Corsa B automaat probleem !

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B automaat probleem !

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219215
    KERNI
      Lid sinds:
      28 August 2004

      Hallo

      Een maat van me heeft onlangs zijn 14. 16v kapot gehad, heeft deze gewisseld met een 16. 16v ( kabelboom motronic van 14. 16v behouden)

      Nu is er om wat voor een reden dan ook kortsluiting onstaan, en is de bekabeling van de automaatpook deels weg gesmolten, dit is ook weer gemaakt , maar nu krijgt hij geen signaal. in welke stand hij hem ook zet, hij doet niets, wie weet raad………

      Auto staat ook niet bij me, dus kan zelf nog niets bekijken…..

      Het vervelende is dat er heel weinig automaatjes zijn corsa B….

      Ik hoor het wel.
      gr.kerni

      #17647724
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        hey,

        mijn schoonouders hebben een 1200 16v automaat.

        ik weet niets van automaten, maar als je wil kijken en vergelijken kan dat.

        #17647725
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          knipperd het S lampje op het dash?
          of brand het wel bij contact aan?
          zonee, dan krijgt de bak cpu geen spanning

          knipperren is in storing, moet dan zoiezo een achteruit en voorruit hebben, zij het in 3e versnelling, kan je m in elk geval uitlezen

          #17647726
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Inderdaad eerst Controleren of Controle lampje functioneerd..

            zo nee, kan er een regelkast kapot zijn of geen voeding krijgen.

            Zo ja, Uitlezen

            Willem

            #17647727
            KERNI
              Lid sinds:
              28 August 2004

              Vandaag hebben ze de wagen gebracht:
              als ik het S knopje op de pook indruk ,gaat lampje op het dashbord ook branden, niet knipperen.
              Motronic storing heeft hij wel. en als ik de rem in trap ontkoppelt hij ook de pook, maar als ik de pook in de D of R zet gaat de motor onregelmatig lopen en de bak reageert niet………

              Ik heb ook de indruk dat hij een verschrikkelijk slecht massa punt heeft dus dat ga ik eerst even vervangen.

              gr.kerni

              #17647728
              KERNI
                Lid sinds:
                28 August 2004

                De motor heb ik er uitgehaald, er wat dingen niet goed, ze hebben de drukbol op het vliegwiel geschroefd en dan aan de bak, dat werkt niet omdat de nokken die aan de bol zitten precies in de bak moeten vallen, anders werkt de oliepomp van de bak niet, dus bouwt hij geen druk op en dus schakelt hij dan ook niet, er waren nog een aantal dingen niet goed, massa niet vastgezet, daarom ook die kabel brand in die pook…… hij gaat ergens zijn massa pakken ook als dat 1mm draad is:S
                Maar goed de andere motor is onderweg, en hierbij het probleem ook opgelost, bedankt voor het mee denken.

                Gr.kerni

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.