Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa B 1.7 diesel brandstoffilter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2014 om 17:03 #17268129
Beste Lezer,
Ik wil leren knutselen aan mijn corsa b 1.7 diesel en ben van plan o.a. het brandstoffilter te vervangen. Nu lees ik dat sommige dieselautos 2 filters hebben. De enige die ik heb kunnen vinden is onder de motorkap. Klopt dit? Verder wil ik de klepdekselpakking vervangen want die is lek. Hiervoor moet je volgens mij met een bepaalde kracht de bouten weer vastzetten. Is het een groot probleem als je dit gereedschap niet hebt? verder wil ik de ruitenwissers, interieurfilter en luchtfilter vervangen maar dat zou geen probleem moeten zijn (hoop ik). Zijn er nog dingen die ik echt niet moet vergeten bij het uitvoeren van deze handelingen? alvast bedankt!
Xavier19 september 2014 om 09:44 #18253148Niemand?
ook als je een deelvraag weet te beantwoorden zou fijn zijn!19 september 2014 om 14:28 #18253149AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het brandstof filter kan je makkelijk zelf vervangen, wel bij het plaatsen van het filter…even wat brandstof in het filter doen….voorkomt dat je lang moet starten eer je motor aanslaat.
Kleppendeksel dichting kan je zonder speciaal gereedschap vervangen, opgelet echter…draai de boutjes NIET te vast aan!!!
Pollenfilter vervangen:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OsX1jSogces” onclick=”window.open(this.href);return false;Gewoon werken met wat gezond verstand en enig beleid….zo kom je er wel!!!
Succes ;)
1 oktober 2014 om 09:58 #18253150kan zijn als je een Lang dieselfilter hebt (zijn 2 modellen in), dat je het stalen huis om het dieselfilter weg moet halen.
Dit had ik bij mijn 1.5TD Corsa-B
Houd de motor even (minuutje of 2) op 2500 toeren na het vervangen van het dieselfilter, hiermee voorkom je afslaan als ie toch even lucht pakt, mocht ie afslaan sta je ook weer lang te starten.
laat het nou net zo zijn dat de startmotoren (eerder een opgevoerd ruitenwissermotortje) van deze diesels echt niet tegen lang starten kunnen, kan je dat beter voorkomen.die ene slag die deze motor maakt bij zowel koude als warme start om aan te slaan is voldoende om de startmotor lang heel te houden.
heb er al 2x een moeten vervangen, had een 2e hands gekocht welke ook niet heel lang mee ging gloeiende gloeiende (starter wisselen is gelukkig maar een half uurtje werk bij deze diesels).
4 oktober 2014 om 06:06 #18253151Dankjulliewel allebei,
lees het laatste bericht nu ik wil reageren op de eerste.
Heb alles vervangen en moest inderdaad de stalen behuizing erafhalen voor het brandstoffilter. Na vervangen sloeg hij in 1x aan maar daarna duurde het 2x pruttelen voor hij aanging. filter weer losgehaald en zat nog amar een klein beetje diesel in. Had geen diesel meer over dus ben via dat mondje nu telkens lucht eruit aan het laten borrelen door hem iets open te draaien. Blijft hier elke keer lucht uit komen of is het zo dat wanneer er geen lucht meer inzit hij ook niet meer bubbelt? Hij start in ieder geval weer goed!!4 oktober 2014 om 07:47 #18253152Filter vol, echt vol diesel.
Dan starten en knap toeren maken..
Ringen mee vervangen
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
4 oktober 2014 om 08:47 #18253153Knap toeren is ook weer nie nodig. Als ie start en blijft lopen is de lucht dr wel uit.
9 februari 2016 om 22:34 #18253154Meestal slaat die aan op de brandstof die in de leiding zit, en na een 10 tot 20seconden af op het beetje lucht in het filter, been there done that, bij zat oude rotorpomp en lijnpomp diesels.
Omdat ik niet voldoende toeren had heb ik ooit een peugeotje 205 diesel het dorp rond kunnen trekken voor ie weer ging draaien.
Jaja, dat hoort niet, maar vaker regel dan uitzodering bij oude PSA diesels met ROTOdieselpomp zonder handpomp
Dat terwijl je je het dieselfilter nog volkiept met diesel ook.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.