Corsa B aanschaf

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B aanschaf

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219781
    daan1990
      Lid sinds:
      7 February 2010

      Beste mensen,

      Mijn naam is daan en heb nu sinds een klein jaar een opel astra in mijn bezit. Voorheen had ik super hard gespaard voor een nissan 200sx 1.8 16v turbo. Maar helaas mocht deze hobby niet lang duren. Reed op een avond naar huis met regen en aqua planing deed mij kennis maken met de vangrail. auto was zo krom als een veertje en besloten heb in onderdelen te verkopen en daar dus de astra van gekocht.

      Ik ben eigenlijk weer aan het sparen voor een andere auto. Ben nu in het bezit van een opel astra 1.8 16v gsi. Echte orginele gsi waar ik nog altijd lekker in rijd en best trots op ben.

      Maar goed. Hij word oud en dus ben ik alvast hard aan het sparen en denk hem volgend jaar in te kunnen ruilen.

      Nou zat ik te denken aan een opel corsa B gsi. Zijn dit leuke auto’s??. Ik heb eerst met de astra aardig wat roest problemen gehad. De bekende plekken bij de veerschotel etc. Dit is allemaal verholpen.

      Maar wil dit geen tweede keer meer mee maken. Had de auto net gekocht en 2 maanden later op de brug bleek hij dus aardig verrot te zijn. Kost toch aardig wat geld weer.

      Hoe zijn de motoren van de b gsi’tjes? Betrouwbaar? roest het chassis erg? etc etc. Na het warm rijden wat ik erg belangrijk vind, vind ik het toch wel is leuk om sprintjes te trekken bij het stoplicht. Hard lange afstanden rijden doe ik nooit. Vind ik niet leuk.

      Nou heb ik gezien dat ze standaard niet bijzonder snel zijn. Maar denk toch snel zat.

      Dit zijn allemaal vragen waar ik mee zit. Heb al gezien hier hoe geweldig mooi je ze kan maken.

      Dus hopelijk kunnen jullie als corsa liefhebbers me wat info geven.

      groetjes daan

      #17654160
      corsageak
        Lid sinds:
        28 October 2009

        hoi daan welkom op het forum,

        bij de corsa B GSI heb je heel vaak de kans, omdat het vrij snelle autotjes zijn dat deze aan de afgetrapte kant zijn.
        met roest moet je altijd goed opletten, vaak de draagbalken die door gerot zijn.. ik zelf heb met de corsa B heel veel geluk want met bijna 17 jaar oud heb ik gee nspatje roest onder de auto.

        maar bij aankoop altijd even op de brug zetten en aan de onder kant bekijken.

        de b GSI is een vrij snelle auto omdat deze dus niet echt zwaar zijn, en tog 106PK (X16XE) ecotec”geloof ik” of 109PK (C16XE) niet ecotec “geloof ik” hebben.
        als je er meer pktjes uit wil halen moet je echt gaan denken aan een powerbox tvv je orginele lucht inlaat spruitstuk.
        en snellere nokkenassen.

        suc6 ermee..

        greetz
        corsageak king:

        #17654161
        daan1990
          Lid sinds:
          7 February 2010

          opel zou daar wat aan moeten gedaan hebben :P in die jaren hebben alle types last van kokerbalk roest ;)

          Afgetrapt moet je altijd rekening mee houden met een gti, gsi etc.

          ik ga me nog meer laten informeren dus mensen tips zijn welkom.

          groetjes daan

          #17654162
          corsageak
            Lid sinds:
            28 October 2009

            heb je een simpele oplossing voor :P gwn laten galvaniseren:P

            en als je het helemaal goed wil taten doen wat ik dus ga doen met me volledige restauratie dalijk is laten galvaniseren, en dan lichtjes opschuren en dan bitaken..

            dan is je frame “onverwoestbaar” :p tenminste zo goed als:P

            corsageak

            #17654163
            daan1990
              Lid sinds:
              7 February 2010

              Denk er wel steeds meer over na om een corsa te nemen.

              Vind ze zo mooi als er cupvelgjes onder staan en voorkant iets lager als de achter kant. ander grilletje erin ;)

              jullie snappen het wel.

              Groetjes

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.