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 mei 2008 om 07:25 #17371941
wat lief die wieltjes! :cool:
7 mei 2008 om 08:42 #17371942ziet er goed uit gast :) !!! passen ook erg goed in de wielkasten en komen mooi naar buiten met deze ET waarde, en dat met 125 bandjes.
7 mei 2008 om 10:27 #17371943Zijn die andere stukjes rubber er nu al :vertag
Dit ziet er wel sweet uit :kewlpics
7 mei 2008 om 11:00 #17371944:kewlpics:kewlpics:kewlpics
goed bezig marcel
7 mei 2008 om 19:58 #17371945hehehehe, vet cool conjo :kewlpics
7 mei 2008 om 20:57 #17371946origineel gepost door BadMuts
hehehehe, vet cool conjo :kewlpicsWaarom maak je Marcel uit voor kut? :hmmz
Snap niet wat t met Kewl Pics te maken heeft hoor…
:jerry
7 mei 2008 om 21:04 #17371947:jerry:jerry
heb de eerste 2 rubbers binnen,
de 2 anderen komen binnenkort, max en ik moeten nog ff wat bestellen uit the states :agent7 mei 2008 om 21:08 #17371948wat hoor ik daar een group buy ?
wat kan ik bestellen bij jullie ? :angel
7 mei 2008 om 21:09 #17371949nix…
ik moet namelijk wat hebben en max compleet wat anders..
dus geen group buy7 mei 2008 om 21:12 #17371950he marcel
wielen staan er wel mooi onder zo, zou wel lekker blijven plakken met de toyo’s.
succces verder
grt sylvester
7 mei 2008 om 21:18 #17371951die toyo’s is meer voor op de bank en om hem op de ambulance te rijden.
voor de race komen er toch echte slicks onder..7 mei 2008 om 21:28 #17371952he marcel
ok maar dit zou ook wel lekker willen gaan,succes verder
grt sylvester
17 mei 2008 om 05:43 #17371953zow de piep, ik ben weer wakker.
Drukke dag vandaag, en gister heel veel gedaan.Om 12 uur maar besloten om de middag vrij te nemen aangezien er ff het een en ander moest worden vervangen.
Er lag namelijk een krukas keering eruit.
Nou, wat een klote klus was dat gister. Ik heb het op de nette manier gedaan want wou niet nog meer lekkages vandaag, dus carter eronder uit.
Oliepomp eraf, keering vervangen, oliepomp terug.. gvd verkeerde keering. zat er nu dus 1 in van een 16v en tja die zijn echt anders.. Om 16:45 lokale dealer gebeld. Ja hebben we op voorraad. Als een malle de stad op de kop gezet, nog net geen wilde achtervolgingen etc.. hahaRond 19:00 zat het meeste weer dicht. ff eten, de aanhanger ophalen en mijn semi slicks even omgegooid.
Vanaf 21:00 weer verder, tja nu moeten we nog van alles aanpassen. gisternacht rond 00:15 kropen we uit de garage haha..Auto wordt zo de ambulance op gereden en dan gaan we een leuke dag hebben vandaag. Morgen meer :D:D:D
17 mei 2008 om 06:20 #17371954veel succes en dat je dikke euh vooral lage tijden mag draaien:cool:
en hopen dat de keerkrijng nu dicht blijftgreetz
17 mei 2008 om 07:49 #17371955origineel gepost door corsaboy
Auto wordt zo de ambulance op gereden en dan gaan we een leuke dag hebben vandaag. Morgen meer :D:D:Dhad er graag bij willen zijn vandaag maar heb zelf ook onverhoopt een vrije dag moeten nemen wegens andere perikelen ( zie u2U ) dus ik hoop dat je veel filmpjes kunt maken en veel plezier zult hebben…….hopen dat ze zaak heel blijft en je veel van kiet kunt gaan:jerry
17 mei 2008 om 19:33 #17371956was gezellig marcel!
17 mei 2008 om 21:59 #17371957Ik heb het een en ander gehoord, kun je aub iets meer vertellen over de vorderingen ?
Ik hoop dat je dit seizoen wel probleemloos mag doorstaan.
17 mei 2008 om 22:25 #17371958Sweet die Corsa wil ik weleens van dichtbij zien en vooral horen…
Hoor de dat vooruitgangen goed zijn, wordt weer tijd voor de strip volgens mij :P18 mei 2008 om 07:59 #17371959Zow eindelijks weer een keer online.
Was gisteren een heel heftig dagje, nadat ik die post heb getypt, de auto op de ambulance gereden en op naar de uitlijn boer.
Ik had namelijk de sporing 1 op het oog afgesteld want deze klopte echt voor geen meter meer. EInd conclusie, ik heb een recht oog. hahahah
was gewoon netjes qua uitlijning.Toen ff mijn broertje en een kameraad van ons opgehaald. Op naar Gorredijk, Freddy Cane !!!
Toenw e daar aankwamen stond net servaas zijn a corsa (ok van zijn moeder haha ) op de bank. En een groot gedeelte van CTC was ook aanwezig. Was zeker ff gezellie en leuk om met mensen te babbelen die we al een tijdje niet meer gezien hadden.. :thumbup:thumbupToen mocht de mijne erop. Freddy en ik zijn toch een beste tijd bezig geweest. Ik heb totaal geen idee hoe lang maar volgens debbie was het minimaal anderhalf uur tot een uur en drie kwartier. Ik zal zo ff een filmpje uploaden, hierin hoor je het eerste probleem wat we hadden, een vaag gestotter en gepingel tussen de 2500 – 3700 rpm.. Verder begon de riem nog ff te slippen en hadden we een probleem met de extra injectoren. Die hebben we voor nood nog goed vastgekregen, riem gespannen en op een gegeven moment ook het vage gestotter en pingelen eruit kunnen programmeren. We hebben best veel runs gedaan, motor hield zich verder goed. Helemaal aangezien deze de avond ervoor nog half uit elkaar is geweest.
Op een gegeven moment zag ik de boost meter oplopen naar 1.1 BAR!!!!!!!!!!!!! :agent:agent:agent:agent
Het blok loopt nog steeds super na de runs, tevens had ik geen problemen qua koeling. Die temperaturen bleven goed. Tijdens de laatste run bleef de olie zelfs onder de 95 graden en dat zonder oliekoeler.. Ook de Corsa slicks deden hun werk perfect.. Deze slicks kunnen ook echt plakken.. niet normaal :D:DVerder tja het uiteindelijke vermogen is wat we berekend hebben bij een cv van 9.2:1 terwijl we nu al op 8.0:1 zitten en de motor loopt nog te rijk puur en alleen om mijn zuigers heel te houden. Alles samen met freddy bekeken en overwogen wat de beste optie’s zijn. Was een super leerzame dag, lekker veel herrie volgens de omstanders, terwijl het in de auto echt goed vol te houden was..
Riem van de kompressor slipte om een gegeven moment en dit was echt goed te horen en te zien in de meting. Riem staat nu weer goed strak..
Owh ja het vermogen niet te vergeten, er kan nog zoals gezegd meer uitgehaald worden door het nog allemaal iets nauwkeuriger af te stellen maar goed, ik heb liever dat het blok heel blijft.
Laten we het qua waardes er maar op houden dat een standaard C20LET toch minder vermogen en koppel heeft. :agent:agent:agent:agent:agent:agent
18 mei 2008 om 08:27 #17371960ff een kleine aanvulling, had 2 bruikbare filmpjes:
haha de eerste is de run op een vastgesteld toerental zodat we de motor konden afstellen in het slecht lopende gebied:http://www.youtube.com/watch?v=WGvDL_l3ie0
De volgende is nog een run volgas met het probleem erin. Helaas hebben we geen filmpje van de definitieve run, Maar goed je hoort dat ook deze camera het geluid bij volgas niet meer aankan.. Snap je ook wel dat het geluid best heftig is geweest daarbinnen. haha
18 mei 2008 om 08:29 #17371961über.:thumbup
18 mei 2008 om 09:12 #17371962Ziet er goed uit, ook de filmpjes…. Tijd bij Freddy gaat altijd snel, altijd iets te doen of over te praten.
Nog een mini gezien daar? Alst goed is staat ie van mij daar zonder koppie, binnenkort weer klaar om goed afgesteld te worden..
Suc6 met de crossa
18 mei 2008 om 09:29 #17371963Mooi
Die riem slipt omdat er niet genoeg raakvlak is met de poelie,niet omdat die te slap staat
18 mei 2008 om 09:35 #17371964Originally posted by geert666
MooiDie riem slipt omdat er niet genoeg raakvlak is met de poelie,niet omdat die te slap staat
raak vlak is er genoeg, 3/4 van de poelie.. Riem stond echt te slap, na het spannen ging het wel goed
18 mei 2008 om 09:49 #17371965Leuk te horen dat je motor het goed volhoud!:thumbup
K’hoop je binnenkort op de strip tegen te komen. Kan ik je corsa eindelijk is kome bewonderen.;)Mijn corsa is binnenkort ook klaar voor de strip.
grtz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.