corsa B 1.7 diesel brandstoffilter

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa B 1.7 diesel brandstoffilter

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268129
    sekrepatu
      Lid sinds:
      17 September 2014

      Beste Lezer,
      Ik wil leren knutselen aan mijn corsa b 1.7 diesel en ben van plan o.a. het brandstoffilter te vervangen. Nu lees ik dat sommige dieselautos 2 filters hebben. De enige die ik heb kunnen vinden is onder de motorkap. Klopt dit? Verder wil ik de klepdekselpakking vervangen want die is lek. Hiervoor moet je volgens mij met een bepaalde kracht de bouten weer vastzetten. Is het een groot probleem als je dit gereedschap niet hebt? verder wil ik de ruitenwissers, interieurfilter en luchtfilter vervangen maar dat zou geen probleem moeten zijn (hoop ik). Zijn er nog dingen die ik echt niet moet vergeten bij het uitvoeren van deze handelingen? alvast bedankt!
      Xavier

      #18253148
      sekrepatu
        Lid sinds:
        17 September 2014

        Niemand?
        ook als je een deelvraag weet te beantwoorden zou fijn zijn!

        #18253149
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Het brandstof filter kan je makkelijk zelf vervangen, wel bij het plaatsen van het filter…even wat brandstof in het filter doen….voorkomt dat je lang moet starten eer je motor aanslaat.

          Kleppendeksel dichting kan je zonder speciaal gereedschap vervangen, opgelet echter…draai de boutjes NIET te vast aan!!!

          Pollenfilter vervangen:
          https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=OsX1jSogces” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Gewoon werken met wat gezond verstand en enig beleid….zo kom je er wel!!!

          Succes ;)

          #18253150
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            kan zijn als je een Lang dieselfilter hebt (zijn 2 modellen in), dat je het stalen huis om het dieselfilter weg moet halen.

            Dit had ik bij mijn 1.5TD Corsa-B

            Houd de motor even (minuutje of 2) op 2500 toeren na het vervangen van het dieselfilter, hiermee voorkom je afslaan als ie toch even lucht pakt, mocht ie afslaan sta je ook weer lang te starten.
            laat het nou net zo zijn dat de startmotoren (eerder een opgevoerd ruitenwissermotortje) van deze diesels echt niet tegen lang starten kunnen, kan je dat beter voorkomen.

            die ene slag die deze motor maakt bij zowel koude als warme start om aan te slaan is voldoende om de startmotor lang heel te houden.

            heb er al 2x een moeten vervangen, had een 2e hands gekocht welke ook niet heel lang mee ging gloeiende gloeiende (starter wisselen is gelukkig maar een half uurtje werk bij deze diesels).

            #18253151
            sekrepatu
              Lid sinds:
              17 September 2014

              Dankjulliewel allebei,
              lees het laatste bericht nu ik wil reageren op de eerste.
              Heb alles vervangen en moest inderdaad de stalen behuizing erafhalen voor het brandstoffilter. Na vervangen sloeg hij in 1x aan maar daarna duurde het 2x pruttelen voor hij aanging. filter weer losgehaald en zat nog amar een klein beetje diesel in. Had geen diesel meer over dus ben via dat mondje nu telkens lucht eruit aan het laten borrelen door hem iets open te draaien. Blijft hier elke keer lucht uit komen of is het zo dat wanneer er geen lucht meer inzit hij ook niet meer bubbelt? Hij start in ieder geval weer goed!!

              #18253152
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Filter vol, echt vol diesel.

                Dan starten en knap toeren maken..

                Ringen mee vervangen

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18253153
                sleutel13
                  Lid sinds:
                  16 March 2014

                  Knap toeren is ook weer nie nodig. Als ie start en blijft lopen is de lucht dr wel uit.

                  #18253154
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Meestal slaat die aan op de brandstof die in de leiding zit, en na een 10 tot 20seconden af op het beetje lucht in het filter, been there done that, bij zat oude rotorpomp en lijnpomp diesels.

                    Omdat ik niet voldoende toeren had heb ik ooit een peugeotje 205 diesel het dorp rond kunnen trekken voor ie weer ging draaien.

                    Jaja, dat hoort niet, maar vaker regel dan uitzodering bij oude PSA diesels met ROTOdieselpomp zonder handpomp
                    Dat terwijl je je het dieselfilter nog volkiept met diesel ook.

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.