Corsa B 1.4 NZ Houdt in!

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.4 NZ Houdt in!

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244084
    Digi-Mich
      Lid sinds:
      27 April 2010

      Hallo,

      Even als eerste: Zoekfunctie is gebruikt maar kom niet verder!
      Mijn Corsa houd in bij koud en warm.
      Ik heb de Bougies en de Bougiekabels al vervangen.
      Rotor en verdelerkap zijn goed en ziet er netjes uit.

      Ik heb van Freekcorsa nog het advies meegekregen om mijn vonk te controleren van de Bougies.

      Mijn vraag is of jullie misschien nog idee hebben wat dit probleem zou kunnen zijn?

      Mvg,

      Michel

      #17957618
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        Motortemp sensor.
        Voetpakking lek.

        Branden er lampjes op je dashboard

        Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

        #17957617
        Digi-Mich
          Lid sinds:
          27 April 2010

          mmh lampjes, er branden zoveel! voornamelijk blauw! nee grapje, geen MM,olie lampje brand.

          Maar 2e vraag waar vind ik die en kan ik dat nog testen?

          #17957619
          Andreas.Berger
            Lid sinds:
            29 June 2004

            de voetpakking zit onder je injectiehuis, dat is dat half ronde deksel wat via een slang naar je luchtfilterhuis toe gaat.

            De voetpakking kan je testen door er met remmenreiger tegen te spuiten, zakt het toerental in, dan trekt hij daar valse lucht aan, en dit kan je ook doen bij je inlaat gedeelte wat op de motor zit aangesloten

            hier nog een foto, hier kijk je recht tegen de inlaat aan, wat met een aantal moeren vast zit aan de motor, als je iets verder naar achter kijkt, zie je wat papier dat in injectie gedeelte steekt, daar zit ook de pakking rond om, en daarop zit weer het injectiehuis aangesloten.

            #17957620
            Digi-Mich
              Lid sinds:
              27 April 2010

              Bedankt voor de tips!
              We gaan dat gelijk even proberen/testen!

              #17957621
              Digi-Mich
                Lid sinds:
                27 April 2010

                Ok, injectiehuis volledig los gehad en pakking gereinigt, aan de pakking te zien sluit die goed af. (geen scheurtjes ofzo)
                Na alles weer vast te hebben, even een testrit gemaakt maar dit heeft geen succes.

                Misschien een domme vraag maar heeft deze motor een los benzinefilter?

                #17957622
                corsa14slow
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 December 2011

                  een los benzinefilter? hoe bedoel je?
                  er zit een filter recht achter een brandstof filter die inderdaad makkelijk vervangbaar is.
                  misschien is die verstopt aan het raken?

                  #17957623
                  Digi-Mich
                    Lid sinds:
                    27 April 2010

                    Jij bedoelt het filter bij de brandstoftank?
                    Zat ik ook aan te denken, waarschijlijk is het een tekort aan brandstof!
                    Ik zal deze week ook even injector reiniger halen.

                    #17957624
                    corsa14slow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 December 2011

                      ja precies. ook kun je dat snel zien wanneer je hem aan de viergastest kast gooit, dan zie dat je motor te arm loopt wat motor schade veroorzaakt.

                      #17957625
                      Digi-Mich
                        Lid sinds:
                        27 April 2010

                        Ja ik zal donderdag evem naar de Garage om hem eerst maar eens uit te laten lezen.

                        Maar nu: Vandaag moest ik even mijn olie controleren van mijn collega, want die zat te denken aan hele oude olie… Waardoor mijn dopes helemaal uitgewerkt zijn natuurlijk.
                        Hij zei je moet even ruiken en kijken hoe dun het eigenlijks is.
                        Na het ruiken aan de olie, ruik in dus benzine… Wat kan dat nou weer zijn?

                        Dacht een goedkoop autotje gekocht te hebben.
                        Alvast bedankt voor jullie advies.

                        #17957626
                        Digi-Mich
                          Lid sinds:
                          27 April 2010

                          Vandaag bij de garage geweest en laten uitlezen, geen codes aanwezig.
                          Alleen mijn motortemperatuur sensor staat op 0,0
                          Deze maaar even opgehaald en moet ik er dit weekend maar even in zetten!

                          #17957627
                          seccondbest
                            Lid sinds:
                            25 October 2011

                            typish dat ik net vandaag met een zelfde probleem op het forum zat.

                            Bij mij lijkt het nu te zijn opgelost maar ik weet morgen als ie weer koud is zeker.

                            Nieuw benzine filter (15 euries)
                            nieuwe bougies
                            injector toevoeging

                            even flink in de toeren gebleven tot ie goed warm was en daarna weer gewoon gereden, probleem was weg.

                            Nu maar hopen dat het met een koude motor ook weg is ander gaan we de ERG sebsor afdoppen met een speciale pakking ontwikkeld door opel.

                            succes

                            P.S ik had een brug gehuurd voor 13 euro en had het filter verwisseld binnen 20 minuten inclusief een peuk en koffie lol de bougies waren duurder lol dopsleutel 20,8 is nou net een maat die ik nog niet had (nu wel).

                            #17957628
                            Digi-Mich
                              Lid sinds:
                              27 April 2010

                              ok, scheelt voor jouw weer.
                              Ik heb wel het gevoel dat het bij koud weg is maar zodra die een beetje warm wordt dat ie weer in houdt.
                              Maar goed, bedankt.

                              Ps: ik heb geen EGR (Rotzooi)

                              #17957629
                              seccondbest
                                Lid sinds:
                                25 October 2011

                                toch gek he, ik rijd nu drie dagen rond zonder enig probleem en vanmorgen wilde hij niet starten.
                                hij draait wel gewoon netjes rond en af en toe lijkt het als of hij wel wil maar meer dan dat niet dus.

                                heb de accu leeg gestart dus hij staat op de lader, ga zo meteen naar de verdeel kap en rotor kijken. ik dacht dat het probleem was opgelost en dat dit anderen zou helpen maar niet dus, terug naar de tekentafel.

                                Ok verdeelkap was mooi droog maar er zat allerlei groene uitslag op de puntjes dus die even schoon gemaakt en terug geplaatst.

                                dit is het dus niet! nog steeds niet willen starten

                                #17957630
                                corsaagsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Temperatuurzender aan de zijkant van de kop geeft vaak problemen!

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.