Corsa B – audio – Fabriek af bekabeling?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B – audio – Fabriek af bekabeling?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222075
    Joshua043
      Lid sinds:
      4 June 2010

      Hoi allemaal,

      een vriend van mij heeft een Corsa B en hier ben ik in beginnen wat audio te plaatsen, alles lukt eigenlijk prima op één punt na.

      Ik heb nieuwe bekabeling gelegd van voor naar achteren inclusief een eigen ISO-stekkertje eraan (zodat de oude bekabeling bruikbaar blijft na het verkopen).

      Nu wil ik me echter de moeite besparen om door de deur rubber heen te gaan. Bij mijn eigen auto (Fiat Punto HGT) heb ik dat opgelost door de nieuwe bekabeling vast te maken aan de originele bekabeling vlak voordat deze door de rubber gaat.

      Na het bekijken van de bekabeling leek het in eerste instantie niet echt zo heel moeilijk, ik kan me niet meer goed herinneren welke kleuren ik gevonden had, maar was iets van groen/blauw of blauw/oranje en een massakabeltje.

      Toen ik aan de binnenkant vanaf de rubber had gekeken naar de kabels die eruit kwam schrok ik om te beginnen al van de shitload aan bekabeling die daar achter de bekleding insteekt, maar uiteindelijk toch de kabels van de juiste kleur gevonden.

      Probleem is echter dat ik op geen enkele manier signaal krijg op die kabels.. instellingen van de radio staan allemaal goed, de cross-over die voor ligt krijgt ook signaal – aangezien de tweeters wel gewoon geluid geven.

      Enkel het signaal vanaf de crossovers naar de originele bekabeling werkt dus niet. Als iemand me de kleuren(combinaties) kan bevestigen welke ik moet hebben vanaf de deur rubber, zou ik daar in elk geval al iets mee geholpen zijn.. hoewel ik daar volgens mij vrij weinig aan fout kan doen..

      Alvast bedankt!

      #17682877
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        heb je wel de goede draden..

        en ja links voor zitten de hoofd stekkers van de auto.

        Willem

        #17682878
        Joshua043
          Lid sinds:
          4 June 2010

          Nou, daar vraag ik juist naar :)

          Rechterzijde zit overigens ook een hoop bekabeling bij elkaar. Ik moet dus weten welke kleur de kabels hebben naar de speakers links- en rechtsvoor, en dan het liefst de kleur van het kabeltje dat door de rubber de deur inloopt.

          Vanaf de radio heb ik de goede draden in elk geval te pakken, dat is wel te merken aan de werkende tweeters die na de crossover zitten.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.