Corsa B 5drs. c14nz automaat ombouwen naar GSi

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 5drs. c14nz automaat ombouwen naar GSi

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254980
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Ik heb sinds kort een 5drs. B-Corsa van ’94 met automaat en stuurbekrachtiging. Momenteel ligt er een c14nz in. Nu ben ik wat aan het brainstormen over een GSi ombouw. Ik kan nl waarschijnlijk voor weinig aan een (rotte maar technisch goede en originele) B-Corsa GSi komen.

      Nu is mijn vraag; is dit allemaal 1 op 1 over te zetten? Zijn er bepaalde dingen bij een 5drs. die anders zijn bij een 3drs. qua brandstoftank e.d.? Kan ik de motor, versnellingsbak, koeling, brandstofpomp, schakelgebeuren en pedalen e.d. zo over zetten?

      En verder ben ik nog benieuwd of de achterbumper bij een 5drs. anders is als bij een 3drs.? En kunnen er zo nieuw model portiergrepen in gezet worden ivm de huidige sloten? Heb nu van die platte/vierkante kunstof grepen en zou graag de bollere willen in kleur.

      #18101892
      joop1970
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 September 2010

        deurgrepen kun je van een vectra halen, als je gelukt hebt met de kleur.

        #18101893
        Alfred
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 January 2005

          @joop1970 wrote:

          deurgrepen kun je van een vectra halen, als je gelukt hebt met de kleur.

          Oké en daar kun je dan zo je eigen sloten in zetten en monteren in de portieren van je B-Corsa?

          #18101894
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Ja, de deurgrepen zijn helemaal hetzelfde (vectra B). Wel hier een daar wat spullen overzetten en de metalen backcover(gedeeltje in de deur van je corsa) gebruiken. Daar zit ook je slot in.

            Deurgrepen bij de achterdeur van een corsa B vervangen is trouwens wel een k*t klus, weet nog steeds niet hoe dat nu echt zit. Bij de B van mn zusje za ter een plastic scherm voor de moertjes aan de binnenkant van de deur wat ik half heb moeten slopen. Was wel een B uit 2000 dus wellicht dat die uit 94 makkelijker is.

            #18101895
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              motor swap is gewoon plug&play, kan zonder problemen worden overgezet.
              koeling kan je van de c14nz gebruiken (correct if i’m wrong) schakel-onderdelen ook.
              achterbumper van een 3drs past niet op een 5drs (en andersom)

              #18101896
              hans-rekord-e
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 January 2011

                heb je het blok en automaat enz in de verkoop ?
                loop met het plan om een c14nz van schakel om te bouwen naar automaat ! :hmmz
                Ik houd mij aanbevolen als je dit spul van de hand wilt doen

                #18101897
                Alfred
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 January 2005

                  @hans-rekord-e wrote:

                  heb je het blok en automaat enz in de verkoop ?
                  loop met het plan om een c14nz van schakel om te bouwen naar automaat ! :hmmz
                  Ik houd mij aanbevolen als je dit spul van de hand wilt doen

                  Nee dat gaat helaas niet de verkoop in.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.