Corsa B automaat in de noodloop

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B automaat in de noodloop

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367152
    corsab20000
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2019

      Beste opel-forum leden,

       

      Ik heb een Corsa B automaat gekocht, afgelopen week. Auto reed als een zonnetje, helemaal perfect.

       

      Dag 1:

      Ik neem de auto mee naar huis en ineens begon het motormanagement lampje te branden. Hij zei (na de verkoop pas) dat dit komt door de EGR klep, en dat die sporadisch kwam, en hij had hem al schoon gemaakt dus was prima zei de verkoper.

       

      Dag 2:

      Ik haal een vriend op met de auto, die redelijk verstand heeft van auto’s en ineens zegt hij: “Hey corsab20000, je multiriem slipt denk ik, hij maakt een piepend geluid, zou ik even laten nakijken”.

      Nu rij ik dus dezelfde dag een stukje op een 80 weg, 5-10km van mijn huis. Ineens schakelt de automaat niet meer goed, begint het automaatbak lampje te knipperen, houdt de snelheidsmeter er mee op en valt de airco uit. De automaat schakelt nog prima met 1-2-3, in zn D doet ‘ie gewoon raar.

       

      Nu is het piepende geluid wat ik dus hoorde weg, en hoor ik alleen nog een zachte brom.

       

      Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb al geprobeerd de auto terug te brengen naar de verkoper, maar hij zegt nee, verkocht is verkocht.

       

      Ik dacht, ik vraag het hier voor dat ik hem weg breng naar de garage. Alle hulp is welkom. Dankjewel!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.